Mi az a Google TrustRank – Google bizalmi index (TR)?

Webmester körökben kialakult a feltevés, hogy a Google kifejlesztett egy úgynevezett “TrustRank” algoritmust. A Google eltökélt szándéka, hogy az csak minőségi találati listát adjon a felhasználóinak, amiket megjelenít, azok megbízható oldalak legyenek, azok ne éljenek Blackhat – feketekalapos (tiltott) technikákkal annak érdekében, hogy előkelő helyen szerepeljenek a találati listában. A TrustRank célja, hogy a minőségi tartalmú oldalak előnybe kerüljenek a spam jellegű oldalaktól.

Az elállási jog – webáruházak és vásárlók figyelem!

A törvényi szabályozás szerint Magyarországon mindenkit, aki online vásárol, megillet a 8 napos, úgynevezett elállási jog, amely akkor is érvényesíthető, ha a termék már ki lett bontva az eredeti csomagolásából, esetleg használva is volt.  Az egyetlen fontos kitétel: Az eredeti csomagolás HIÁNYTALANUL meglegyen. Nézze át az alábbi cikket, hogy pontosan tudja, hogyan élhet ezzel a joggal, illetve hogyan tarthatja be a törvényi előírást.

Mindennapi marketing 1. rész

Új cikksorozatomban a mindennapokból mutatok be érdekes marketing megoldásokat. Lesz köztük követendő és elrettentő példa is. Elrettentő példák: 1. Helyesírási hiba a Tescoban: 2. A pannontoner.hu logója, kísértetiesen hasonlít a Pannon GSM logójára: 3. Egy papírbolt reklámja Pestszentlőrincen, végig a konkurenciát, a Tescot fikázza. Talán érdemesebb lenne egy egyedi ötlettel előállni ehelyett. 4. Döntsük már…

Bringabag 30%-os kedvezmény

A “Bringázz a munkába” kampány teljesítéséért kaptam egy kupont, amely 30% kedvezményre jogosít biciklis táska vásárlása esetén a bringabag.hu oldalon. A leggyorsabb olvasómnak odaadom ingyen, nekem nincs rá szükségem. Jelentkezni kizárólag a Kapcsolat oldalról küldött e-mailben lehet. Ha Ön jelentkezik, és nem kap választ, az azt jelenti, hogy már más elvitte a kupont. Érthető okokból…

Long Tail, avagy a hosszú farok elmélete és gyakorlati haszna

Sok kicsi sokra megy, tartja a mondás. Hagyományos bolti kereskedelemben jobban megéri az eladóknak, ha pár darab, sok darabban eladható terméket forgalmaznak, sok, egy-egy példányban eladható termék helyett. Az online világban ez az arány megfordult. 100 különféle letölthető termék eladása nem kerül többe, mint egy terméket 100-szor eladni.

A keresőoptimalizálásban is remekül lehet használni a hosszú farok elméletet. Vegyünk egy példát, egy lovardás oldal forgalmát. Nem biztos, hogy arra a kulcsszóra érdemes rámenni, amelyik a témakörben a legnépszerűbb. Lehet, hogy a “lovarda” szóra nehéz (és nem is érdemes?!) elérni az első helyek egyikét, így a sok látogatót megszerezni, míg “long tail” kifejezésekkel könnyedén a Google első oldalára lehet kerülni. És melyik hoz több forgalmat?

Két konkrét kampány – archív cikk

Két igen érdekes, konkrét kampány eredményét szeretném megosztani az olvasókkal.

1. Célközönség oldalán van a banner

Üzemeltettem egy lovas oldalt, és egy másik lovas oldal tulajdonosa megkeresett. Volt egy online termékem, amely tartalmazta a lovardák adatait, és bemutatkozását. Ő ezt kérte, cserébe felajánlotta, hogy egy hónapra kiteszi a lovas oldalam bannerét az oldalára.

Érdekes eredmény született:

Google Insights for Search – Archív cikk

Google Insights for Search

2008. augusztus 5-én elindult a Google Insights for Search, ami betekintést nyújt a keresőt használók tömegeinek lelkivilágába, és időben-térben szemlélteti is, amit tud róluk. Az alapja a Google Trends, amely tovább lett fejlesztve, több funkcióval is bővítve lett, így született meg ez a hasznos eszköz, amely a keresőoptimalizálás és a marketing folyamatainál fontos szerepet fog betölteni nagyszerű funkciói révén. Ha egyszerűen csak szórakozni szeretnénk, kíváncsiak vagyunk, hogy az egyes szavakra mennyien keresnek rá, akkor is ajánlott a Google Insights for Search.