Egy kevésbé ismert Google Analytics funkció

A Google Analytics nagyon sokrétű statisztikát képes mutatni a weboldal látogatóiról, és ezek közül talán sokat nem is ismernek az Olvasóim.

Ha a rendelkezésre álló információkat jól használjuk fel, és a megfelelő eredményeket szűrjük ki az adattengerből, akkor abból előnyt kovácsolhat a weboldala fejlesztése során, amiből következik, hogy a tudatos fejlesztés miatt a bevételei is nőni fognak!

Elolvasom a cikket

Depo Berci vs. Vatera Vera – egy újabb érdekes és hatékonyabb (??) gerillamarketing kampány

A Vatera kampányát kihasználva készült pár videó Depo Berciről is, ahol a csalárd férj azt mondta, hogy nem érdekli, mit csinál Vera, mert majd megvesz mindent újonnan. A videókból nem derül ki egyértelműen, hogy a Depo marketingfogása, hogy alacsony költségvetésből egy másik, népszerű kampány farvizén evezve próbálják népszerűsíteni az oldalt, …

Elolvasom a cikket

Mi az a Google TrustRank – Google bizalmi index (TR)?

Webmester körökben kialakult a feltevés, hogy a Google kifejlesztett egy úgynevezett „TrustRank” algoritmust. A Google eltökélt szándéka, hogy az csak minőségi találati listát adjon a felhasználóinak, amiket megjelenít, azok megbízható oldalak legyenek, azok ne éljenek Blackhat – feketekalapos (tiltott) technikákkal annak érdekében, hogy előkelő helyen szerepeljenek a találati listában. A TrustRank célja, hogy a minőségi tartalmú oldalak előnybe kerüljenek a spam jellegű oldalaktól.

Elolvasom a cikket

Az elállási jog – webáruházak és vásárlók figyelem!

A törvényi szabályozás szerint Magyarországon mindenkit, aki online vásárol, megillet a 8 napos, úgynevezett elállási jog, amely akkor is érvényesíthető, ha a termék már ki lett bontva az eredeti csomagolásából, esetleg használva is volt.  Az egyetlen fontos kitétel: Az eredeti csomagolás HIÁNYTALANUL meglegyen. Nézze át az alábbi cikket, hogy pontosan tudja, hogyan élhet ezzel a joggal, illetve hogyan tarthatja be a törvényi előírást.

Elolvasom a cikket

Long Tail, avagy a hosszú farok elmélete és gyakorlati haszna

Sok kicsi sokra megy, tartja a mondás. Hagyományos bolti kereskedelemben jobban megéri az eladóknak, ha pár darab, sok darabban eladható terméket forgalmaznak, sok, egy-egy példányban eladható termék helyett. Az online világban ez az arány megfordult. 100 különféle letölthető termék eladása nem kerül többe, mint egy terméket 100-szor eladni.

Mi köze a weboldalaknak a long tail elmélethez?

A keresőoptimalizálásban is remekül lehet használni a hosszú farok elméletet. Vegyünk egy példát, egy lovardás oldal forgalmát. Nem biztos, hogy arra a kulcsszóra érdemes rámenni, amelyik a témakörben a legnépszerűbb. Lehet, hogy a „lovarda” szóra nehéz (és nem is érdemes?!) elérni az első helyek egyikét, így a sok látogatót megszerezni, míg „long tail” kifejezésekkel könnyedén a Google első oldalára lehet kerülni. És melyik hoz több forgalmat?

Elolvasom a cikket

Google Insights for Search – Archív cikk

Google Insights for Search

2008. augusztus 5-én elindult a Google Insights for Search, ami betekintést nyújt a keresőt használók tömegeinek lelkivilágába, és időben-térben szemlélteti is, amit tud róluk. Az alapja a Google Trends, amely tovább lett fejlesztve, több funkcióval is bővítve lett, így született meg ez a hasznos eszköz, amely a keresőoptimalizálás és a marketing folyamatainál fontos szerepet fog betölteni nagyszerű funkciói révén. Ha egyszerűen csak szórakozni szeretnénk, kíváncsiak vagyunk, hogy az egyes szavakra mennyien keresnek rá, akkor is ajánlott a Google Insights for Search.

Elolvasom a cikket

Milyen a jó domain név? (archív cikk)

Domain név választásnál minimálisan a következő lényeges szempontokat kell szem előtt tartani: TIPP (Frissítés, 2015-ben: már elavult tipp):Ha lehetséges legyen az ABC elején a domain névünk. Nem ez a legfontosabb szabály, de ha lehetséges, érdemes odafigyelni rá, ugyanis néhány nagyobb katalógus (pl. lap.hu) ABC sorrendben jelenítik meg a szolgáltatókat. Mennyit …

Elolvasom a cikket