Feladatok kezelése saját online felületen

Hoztam 2 megoldást, saját felületen történő feladatkezeléshez. Az egyik egy szimpla lista tároló, a másik pedig egy komplex projektmenedzsment eszköz.

A kiváló időmenedzsment titka

Listák. Ennyi. A listák fontosságáról már korábban írtam, illetve arról is van cikk, hogy a Wunderlist helyett (mivel megszűnt) immáron Microsoft To Do-t használok. Jöjjön akkor a két megoldás.

1) TODO

A https://github.com/suresh021/TODO link alól tölthető le a telepítő. A benne lévő TODO-master/todo.sql nevű fájlt PhpMyAdmin-on importálni kell egy új adatbázisba. Ezek után már csak a TODO-master/process.php és TODO-master/list.php fájlokban kell a MySQL hosztnevet, felhasználónevet, adatbázisnevet és jelszó beállítani, és máris használható.

Így néz ki a felhasználói felület:

TODO felület

TODO videó:

Elérhető funkciók:

  • Teendő hozzáadása.
  • Teendő módosítása.
  • Teendő törlése.

Hátránya:

A mappát jelszóval kell védeni, mert alapból nincs benne védelem, így az URL ismeretében bárki hozzáférhet a teendőlistához. Emiatt inkább csak gyorslistának javaslom, megfelelően eldugott mappában, amit csak könyvjelzőből lehet elérni.

Letöltések:

  • Cikkíráskor elérhető legújabb verzió.
  • Magyar verzió. Ebben javítottam az eredeti verzióban lévő értelmetlen korlátozást, amely szerint min. 20 karakternek kell lennie egy feladatnak.

2) qdPM™

Ez már egy komolyabb eszköz, egy komplett feladat- és projectmenedzsment szoftver, amely Open Source forráskódú, azaz ingyen elérhető. Saját admin felülettel, jogosultságkezelővel, stb. Olyanoknak ajánlom, akik vagy sok projekten dolgoznak, vagy csapatban tevékenykednek, és szeretnék átláthatóan követni és menedzselni a feladataikat.

Minta kép, minta adatokkal:

qdPM kezelőfelülete

Telepítés:

  • Le kell tölteni a forrásfájlokat a https://qdpm.net/ oldalról.
  • Fel kell tölteni egy tárhelyre.
  • Létre kell hozni egy MySQL adatbázist.

Mit tud ez a szoftver?

Egy gyors és vázlatos lista:

  • Projektek létrehozása, kezelése.
  • Feladatok létrehozása, kezelése.
  • Ticketek létrehozása, kezelése.
  • Beszélgetés csapattagok között.
  • Felhasználók létrehozása, kezelése, feladatokhoz/projektekhez adása.
  • Riportok.
  • Teljesen egyénre szabható beállítások, státuszok, elemtípusok.
  • Gantt-diagram létrehozása projektekből.

Rövid videós bemutató – qdPM™

A videón csak vázlatosan, a felületet gyorsan átfutva mutatom be a főbb elemeket, de egyiket sem részletezem. A célom az esetleges kedvcsináló, nem a 100%-os bemutatás!

Letöltések:

Egyebek

Az alábbiak is hasznosak lehet akkor, ha már manuálisan átláthatatlanok a feladatok, illetve az ügyfelek száma is egy könnyen kezelhető szint fölé nő:

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!