Weboldalak ünnepi üzemmódban: mit és hogyan kommunikáljon?

Az év végi szabadságolás nem lehet akadálya az ügyfelek és vásárlók korrekt tájékoztatásának. Íme a legfontosabb teendők, amit minden év végén aktuális feladat.

A megfelelő tájékoztatás az ünnepek alatt is fontos!

Nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy egy weboldal és vállalkozás az ünnepek alatt is üzemel, így rendelés, kapcsolatfelvétel is történhet. De a kiszolgálás lehet, hogy nem a megszokott rend szerint zajlik. Ezért szükséges az alábbiakat legalább átgondolni: mi az amit ön is megtehet azért, hogy a lehető legkevesebb panasszal „megússza” az ünnepeket!

Google Cégem profil aktuálisan tartása

A Google szokott küldeni az ünnepek előtt üzenetet, hogy frissítse az ünnepi nyitvatartását. Állítsa be, hogy a két ünnep alatt (és között) mikor lesz nyitva.

Ha weboldalán vannak nyitvatartási idők, természetesen ott is módosítani kell. Ebben az esetben januárban vissza kell állítani a megszokottra.

Automata válasz e-mailben

Az e-mail címekre érdemes beállítani automata választ, ami tájékoztatja a levélírót arról, hogy a levele megérkezett. Emellett érdemes megemlíteni ebben, hogy mely napokon várható a válasza. Ha a szabadság alatt telefonon sem elérhető, azt is érdemes az üzenetben jelezni.

AKTUÁLIS szállítási információk

Ha webáruházat üzemeltet, érdemes egyértelműen jelezni, hogy az ünnepek alatt hogyan történik a kiszállítás. Egy ilyet pont ma tettem be egy ügyfél weboldalába:

Karácsony előtti szállításról való tájékoztatás
Karácsony előtti szállításról való tájékoztatás

Fontos, hogy a vásárlók lássák, hogy a rendelésük odaér-e karácsony előtt. Hiszen sokan még most vásárolnak karácsonyra. Ha nem tájékoztatja a vásárlókat arról, hogy meddig kell rendelni a karácsonyi kiszállításig, akkor több visszáruval, több át nem vett rendeléssel kell számolnia az ünnepek után.

Egyéb ötlet tájékoztatásra:

  • Kosár oldalon elhelyezett üzenet.
  • Felugró ablak a termék aloldalakon.
  • Figyelmeztetés a főoldalon, vagy a weboldal alján/tetején egy sávban.

Hírlevél

Ha van hírlevél listája, vagy vannak aktuális ügyfelei, érdemes feléjük külön kommunikálni, hogy mikor lesz elérhető az év hátralevő részében.

Ügyfélszolgálat, üzlet elérhetősége

Ha az ünnepek miatt változik az elérhetőség, érdemes megfelelően, és időben kommunikálni erről is.

Közösségi média felületek

Amennyiben vannak közösségi média felületei, ott is érdemes kommunikálni az ünnepek miatt bekövetkező változásokat.

Kellemes ünnepeket kívánok előre is!

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!