Több általam követett blogíró szakértőtől láttam hasonló évértékelő cikket, és bevallom: nagyon tetszik, amikor valaki az elért eredmények tükrében elemzi az elmúlt évet. Remélem más is így van ezzel, és szívesen olvassák az alábbi összefoglalómat a 2018-as évről.
Időgazdálkodás
Vállalkozóként kiemelt fontosságú számomra az, hogy a rendelkezésre álló időmet minél hatékonyabban osszam be.
Különféle tippeket osztok itt meg, valamint elolvashatóak a részletes évértékelőim is.
A hatékony időgazdálkodás természetesen nem sajátítható el pár cikkből.
Ha ez a téma kifejezetten érdekeli, javaslom, hogy nézze meg a kifejezetten ebben a témakörben írt weboldalamat. Vegye fel velem a kapcsolatot, és elküldöm a címét.
Egy hónap Facebook nélkül – teljesítve!
2018. március 03-án, 11:22-kor kiléptem Facebook-ról. Na persze nem töröltem magamat, csupán kijelentkeztem a fiókomból. Nem végleg, csupán 31 napra. Nekem egyáltalán nem szerves része az életemnek Zuckerberg mesterműve, mint azoknak, akik egész nap a telefonjukat nyomogatják, hogy mások idióta megosztásait nézegessék, de azért egy-egy szempont miatt érdekes kihívásnak gondoltam. …
Gmail alapok 3. – Szűrők létrehozása
A szűrő egy olyan funkció, amellyel a levelek közötti keresésen túl egyből csoportosítani is lehet a találatokat, sőt, akár a jövőben érkező levelek sorsáról (címkézéséről) is dönthetünk előre.
Gmail alapok 2. – A címkék kezelése
A Gmailben lehetőség van ún. címkék létrehozására, majd ezek segítségével szűrők használatára. A címkék olyan, csoportosításra alkalmas kis jelölők, amelyekkel egyszerűen el tudjuk látni a beérkező leveleinket.
Gmail alapok 1. – A leghatékonyabb postaládatípus
Aki sokat levelezik, az tudja, hogy milyen áttekinthetetlenné tud válni a bejövő levelek mappája. Én tényleg sokat levelezek. Az utóbbi 6,75 évben összesen 121 400 e-mailt küldtem vagy fogadtam, így van tapasztalatom a „káoszból átlátható levezést szeretnék” témakörben.
Wunderlist, a tökéletes naptár és listakezelő alkalmazás
Már írtam korábban arról, hogy számomra kiemelten fontos a hatékony időgazdálkodás, ezért is használok „saját fejlesztésű”, saját igényeimnek megfelelő heti tervezőt. A listákban rejlő erő Munkám és életem során számtalan listát használok: feladatok, teendők, visszatérő feladatok lépései, checklisták, bevásárlólista, jelszavak, hasznos linkek, bővítmények, cikk-ötletek, fontos dolgok, „választ várok” lista, heti feladatok, …
Hogyan kérjen tartalommódosítást?
Karbantartás és tartalomfeltöltés szolgáltatásom megrendelői gyakran elkövetik azt a hibát, hogy nem optimális módon kérik egy-egy szövegrész, aloldal, vagy akár teljes weboldal szövegezésének módosítását/feltöltését. Persze mondhatnám, hogy nekem mindegy, több pénzem lesz, ha több idő elvégezni a kért feladatot, de mindenkinek jobb, ha egy szolgáltatás csak annyiba kerül, amennyibe kerülnie kell, és …
David Allen: Intézz el mindent (könyvajánló)
Mindent? Kérdezheti, hiszen rohanó világunkban ez nem tűnik könnyű feladatnak. De nem lehetetlen! Egy újabb időgazdálkodós, hatékonyságnövelős könyv? Mire jó ez? Ha ön megtervezi előre a következő hetét/napjait, illetve érdekli az időgazdálkodás, akkor ezt a könyvet el kell olvasnia!
Pongor-Juhász Attila: Az időmilliomos vállalkozó
A hétvégi időgazdálkodós – Heti tervezőt bemutató – cikk után időgazdálkodással kapcsolatos könyvet ajánlok az olvasók figyelmébe:
Pongor-Juhász Attila: Az időmilliomos vállalkozó
A következő hét megtervezése – ön csinál ilyet?
Jelen cikk a blogom 600. cikke, egy személyes bejegyzés, és egyben egy új kategória, az időgazdálkodás első cikke!
Ön egy ezerfelé kapkodó cégvezető, elfoglalt vállalkozó, vagy csak rengeteg teendővel rendelkező személy? Biztosan ismeri az érzést, amikor már azt se tudja hová kapkodjon, annyi teendője lenne, hogy örökké ezen „kattog” az agya, hogy mit és hogyan kellene elvégezni?
Az időgazdálkodásnak rengeteg módja, trükkje van, most ebből mutatok egyet, amely remélem segíteni fog. Ez nem más, mint a naptármódszer, de annak is speciálisan átalakított verziója, én úgy hívom: Heti tervező.