Google Helyelőzmények

Tudta, hogy Androidos telefont használva a Google rendszeresen eltárolja az ön tartózkodási helyét, és ennek a segítségével – 30 napra visszamenőleg – meg tudja nézni, hogy mikor, hol járt? Hogyan? Hol érem el? Meg kell nyitni a Google Helyelőzmények oldalt, ott egy ehhez hasonlót fogunk látni: Ahogy láthatja, a bal oldalon ki lehet választani a…

A domain regisztrációs és tárhely bérléses nyomtatványok HELYES kitöltése

Domain regisztráció? Tárhely bérlés? Lejjebb letölthetőek a domain (át)regisztrációhoz, tárhely bérléshez szükséges papírok, illetve az, hogy mely nyomtatványt hogyan kell kitölteni. Nem kell megijedni az útmutató terjedelmétől, a legtöbb kitöltési módja egyértelmű. A papírok kitöltésével a viacomkft.hu tárhelyszolgáltató szolgáltatásait lehet megrendelni. Kitöltendő és visszaküldendő papírok Mely esetekben mely papírokat kell kitölteni, aláírni és visszajuttatni (scannelve, vagy fotózva)…

Google Chrome – Duplikált könyvjelzők törlése

Ha többször exportáljuk – importáljuk a könyvjelzőket, vagy csak egyszerűen nem tudjuk, hogy valamit már a könyvjelzőkhöz adtunk, akkor idővel elég sok könyvjelző kétszer lesz elmentve. Ennek a leküzdése manuálisan túl nagy falat lenne (legalábbis a cikk írásakor nekem 15 369 bővítményem van), ezért bővítményes megoldást kerestem. Meg is találtam, Bookmark Sentry (scanner) (update, 2014. október…

Konverzió optimalizálás 187 lépésben

Az fps webügynökség kiadott egy remek kiadványt, “Konverzió optimalizálás 187 lépésben” címmel. Ajánlom minden olvasóm figyelmébe, jó ötleteket lehet belőle meríteni. Kellemes olvasást! Letöltés (30 oldal, 221 KB, pdf) A letölthető e-könyv alapja Benjamin Gundgaard „Conversion rate optimization in 187 steps” című írása, amely a megszüntéig itt volt olvasható: benjamin-gundgaard.com/conversion-rate-optimization-in-187-steps.html ui.: Ezeket már olvasta? Felhasználóbarát weboldal 34…

143. weboldal hiba – amit kararácsonykor követnek el a webáruház tulajok

A karácsonyi szezon, a “vásárlási láz” fellángolásakor nagyon fontos kötelezettsége a webáruház tulajoknak, hogy az interneten rendelt áruk időben, még karácsony előtt megérkezzenek a vásárlóhoz. Ez az időszak kiemelten fontos a pontos kézbesítés terén. Ha itt késik egy csomag, akkor az adott webáruház jó eséllyel elásta magát a csalódott vásárlónál, illetve abban biztos lehet a…

Felhasználóbarát weboldal 34 pontban

Bizonyára minden olvasóm tudja, hogy van itt a blogon egy weboldal készítés hibák cikksorozat, amely jelenleg a 142. résznél tart. Találtam egy remek weboldalt, amely nagyon jól összefoglalja azokat a szempontokat, amelyek átláthatóbbá, szebbé, elegánsabbá tesznek egy weboldalt. Az oldal angol nyelvű, de a gazdag képi illusztrációnak köszönhetően nem szükséges a nyelvtudás: http://www.goodui.org/ (jelenleg 34 pont…

Százalékszámítás

Lépten-nyomon %-osan megadott árakkal, kedvezményekkel találkozunk, és érkezett egy hozzászólás tegnap, amely alapján azt gondolom, hogy sokan lehetnek úgy, hogy nem értik a százalékszámítás alapelveit. Hogyan számítunk százalékot? Mi a százalékszámítás „trükkje”? Néhány nagyon egyszerű példával szeretném szemléltetni az alapokat. Ne ijedjen meg, NEM LESZ SZÓ százalékértékről, százaléklábról, és egyéb „bonyolult” matematikai fogalmakról! Mennyi egy…

Cím átváltása földrajzi koordinátákká

Minap a olyan problémába futottam bele: adott egy WordPress bővítmény, ami térképet jelenít meg a weboldalon. A konfigurálásnál azonban nem egy címet kell megadni, hanem földrajzi koordinátákat. Mi a megoldás? Meg kell nyitni a http://www.gpsvisualizer.com/geocode webcímet, majd a “Enter an address or location:” részhez be kell írni a címet (pl.: 1132 Budapest, Váci út 20.). A…

Mennyi haszonnal jár az akciók A/B tesztje?

Mi az az A/B (split) teszt? Olyan teszt, amelynek a segítségével megállapítjuk, hogy két hirdetés (de lehet bármi más is: hírlevél/weboldal kinézet/címsor/stb.) közül melyik hoz nagyobb konverziót. Mi a konverzió? Az a szám, amely azt fejezi ki, hogy x megtekintésből mennyi vásárlás (vagy bármilyen más cél, pl.: hírlevél feliratkozás/kapcsolatfelvétel/stb.) lesz. Hogyan segít (mennyivel több nyereségünk…