Authority site – kiemelt létfontosságú lapok a Google-ben

Mitől lesz egy oldal kiemelkedő a témájában a többihez képest? Hogyan lesz egy oldal authority – kérdések és válaszok, avagy út a még több célzott látogató felé.

A Google-ban való keresgélés közben biztosan mindenki látott már az alábbihoz hasonló képet:

A normál listán és a kiegészítő találaton kívűl látható, hogy az első találat alatt van 8 link, melyek az index.hu-ra mutatnak.

Mennyi gyorslinkje lehet egy oldalnak?
A gyorslinkek (webhelylinkek) linkek száma 2 és 8 között változhat.

Nagyon jó dolog, ha ilyet elér az ember oldala, mert nem elég, hogy eddig is első volt az adott kulcsszóra az oldal, de most még a látványon is dob egyet, így szinte garantált a siker, hogy a keresgélő ember rákattint az egyik gyorslinkre.

A Google állásfoglalása szerint: „A webhelylinkek olyan kiegészítő linkek, amelyeket a Google időnként elkészít a webhelytartalom alapján, hogy segítse a felhasználókat a webhelyen belüli navigációban. A Google a webhelytartalom alapján bizonyos időszakonként létrehozza ezeket a webhelylinkeket. Mivel a webhelylinkek dinamikusan készülnek, a lista időről időre változhat.”
Ilyen linket nem lehet „programozni” – nem mi döntjük el, hogy az oldalunk kapjon, ha kap akkor mennyi linket kapjon, és melyik aloldalunkra mutasson. Ez a Google „elismerése”, hogy az oldal elért valamit, egy magasabb szintre lépett a kategóriájában, az oldal nélkül nem lenne teljes az oldal témája.

Mennyi idő alatt lehet elérni az authority státuszt?
A közelmúltban dolgoztam a 100 fekvőtámasz edzésterv weboldalon, és a tudatos, és folyamatos linképítés alig 5 hónap alatt a találati lista első helyére repítette az oldalt fekvőtámasz szóra, és 8 gyorslinket is kapott az oldal, így hálálva meg a fekvőtámasz témakörben egyedülálló lapot. Hiába a Wikipedia bivalyerős háttere, mostmár kénytelen a harmadik hellyel beérni a fekvőtámasz szóra. Amióta elérte ezt az eredményt, hihetetlen mértékben megugrott a Google-ből a fekvőtámasz szóra érkezők száma.

Hogyan lehet elérni az authority site státuszt?
Linképítéssel. Általánosságban elmondható, hogy a legtöbb esetben először a saját nevére lesz authority egy weboldal, és utána a legfontosabb kulcsszavaira. Ha egy adott kifejezésre az allinanchor (az adott kulcsszóval a legtöbbet linkelt lapok) operátorral lekérdezve az első vagy a találati listán, akkor van rá esélyed, hogy hamarosan arra a kifejezésre authority lesz a weboldalad.

Az előzőekből következik, hogy olyan keresések során dob ki authority oldalt a Google, ahol az első oldalnak kiemelkedően sok linkje van az adott kulcssszóra a találati lista többi helyezettjéhez képest. Ez leggyakrabban a saját domain névre (brand, azaz márka) fordul elő, mint ahogy a fenti képen is látszik.

Egy oldal, csak egy kifejezésre lehet authority site?
Nem, egy oldal nem csak egy kifejezésre lehet magas létjogosultságű lap.

Mitől függ, hogy melyik 2-8 aloldalt listázza ki a Google webhelylinkként?
Nincs Google állásfoglalás ezügyben, csak találgatni lehet, a statisztikákat nézve. Valószínű, hogy azokat amelyek:
– a legtöbb bejövő linket szerezték az aloldalak közül
– a legmagasabb a PageRank értékkel rendelkeznek az oldalon belül
– egyéb kereséskor a legtöbb kattintást szerezték az oldalon belül

Érdekes, tapasztalatom szerint a 8 link szövegére rákeresve, a legtöbb esetben benne van az adott oldal az első találati oldal elemei között.

Honnan tudom meg, hogy valamire authority lett az oldalam?
A Google Webmaster Tools jelzi a képen látható helyen:

A képen jól látható, hogy kilistázza a maximum 8 linket, az URL-eket, ahová mutatnak, és lehetőséget ad arra, hogy blokkolja a weboldal tulajdonosa a linket, ha úgy érzi, hogy az nem releváns az oldalára. Blokkolás esetén egyáltalán nem garantált, hogy a blokkolt gyorslink helyett kap másikat az oldal. Blokkoláskor kér a Google indokot is, hogy miért blokkolod az adott webhélylinket.

Függ az authority státusz az oldal PageRank értékétől?
Nem, láttam már PR 2 oldalt is gyorslinkekkel.

Nem találom a webhelylinkeimet a keresőben, pedig a Webmaster Tools jelzi!
Nem feltétlenül a webhelylink szövegére jelennek meg a webhelylinkek, próbálkozni kell, amíg megtalálja az ember, hogy mire authority, de azért lehet sejteni, hogy arra, amire a legtöbb linket szerezte. Valószínű, hogy a statisztika tud segíteni ezügyben, a legtöbb látogatót hozó kifejezésekre és kulcsszavakra kell rákeresni a Google-ben, és legalább az egyikre szinte biztos, hogy authority lesz az oldal, ha ezt jelzi a Webmaster Tools.

Egy adott találati listán csak egy authority site jelenik meg?
Igen, ez a megkülönböztetés lényege.

Ha egy oldal authority site, akkor a domain névre rákeresve mindig authority site-ként jelenik meg?
Nem, ha nem a domain nevét erősítette linkeléskor, akkor nem a domain nevére lesz elsőként authority site.

PR5 felett lehet olyan, hogy egy oldal nem authority site?
Igen, mint írtam, nem függ a PageRank étékétől az authority státusz.

Megszűnhet az authority státusz?
Igen, akkor veszi el a Google az authority minősítést, ha megszűnik az a ok, amiért megkaptad. Tehát nem leszel monopol/egyedüli meghatározó arra a kulcsszóra, összetételre, ha ez történik, feltehető, hogy van egy nagyon erős konkurenciád.

Hány link kell az azthority site státusz eléréséhez?
Teljesen témafüggő. Alapszabály, hogy a legfőbb konkurenseidnél jóval több linket legyen.

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Szólj hozzá!

*

code

A honlap cookie-kat használ. Részletek

A hatályos jogszabályok alapján kötelező tájékoztatni a látogatókat, hogy a weboldal ún. cookie-kat használ és tárol a számítógépén. Ha ezt nem szeretné, akkor a böngészője megfelelő beállításait használva tiltsa le a cookie-k tárolását, vagy zárja be a weboldalt. Mik azok a cookie-k? Hogyan tudja tiltani a tárolásukat? Hogyan kezelem a személyes adatokat? Mindenre választ ad a részletes adatvédelmi és cookie tájékoztatóm.

Bezárás