A hírlevél a mai napig az online marketing egyik alappillére. A minél magasabb konverziós arány miatt fontos megfelelően kialakítani a feliratkozó oldalt.
A cikk a „Milyen menüpontok kellenek egy weboldalra?” című cikk folytatása.
Mikor van szükség feliratkozó oldalra?
Ha van [hírlevél] feliratkozás (vagy: webinárra, ajánlatokra, stb.) a weboldalon, akkor az erre szolgáló űrlapot nem csak az oldalsávon, vagy éppen a cikkek alatt lehet megjeleníteni, hanem lehet neki készíteni egy külön aloldalt. Ez lehet landing oldal is (ahol nincs fejléc, lábléc, oldalsáv, menüsor), de lehet egy „hagyományos” aloldal is. A külön aloldal előnye, hogy hirdetésekből is lehet forgalmat terelni rá.
Ha még nincs feliratkozási lehetőség a weboldalán, azonnal be kell integrálni ezt a funkciót! Ha nem így tesz, hosszú távon rengeteg pénztől esik el.
Mi legyen a feliratkozó oldalon?
Nem kell túlgondolni. Igaz, hogy írtam feljebb, hogy lehet landing oldal is, de nem a klasszikus, a „végtelenségig” görgethető verzióra gondoltam.
Egy feliratkozó oldalra elég az alábbiak összessége:
- Figyelemfelhívó kép (vagy videó).
- Címsor.
- Alcím.
- Rövid leírás, hogy mit kínál, és miért érdemes megadni a kért elérhetőséget.
- Feliratkozó űrlap, a minimum szükséges adatmezőkkel. Minél hosszabb az űrlap, annál kisebb arányban fogják kitölteni. Ha később szeretne szegmentáltan leveleket küldeni, akkor a jobb hírlevélszoftverekben megoldható az, hogy a köszönőlevélben legyenek linkek, amelyekre kattintva „be tudja sorolni magát” a feliratkozó az őt érdeklő listára. Egyik ügyfelem (gyermekfejlesztéssel foglalkozik) így iratkoztat fel: név + e-mail cím, amit bekér, majd a köszönőlevélben lehet kattintani, hogy hány éves a feliratkozó gyermeke. Ezután csak azokat a leveleket kapja, amik az ő gyermeke fejlesztésében hasznos lehet.
- Lábléc a jogi jellegű menüknek.
Minta:
Tesztelés
Egy feliratkozó oldal nem készül el soha teljesen!
Nagyon fontos, hogy érdemes a feliratkozó aloldal teljesítményét folyamatosan monitorozni, és A/B tesztekkel optimalizálni addig, amíg el nem éri a konverziós rátája a lehetséges maximumot!
Köszönőoldal is kell!
A sikeres feliratkozást követően irányítsa a látogatót egy megfelelően felépített köszönőoldalra, amely több marketinglehetőséget is rejt!