Hoztam 2 megoldást, saját felületen történő feladatkezeléshez. Az egyik egy szimpla lista tároló, a másik pedig egy komplex projektmenedzsment eszköz.
A kiváló időmenedzsment titka
Listák. Ennyi. A listák fontosságáról már korábban írtam, illetve arról is van cikk, hogy a Wunderlist helyett (mivel megszűnt) immáron Microsoft To Do-t használok. Jöjjön akkor a két megoldás.
1) TODO
A https://github.com/suresh021/TODO link alól tölthető le a telepítő. A benne lévő TODO-master/todo.sql nevű fájlt PhpMyAdmin-on importálni kell egy új adatbázisba. Ezek után már csak a TODO-master/process.php és TODO-master/list.php fájlokban kell a MySQL hosztnevet, felhasználónevet, adatbázisnevet és jelszó beállítani, és máris használható.
Így néz ki a felhasználói felület:
TODO videó:
Elérhető funkciók:
- Teendő hozzáadása.
- Teendő módosítása.
- Teendő törlése.
Hátránya:
A mappát jelszóval kell védeni, mert alapból nincs benne védelem, így az URL ismeretében bárki hozzáférhet a teendőlistához. Emiatt inkább csak gyorslistának javaslom, megfelelően eldugott mappában, amit csak könyvjelzőből lehet elérni.
Letöltések:
- Cikkíráskor elérhető legújabb verzió.
- Magyar verzió. Ebben javítottam az eredeti verzióban lévő értelmetlen korlátozást, amely szerint min. 20 karakternek kell lennie egy feladatnak.
2) qdPM™
Ez már egy komolyabb eszköz, egy komplett feladat- és projectmenedzsment szoftver, amely Open Source forráskódú, azaz ingyen elérhető. Saját admin felülettel, jogosultságkezelővel, stb. Olyanoknak ajánlom, akik vagy sok projekten dolgoznak, vagy csapatban tevékenykednek, és szeretnék átláthatóan követni és menedzselni a feladataikat.
Minta kép, minta adatokkal:
Telepítés:
- Le kell tölteni a forrásfájlokat a https://qdpm.net/ oldalról.
- Fel kell tölteni egy tárhelyre.
- Létre kell hozni egy MySQL adatbázist.
Mit tud ez a szoftver?
Egy gyors és vázlatos lista:
- Projektek létrehozása, kezelése.
- Feladatok létrehozása, kezelése.
- Ticketek létrehozása, kezelése.
- Beszélgetés csapattagok között.
- Felhasználók létrehozása, kezelése, feladatokhoz/projektekhez adása.
- Riportok.
- Teljesen egyénre szabható beállítások, státuszok, elemtípusok.
- Gantt-diagram létrehozása projektekből.
Rövid videós bemutató – qdPM™
A videón csak vázlatosan, a felületet gyorsan átfutva mutatom be a főbb elemeket, de egyiket sem részletezem. A célom az esetleges kedvcsináló, nem a 100%-os bemutatás!
Letöltések:
- Telepítő forrásfájl: aktuális | videón használt
- Útmutató: aktuális | videón látott verzióhoz
Egyebek
Az alábbiak is hasznosak lehet akkor, ha már manuálisan átláthatatlanok a feladatok, illetve az ügyfelek száma is egy könnyen kezelhető szint fölé nő: