A socialmediaonlineclasses.com készített egy infografikát, hogy szerintük az egyes közösségi média felületeken mennyi egy-egy poszt átlagos élettartama. Magyarán: mennyi idő után tűnik el egy-egy poszt az egyes felületeken?
Íme a sorrend:
- Twitter: 18 perc
- Facebook: 5 óra
- Instagram: 21 óra
- LinkedIn: 24 óra
- YouTube: 20 nap vagy több
- Pinterest: 4 hónap
- Blog Post: 2 év
A fentiekből látszik, hogy a legkifizetődőbb a cikkek írása (természetesen erről lehet a közösségi média felületén is értesíteni a követőket), sőt ha egy-egy cikket változások esetén aktualizálunk, akkor akár több ideig is hasznos lehet az olvasóknak.
Elolvasná a legújabb cikkeimet? Iratkozzon fel a bejegyzés értesítőmre!
(azonnal letölthető ajándék: 55 oldalas, "137 weboldal készítés hiba" című tanulmány) Megadott adatai kezeléséről az adatvédelmi tájékoztatóban olvashat. Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-90119/2015. Soha nem küldünk spamet!
Érdekes összefoglaló.A FB élettartama szerintem erősen függ az oldal olvasottságától.
Kedves Zoltán!
Tökéletesen igazad van: valószínűleg egy nagyobb követőtáborral rendelkező oldalnál hosszabb lehet a “lecsengési idő”. Ám a fenti ábra az arányokat pontosabban mutatja, mint a pontos értéket, hiszen ahogy te is írtad az pl. az olvasottságtól is függ. De ez csak egy a többi szempont közül, amely meghatározhatja a poszt élettartamát (nem fontossági sorrendben):
– Plusz a követők megszerzésének módjától.
– Plusz az adott tartalom hasznosságától.
– Plusz az adott tartalom tartalmától.
– Iparágtól.
– Közzététel időpontjától (napszak, nap).
– Követők számától.
– Brand erősségétől.
– Stb.
Szűcs Ádám