Google Webmestereszközök – Keresési statisztikák

Megjelent a Webmestereszközök alatt, a „Keresési forgalom” alatt egy „Keresési statisztikák” menüpont, amely a korábbi funkció egy felújított változata, amely átláthatóbb formában tálalja az információkat.

Itt megtekinthető egy-egy weboldalra/vagy akár aloldalra vonatkozóan az, hogy mely kulcsszavakra, kifejezésekre érkeztek a látogatók a Google-ből, illetve átlagosan hányadik pozícióban volt az adott aloldal arra a keresésre, és %-osan kifejezve mennyien kattintottak a találati listán való megjelenéskor.

A grafikonokkal, listákkal és a számok elemzésével rengeteg marketing és keresőoptimalizálás kampány során – profitszerzésre – felhasználható információt szerezhetünk.

Könnyen feltérképezhető, hogy mely kulcsszavakra, kifejezésekre érdemes erősíteni a tartalmat, optimalizálni, vagy hirdetni.

Elolvasom a cikket

2015. április 21-től visszasorolja a Google a nem mobilbarát weboldalakat!

Közel két hónapja adtam hírt arról, hogy kiemelt rangsorolási szempontként fogja kezelni a Google azt, hogy egy adott weboldal mobilbarát-e. Ma (2015.04.21.) jött el a nagy nap, a mai napon kezdi el lefuttatni – kb. 7 napig fog futni, amíg világszerte frissülnek a találati listák – a keresőóriás az új algoritmusát, amely …

Elolvasom a cikket

Nagy fájlok küldése online

Előfordult már önnel is, hogy beleütközött valamelyik e-mailszolgáltató maximum levélnagyság (pl.: Gmail – 25 MB) korlátozásába? Munkám során pl. a WordPress kinézetek, magánéletben jellemzően a fotók azok a dolgok, amelyeket nem tudok elküldeni/fogadni egy e-mailben, hiszen adott esetben ezek akár több száz megabyte méretűek is lehetnek.

Elolvasom a cikket

Fontos hírek a Google háza tájékáról

I. Google Webmester Eszközök – új menüpont: Mostantól van egy „Mobilos használhatóság” menüpont a „Keresési forgalom” menüpont alatt. Itt tippeket kaphatunk arról, mely aloldalakat mely szempontok (pl.: kis betűméret, flash-használat, a tartalom méretezése nem felel meg a nézetnek, a megérinthető elemek túl közel vannak egymáshoz) szerint kellene javítani, hogy mobilon …

Elolvasom a cikket

Domain/weboldal vásárlás előtt hogyan lehet egy kicsit „kutatni” utána?

Matt Cutts, a Google webspam elleni csapatának vezetője válaszolt a címben feltett kérdésre: Ugye senki nem szeretne olyan domaint venni, amely korábban (rosszabb esetben: most is) Google-büntetésben van? Mit tegyünk vásárlás előtt? Keressünk rá a Google-ben, így: „site:olcsoweboldal.hu” – idézőjelek nélkül. Ha nincs/kevés a találat, akkor kezdjünk gyanakodni, hogy ennek …

Elolvasom a cikket

A Jobbik a 2014-es magyarországi országgyűlési választás igazi győztese…

… a Facebookon. Ugyanis a politikusok között Vona Gábor, a pártok között pedig a Jobbik szerezte a legtöbb új lájkolót a népszerű közösségi oldalon.

FIGYELEM!
A cikknek nem célja politikai állásfoglalás, csupán azt vizsgáltam meg, hogy a számok mit mutatnak.

Elnézést a hatásvadász címért, de ha már idekattintott, nézzük meg online marketing szempontból a nagy pártok és vezető politikusok Facebook-os támogatottságának alakulását az elmúlt 6 hét (kampányidőszak) alapján.

Elolvasom a cikket

Keresőoptimalizálás – cím és meta tagek

A keresőoptimalizálás egy lépése, hogy a weboldalunk minden egyes oldalánál, minden egyes cikkénél adunk a tartalomnak egy címet, egy rövid leírást, illetve néhány fontos kulcsszóval megjelöljük. Hogyan töltsük ki ezeket a mezőket? Technikailag: Ha statikus oldalt szerkesztünk, akkor manuálisan kell a forráskódba betenni az alábbi képen látható 3 sort, ha …

Elolvasom a cikket

Hol kell „bekapcsolni” a keresőoptimalizálást?

Kaptam egy megkeresést, amely szerint egy új weboldalt szeretne az érdeklődő, de olyat, „ami tartalmazza a keresőoptimalizálást”. Rossz hírem van, aki a csodaszerért kattintott a linkre, csalódni fog. A keresőoptimalizálás nem egy olyan „funkció”, mint pl. a weboldal háttérszínének megváltoztatása. Nem abból áll keresőoptimalizálni egy weboldalt, hogy beírom a csodakódot a …

Elolvasom a cikket

Adj árat keresőoptimalizálásra!

Már régóta terveztem egy hasonló cikk megírását, hogy az ügyfeleim, olvasóim „képben legyenek”, hogy mi is a keresőoptimalizálás, illetve milyen feladatokból is áll a sikeres online jelenlét kialakítása. Illetve hogy megértsék, miért nem tudok árajánlatot adni „látatlanban”, milyen – lejjebb felsorolt – ismeretekre van szükségem, hogy együtt tudjunk dolgozni. Ismerkedjen …

Elolvasom a cikket

Keresőoptimalizálás Quiz

Szeretné tesztelni a SEO (Keresőoptimalizálás) tudását? Íme egy (angol nyelvű) remek teszt: https://moz.com/seo-expert-quiz Ha … … a teszt kitöltésére nincs ideje … … nem szeretne gondolkozni a válaszokon … … csak fejlődni szeretne a keresőoptimalizálás terén … … nézze meg a következő, 9:15 perces videót, amelyen megmutatom az összes helyes választ, …

Elolvasom a cikket