QR-kód generálás, leolvasás

Mi az a QR-kód? A QR-kód (Quick Response-kód) egy kétdimenziós vonalkód, amely gyakorlati haszna – többek között – abban rejlik, hogy pl. egy bonyolult url-t nem kell kiírni valahová, majd azt valakinek megjegyeznie, hanem egy ilyen kódban elrejtve, majd a megfelelő eszközzel kiolvasva sokkal gyorsabban elérhető az adott url alatt …

Elolvasom a cikket

Facebook debugger – megosztások előnézetének módosítása

Mindannyiunkkal előfordulhatott már, hogy írtunk egy cikket, beállítottuk a címet, leírást, előnézeti képet, majd megosztottuk Facebookon, és csak a megosztás után vettük észre, hogy valamelyik adat hibás volt. Ebben az esetben hiába javítjuk a weboldalon a hibás adatot, ismételt megosztás esetén a korábbi állapottal lehet megosztani Facebookon, ugyanis a közösségi …

Elolvasom a cikket

Webáruház tulajdonosok! Ezeket meg kell jeleníteni a weboldalon!

Az idei évben a fogyasztóvédelem kiemelt figyelmet fordít a webáruházak ellenőrzésének. Az alábbiakban összeszedtem a legáltalánosabb webáruház kötelezettségeket. A webáruházban fel kell tüntetni az alábbiakat: ÁSZF-ben írja le, hogy a Békéletető testülettel köteles együttműködni. Bele kell írni a székhely szerinti testület elérhetőségeit is. Ne lehessen az ÁSZF önkéntes és tevékeny …

Elolvasom a cikket

Levélküldés visszavonása Gmailben

Biztos önnel is előfordult már, hogy elküldött egy e-mailt, és pont abban a pillanatban eszébe jutott valami, ami kimaradt belőle. Ha Gmailt használ, ez a bosszantó „hiba” a múlté, ugyanis a „Küldés visszavonása” funkcióval akár 30 mp-ig „visszavonhatjuk” az elküldött leveleinket. Miért idézőjeles a „visszavonhatjuk” kifejezés? Azért, mert technikailag úgy …

Elolvasom a cikket

Nagy Webáruház Felmérés 2017

10 éves hagyományt folytatva – 887 webáruház tulajdonos bevonásával – készítette el a WebShop Experts az idei „Nagy Webáruház Felmérést”. A felmérés eredményei itt találhatóak, pdf formátumban. Az eredményekből levont fontosabb következtetések: A forgalom változása a fejlesztések függvényében A webshopok mennyire elégedettek az általuk használt marketingeszközökkel? Hogyan viszonyulnak a tartalommarketinghez? …

Elolvasom a cikket

Google rangsorolási szempontok, a mesterséges intelligencia szerint

Pár hete adott ki a Semrush egy érdekes tanulmányt, amiről szeretnék pár mondatban szólni: A mesterséges intelligenciát, a gépi tanulást is segítségül hívták a 600 000 kulcsszó vizsgálatán alapuló vizsgálatukhoz. Hol érem el a tanulmányt? Frissítés, 2019. december: A https://www.semrush.com/ oldalon volt elérhető a pdf fájlt, de sajnos törölték. Mik …

Elolvasom a cikket

Mailtrack, az elküldött e-mailek nyomon követésére

Gondolkozott már azon, hogy milyen jó lenne, ha az elküldött e-mailekről rendelkezne az alábbi információkkal? Elolvasta-e már a címzett a levemet? Éppen csak rápillantott, vagy esetleg többször is megnyitotta az e-mailt? Ha utóbbi eset áll fent, hányszor és mikor? Kattintott az e-mailben található linkre vagy linkekre? Vajon asztali gépen, vagy …

Elolvasom a cikket

RGB és hexadecimális színkódok ide-oda váltása

Pár éve írtam már arról, hogy a weben hexadecimális színkódokkal határozzuk meg a színeket. Most mutatok egy nagyon egyszerű eszközt, amellyel ide-oda lehet váltani a két rendszer között a színkódokat. RGB to HEX Az eszköz eléréséhez a Google-be be kell írni ezt, idézőjelek nélkül: „rgb to hex”. Eredményül elő is …

Elolvasom a cikket

Domain regisztrációval kapcsolatos egyedi és elvi állásfoglalások

Egy magyar domain (.hu) név regisztrációja előtt van néhány tudnivaló/érdekesség, amelyekkel nem árt tisztában lenni. Ezt megkönnyítendő a domain.hu oldalon található néhány elvi és egyedi állásfoglalás, amelyeket érdemes megismerni. Elvi állásfoglalások Olyan állásfoglalások, amelyek elméleti szinten kezelnek egy-egy általános problémát. Ilyen például a „Magánszemélyek névkizárólagosságához fűződő jogai érvényesülésének biztosítása” kérdéskör, amely „magyarra” …

Elolvasom a cikket

Google Analytics – kampány url készítő

Egyéni kampányparaméterek létrehozása a hirdetési URL-ekhez. „Az URL-készítővel paramétereket adhat az internetalapú vagy e-mailes egyéni hirdetéskampányokban használt URL-ekhez. Az egyéni kampányok olyan hirdetéskampányok, amelyek nem használják az AdWords automatikus címkézési funkcióját. Amikor a felhasználó rákattint az egyik egyéni linkre, az egyedi paramétereket a rendszer elküldi a Google Analytics-fióknak; így meghatározhatja, …

Elolvasom a cikket

A megfelelő „Köszönöm” oldal ismérvei

Amikor valaki felveszi önnel a kapcsolatot, lead egy rendelést, vagy egyszerűen csak feliratkozik a hírlevelére, érdemes az ehhez használt űrlap helyett egy külön oldalra, egy ún. „Köszönöm” oldalra irányítani a látogatót/érdeklődőt/vásárlót, ahelyett, hogy ugyanazon az aloldalon hagynánk. Milyen előnye van egy Köszönöm oldalnak és mit tartalmazzon? Visszaigazolás arra nézve, hogy …

Elolvasom a cikket

Webáruházakra vonatkozó adatvédelmi követelmények

Pár napja adott ki a NAIH egy állásfoglalást „Tájékoztató a webáruházakra vonatkozó adatvédelmi követelményekről” címmel. A 21 oldalas tájékoztató az alábbiakat foglalja össze: Jogszabályi háttér. Az adatkezelés alapfogalmai. A sütik (cookie-k) alkalmazása. Az adatvédelmi nyilvántartás. A hírlevél adatvédelmi vonatkozásai. Letöltés: 2017-02-17-webaruhaz-tajekoztato-NAIH-2017-1060-V Forrás: https://www.naih.hu/files/2017-02-17-webaruhaz-tajekoztato-NAIH-2017-1060-V.pdf