Az alábbiakban összegyűjtöttem a weboldal készítés hibák közül azokat, amelyek a keresőoptimalizálás kategóriájába sorolhatóak. Ne kövesse el ezeket!
Az alábbi lista nem teljes, nem fontossági sorrendben tartalmazza a hibákat, és időnként bővül.
- A robots.txt fájl hiánya [#11]
- Indexelés tiltása robots.txt-vel [#154]
- A Google Search Console hiánya [#12]
- A sitemap.xml fájl hiánya [#13]
- Az oldaltérkép oldal hiánya [#14]
- A törölt vagy áthelyezett oldalak nem lettek szabályosan átirányítva [#15]
- A weboldal szövegei képként vannak megjelenítve [#16]
- A weboldalt alkotó fájlok, aloldalak (nem barátságos URL használata) helytelen elnevezése [#17]
- A fájlnevek és aloldalak nem tartalmaznak kulcsszavakat [#18]
- Nem megfelelőek a linkszövegek az oldalon belüli linkeknél [#20]
- A belső linkek hiánya, vagy aránytalan kialakítása [#21]
- A nofollow linkek hiánya [#22]
- A linképítés hiánya, vagy rossz mivolta [#27]
- Nincsenek bejövő linkek [#33]
- Nem megfelelően vannak kitöltve a forráskódban az oldal legfontosabb meta elemei [#29]
- Cégneve a Title tag [#30]
- Nem megfelelő SEO címsor és leírás [#177]
- Nincs, vagy nem jól van optimalizálva a weboldala [#38]
- SEO menüpont & kulcsszóhalmozás [#119]
- SEO eszközök felmagasztalása [#178]
- Nem megfelelő a kulcsszósűrűség [#26]
- Új Google rangsorolási szempont – fülek, elsőre nem látható tartalmak leértékelése [2014.11.]
- A weboldal készítés hibák teljes tartalomjegyzéke
- Szeretne egy profi, hibamentes weboldalt? Észrevétele van?
- Könyvajánló: A sikeres online vállalkozás építőelemei [312 oldal]
A robots.txt fájl hiánya [#11]
Miért hiba? Régen, amikor a Google robotjai amikor megérkeztek egy weboldalra, automatikusan lekérdezték a /robots.txt fájlt, és eszerint folytatták/fejezték be az útjukat. Manapság már nem feltétlenül az indexelendő mappák miatt kell robots.txt fájlt létrehozni, hanem éppen az ellenkezője miatt: a robots.txt fájlban lehet definiálni, hogy mely aloldalakat, mappákat ne indexelje a Google. Ma már a megfelelően kiépített belső linkstruktúra és a sitemap.xml fájl segítségével könnyedén végigjárja az összes aloldalt a kereső.
A feljebb említett tiltólistán kívül érdemes még egy sort elhelyezni a robots.txt fájlban, amely tartalmazza a sitemap.xml helyét, ilyen formában:
Sitemap: https://olcsoweboldal.hu/sitemap.xml
Indexelés tiltása robots.txt-vel [#154]
Írtam már arról, hogy miért rossz, ha nincs és miért nem jó, ha túl “megengedő” a robots.txt fájl. Most ennek az ellenkezője van soron, amikor az egész weboldal indexelése meg van tiltva a Google és más keresőmotorok számára.
Mi az a robots.txt?
Ez a fájl arra jó, hogy tudassuk velük: a weboldalról mely tartalmakat szeretnénk indexeltetni (ez azt jelenti, hogy be fog kerülni a találati listára, pl.: a Google-ben), illetve melyeket nem (pl.: admin felület). A weboldalra beérkező keresőmotorok ezt a fájlt (is) keresik, amikor egy weboldalra érkeznek.
Miről is szól a címben jelzett hiba?
Ha ez a robots.txt fájl úgy van beállítva, hogy ne indexeljen semmit, az olyan, mintha egy utca bejáratánál kitennénk egy sorompót, amely soha nem nyit ki. Ekkor a Google NEM fogja indexelni a weboldalunkat, azaz soha nem lesz látogatónk a keresőkből!
Példa hibás robots.txt-re:
Mikor érdemes erre figyelni?
Tipikusan akkor fordul elő a hiba, ha már fejlesztés elkészítjük a robots.txt-t. Ne felejtsük el átállítani a fejlesztés végeztével!
Példa jó robots.txt-re:
Mit érünk el hasonló robots.txt beállításokkal?
A mint robots.txt WordPress alapú weboldalhoz készült. Minden tartalom indexelve lesz, kivéve a wp-admin, wp-includes és wp-content/plugins mappákat. Valamint meghatároztuk (utolsó sor), hol található az oldalhoz tartozó – Google számára készített – oldaltérkép.
robots.txt tesztelés a Google Search Console-ban. (2014. július)
https://www.google.com/webmasters/tools/robots-testing-tool (Feltérképezés => robots.txt tesztelése menüpont) új eszköz, amellyel ellenőrizhetjük, hogy a weboldalunkhoz tartozó robots.txt fájlban vannak-e hibák.
A Google Search Console hiánya [#12]
Miért hiba? A Google ingyenes eszköze a webmesterek segítésére lett kifejlesztve, jelzi, ha valami gond van az oldallal. Pl. vírusos, vagy rosszul vannak kitöltve a meta tag-ek. Érdemes regisztrálni. A Google Search Console használatának leírása.
A sitemap.xml fájl hiánya [#13]
Miért hiba? Segíti a Google munkáját, ha van egy fájl, amiben szerepel a honlapunk összes URL-je.
Hogyan csinálja? Ezen az oldalon könnyen elkészítheti: http://www.xml-sitemaps.com/ , utána ne felejtse el bejelenteni a Google Webmasters Tools-on keresztül a Google felé! WordPress weboldal esetén a SEO bővítmények általában automatikusan létrehozzák a sitemap.xml fájlt.
Az oldaltérkép oldal hiánya [#14]
Miért hiba? Az előző ponthoz hasonlóan a Google könnyen végig tud menni az összes aloldalán, így gyorsabb lesz az indexelés, és nem utolsó sorban a látogatói is könnyebben eligazodnak egy esetlegesen szerteágazó weboldalon.
A törölt vagy áthelyezett oldalak nem lettek szabályosan átirányítva [#15]
Miért hiba? Alapszabály, hogy a létrehozott aloldalakat nem töröljük ki. Persze indokolt esetben előfordulhat. A Google egyik alapelve, hogy minden keresésre a lehető legrelevánsabb találatot adja. Ebbe nem fér bele egy esetlegesen eltávolított oldal miatt kapott hibaüzenet. Ha nem lett értesítve a Google a változásról, akár büntetés is járhat érte.
Hogyan csinálja? Az első egy teljes mappa átirányítása, a második egy aloldalé. A megfelelő kódot a .htaccess fájlban kell elhelyezni.
Redirect 301 /111 http://www.bizomany.hu/elado-hasznalt-es-uj-kerekparok-biciklik-adas-vetel/
Redirect 301 /honlap-kritika-archivum.php https://olcsoweboldal.hu/honlap-kritika/
A weboldal szövegei képként vannak megjelenítve [#16]
Miért hiba? A Google csak a szöveges tartalmakat tudja szövegként indexelni, így a képen szereplő szavakra nem, vagy csak nagyon nehezen fog látogatót szerezni a Google felől.
A weboldalt alkotó fájlok, aloldalak (nem barátságos URL használata) helytelen elnevezése [#17]
Mi a domain név és az URL között a különbség?
Először is hadd tisztázzak két fogalmat. Mi a domain név és az URL között a különbség?
A domain név a weboldal címe. pl.: “olcsoweboldal.hu”
Az URL a weboldal egy tetszőlegesen kiválasztott aloldalának közvetlen elérési útja. pl.: https://olcsoweboldal.hu/hirlevelre-valo-feliratkozas.php
Legyen-e tagolás az URL szerkezetben?
Igen, legyen. Ha összefolynának a szavak az URL-ben, akkor nehezen lehetne begépelni a böngészőbe.
Alapelv, hogy az URL nem tartalmazhat szóközt és ékezetes karaktereket, ezt szem előtt kell tartani. Ékezetet tartalmazhat a domain, de véleményem szerint nem érdemes élni ezzel a lehetőséggel, mert még egyes böngészők nem képesek problémamentesen megjeleníteni az ilyen weboldalakat.
De hogyan tagoljunk? Milyen legyen az URL formátuma? Kötőjellel vagy alsóvonallal legyenek tagolva az URL-ben szereplő szavak? Vajon melyik a jobb megoldás?
A) https://olcsoweboldal.hu/hirlevelre_valo_feliratkozas.php
B) https://olcsoweboldal.hu/hirlevelre-valo-feliratkozas.php
Apróságnak tűnik, de észérv szól a második megoldás mellett. A böngészők és a levelezőrendszerek a linket automatikusan úgy jelenítik meg, hogy egérrel a szöveg fölé érve alá vannak húzva. Az elsőnél a “_” jel összefolyik a link miatti aláhúzással, és ez zavaró és hibák forrása lehet. A B) verziót hívjuk barátságos URL-eknek.
Arról nem is beszélve, hogy a SEO szakemberek szerint a Google is könnyebben felismeri a kulcsszavakat a “B” módon tagolt URL-ekben.
+1 hiba: “I” vagy “l” betűk legépelendő URL-ben
SMS-ben kaptam egy olyan URL-t, amelyet be kellett gépelnem a böngészőben. De mivel volt benne “I” (nagy i betű), vagy “l” (kicsi L betű), ezért nem sikerült elsőre. Ezért célszerű ezt elkerülni.
Egyébként a jelszógenerátor oldalamon is pont ilyen megfontolásból van “Ne legyen a jelszóban ezen karakterekbõl: “IOiol01″” opció, hogy minden körülmények között egyértelműen leírható jelszavak generálódjanak.
A fenti feltételek a fájlok elnevezésekor is érvényesek.
A fájlnevek és aloldalak nem tartalmaznak kulcsszavakat [#18]
Miért hiba? A Google figyelembe veszi a rangsorolásnál, hogy hogyan vannak elnevezve az aloldalak és a fájlok.
Nem megfelelőek a linkszövegek az oldalon belüli linkeknél [#20]
Miért hiba? Csakúgy, mint a külső linkeknél, az oldalon belül egy másik aloldalra mutató link esetében is fontos a releváns tartalom. Ha pl. az egyik aloldalán hivatkozik egy másik aloldalára, akkor ne a „kattintson ide” szövegre kattintva léphessen át az olvasó a másik aloldalra, hanem a másik aloldal címére kattintva. Pl. Ha hírlevélre való feliratkozásra buzdítja a látogatóját, akkor a „Hírlevélre való feliratkozás” feliratra kattintva lehessen elérni a feliratkozási lehetőséget tartalmazó aloldalt.
A belső linkek hiánya, vagy aránytalan kialakítása [#21]
Hogyan csináljam, hogy jó legyen?
Az előző pontban már kitértem az oldalon belüli linkek kattintási szövegének kialakítására. Ez a pont arról szól, hogy hogyan lehet optimalizálni a belső linkek kialakítását:
Ha bizonyos kulcsszavak, amelyek egy-egy aloldal nevei is, linkké alakulnak.
Ha pl. egy hosszúra sikerült oldalt több oldalra bont, ne „Előző oldal” és „Következő oldal” neveket adjon, hanem pl. sorszámozza meg (ugyanez igaz a BLOG oldal lapozási lehetőségére is). Így a Google is könnyebben átjár az oldalakon (hiszen nem csak egy előző és következő link van, hanem több szám, így több aloldalt ér el közvetlenül), illetve a látogató is tudni fogja, hogy a weboldalon belül éppen hol tartózkodik. Ennél még jobb megoldás, ha részekre bontva van tagolva a hosszúra sikerült szöveg, és minden egyes rész alján ott van az összes rész címe, amely szövegek egyben linkek is, így a látogató dolga még jobban meg van könnyítve, arról nem is beszélve, hogy a Google is kulcsszavakhoz tudja kötni az oldaltöredékeket.
Ha például egy blogot üzemeltet, érdemes egy olyan kiegészítőt feltenni (pl.: Yet Another Related Posts), amely minden bejegyzés alatt kilistázza az adott cikkhez hasonló írásokat.
A nofollow linkek hiánya [#22]
Miért hiba? A rel=”nofollow” egy elem a HTML-programozásban: olyan attribútum, amely a lapokat vizsgáló, raktározó, tehát indexelő robotokat arra utasítja, hogy ne kövessék az adott hiperhivatkozást. (Forrás: hu.spam.wikia.com/wiki/Rel%3D”nofollow”) Ha például fórumot vagy blogot üzemeltet, és nem teszi rá a kimenő linkekre a nofollow attribútumot, és a linkek közül akad olyan weboldal, amely nem felel meg a Google előírásainak, akár büntetést is kaphat ezért a honlapja. Jelezze a Google felé ezzel az egyszerű eszközzel, hogy nem feltétlenül Ön helyezte el az oldalán, ezért nem vállal felelősséget a linkért!!
A linképítés hiánya, vagy rossz mivolta [#27]
Miért hiba? A linképítés rengeteg látogatót hozhat egy weboldalnak. Minél több oldalon, katalógusban szerepel a weboldalunk linkje, annál több helyről érkezhetnek látogatók hozzánk. Ezen felül a Google is előkelőbb helyen jeleníthet meg egy olyan honlapot, amelyre sok oldalról hivatkoznak.
Hogyan csinálja? A linképítésnek 2 fajtája van:
- Egyoldalú: Egy másik weboldalról mutat link a miénkre, de a miénkről nincs visszamutató link. Javarészt ilyenek az ingyenes webkatalógusok. (pl. lap.hu)
- Kétoldalú, kölcsönös linkcsere: Az előző ponttól annyiban tér el, hogy mi is visszalinkelünk a minket meglinkelő weboldalra.
Keresőoptimalizálás szempontjából jobb az első fajta, hiszen a kimenő linkeknek erejük is van, nem szabad akármit meglinkelni a weboldalunkról. Arra is vigyázni kell, hogy az a weboldal, amelynek a linkjét elhelyezzük a weboldalunkon, ne legyen a Google által büntetve.
Online linképítés “tanfolyam”: Szuhi Attila remekül összeszedte a legfontosabb tudnivalókat: Linképítés tanfolyam.
Nincsenek bejövő linkek [#33]
Miért hiba? Bejövő link: Külső hivatkozás, más oldalakon elhelyezett, az Ön oldalára mutató link. Ha nincs sok bejövő link, akkor nem lesz sok látogató, nem nő az oldala PageRank értéke, nem érkezik sok látogató az oldalára. Építsen linkeket!
A PageRank-ről bővebben: Google PageRank.
Lényeges, hogy ne csak a bejövő linkek számát nézze, hanem igyekezzen releváns, az ön tartalmához hasonló oldalról szerezni bejövő linket, mert a Google ezeket veszi figyelembe. Ha sok bejövő linkje van, de nem releváns oldalakról, akár büntetést is kaphat a Google-től.
A linkajánlásokról az alábbi két linken olvashat bővebben:
Nem megfelelően vannak kitöltve a forráskódban az oldal legfontosabb meta elemei [#29]
Hogyan töltse ki helyesen a legfontosabb meta elemeket?
Title (SEO cím)
Legyen ~60 karakteres, és az oldal tartalmát frappánsan összefoglaló tartalmú. Minden aloldalnál egyedinek (más aloldalon még nem szereplőnek) kell lennie. Általában a Google ezt szokta megjeleníteni a kicsivel feljebb található, „Google előnézet – minta” részben található lila színű szöveg helyén. Azért mondom, hogy általában, mert felülbírálja a beállítást, ha hasznosnak gondolja a saját elképzelését. Ellenőrző eszköz: https://metatags.io/
„A title, a weboldal címe, ami megjelenik a böngészők felső sávjában, illetve a keresők találati listáiban, az egyik legfontosabb tényező a keresőoptimalizálás során.
Sok szempontból fontos az oldalcím. Először is azért, mert egyike a keresők legfontosabb rangsorolási szempontjainak – például a Google számára ez a legfontosabb oldalon belüli tényező. Másodszor pedig azért, mert egy jól kitalált oldalcím jelentősen megnövelheti az oldal látogatóinak számát, főleg, ha az nem a találati lista élén jelenik meg.
Minden egyes oldalnak saját, egyedi címet kell adni (ez elősegíti a jó helyezést a keresőkben és növeli a kattintás valószínűségét), és lehetőleg a fontos szavakat kell a cím elejére tenni. Az oldalcímnek az oldal tartalmát kell néhány szóban összefoglalnia, úgy megfogalmazva, hogy az a látogató számára vonzó legyen. Azt is mondhatnánk, hogy a title a weboldal cégére. Ahogy korábban a bevásárlóutcákban cégérek csábították a vásárlókat az egyes üzletekbe, most az oldalcímnek kell a látogató kíváncsiságát felkeltenie.
Persze vannak még további tudnivalók, amikre a title tag használatakor figyelemmel kell lenni. Ilyen például a címsor maximális hossza. Különböző értékekkel lehet találkozni az interneten: 50 és 200 közötti számokat mondanak a források. Ha azonban a Google-re koncentrálunk, akkor elég egyetlen számot megjegyeznünk, ez pedig a 65.”
Description (SEO leírás)
Kb. 160-250 karakteres legyen, mert nagyjából ennyi fog látszani a Google-ben. Kerüld itt a kulcsszóhalmozást, törekedj egy kerek egész mondat megfogalmazására. Minden aloldalnál egyedinek (más aloldalon még nem szereplőnek) kell lennie. Általában a Google ezt szokta megjeleníteni a kicsivel feljebb található, „Google előnézet – minta” részben található szürke színű szöveg helyén. Azért mondom, hogy általában, mert felülbírálja a beállítást, ha hasznosnak gondolja a saját elképzelését. Ellenőrző eszköz: https://metatags.io/
„Eredetileg a weblapok leírására és besorolásuk megkönnyítésére találták ki. A description tag-ben elég egy-két mondatban tömören összefoglalni az oldal tartalmát. Ennek a Google kereső nagy jelentőséget tulajdonít: gyakran ugyanis ez az elem jelenik meg a találati rangsorokban szereplő kivonatokban (kiváltképp, ha a leírás tartalmazza a keresett kulcsszavak egyikét).”
Keywords (SEO kulcsszavak)
Aktuális ajánlás:
Sok éve elfogadott, hogy nem kell kitölteni ezt a részt a weboldalon, mert a Google már úgysem veszi figyelembe. Ebből kifolyólag csak arra jó, hogy a butább konkurens ebből (ha másból nem megy neki) kitalálja: mely kulcsszavakra, kifejezésekre optimalizáltuk az oldalt.
Régebbi ajánlás:
A keywords-ben maximum 10-12 kulcsszót szerepeltessünk. Mivel a látogatók előtt rejtve maradnak, ezért a weblapok létrehozói gyakran esnek túlzásba, teletömve mindenféle oda nem illő dolgokkal ezeket az elemeket.
Források:
Cím idézet:: onlinemarketingwelt.hu/keresooptimalizalas/a-title-tag-titkai.online-marketing
Leírás idézet: webni.innen.hu/MetaTagok
Cégneve a Title tag [#30]
Miért hiba? A keresőkben megjelenik az oldal title tag-je is. Ha ott a cégneve szerepel, kisebb az esély, hogy rákattintanak, mintha a tevékenységi köre szerepelne ott. Nem beszélve arról, hogy amikor a látogatója a kedvencek közé ment egy oldalt, akkor az oldal Title részébe írt szöveg kerül a kedvencekben a látható helyre. Ha ott a cégneve van és a későbbiekben a látogató nézegeti a kedvenceit, nem feltétlenül fogja tudni, hogy az a cég mivel foglalkozik. Viszont ha pl. ilyen címet ad az oldalának: cipőkészítő, suszter, akkor nagyobb az esély, hogy a Google-ből rákattintanak, illetve a kedvencekből visszajönnek még az oldalára.
Ha minden oldal címe ugyanaz, és a látogató esetleg egyszerre több ablakban nézi a weboldalát, akkor még jobban megnehezíti a dolgát, azáltal, hogy nem tudja ránézésre eldönteni, hogy melyik oldal melyik. Ez baj, mert sok látogató az itt megjelenő tartalom alapján mozog az oldalak között.
Nem megfelelő SEO címsor és leírás [#177]
Erről egy külön cikkben írtam 2018-ban, amelyet itt lehet elolvasni: Nem megfelelő SEO címsor és leírás
Nincs, vagy nem jól van optimalizálva a weboldala [#38]
A felsorolt hibák elkövetése vezet ahhoz, hogy a weboldala nem lesz jól optimalizált.
Miért hiba? Az emberek általában az első 10-20 találatot nézik meg a keresőkben. Ez azt jelenti, hogy a találati lista 2. oldala után elhelyezkedve gyakorlatilag 0 az esélyünk, hogy látogatót kapunk a Google-ból. Nem elég 1568.-nak lenni a kulcsszavunkra, az nem fog látogatót hozni.
SEO menüpont & kulcsszóhalmozás [#119]
Lehet, hogy már találkozott olyannal egy-egy weboldalon, amelyen látszólag értelmetlen kulcsszóhalmozás található. Azaz a vállalkozás kulcsszavai vannak felsorolva, ám a kulcsszavak nincsenek tartalomba ágyazva, hanem csak önmagukban szerepelnek. Ennél már csak egy rosszabb lehetőség van a témakörben: ha ez a kulcsszólista a weboldal háttérszínével megegyező színnel van felsorolva, azaz a látogatók nem is látják! Nem mintha bármilyen hasznuk származva belőle, ha látnák, de a “láthatatlan” szöveg is tiltott dolog a keresőbarát weboldal készítés során.
Ezek a megoldások TELJESSÉGGEL sértik a Google keresőoptimalizálás alapelveit, ezért semmiképpen sem javaslom a használatukat! Tartalomfejlesztésnél az a legfontosabb szempont, hogy a látogatónak kell létrehozni a szöveges tartalmakat, és semmiképpen sem a Google-nek!
Kulcsszóhalmozás, saját menüponttal!
ILYET NE csináljon soha! Néhány kép a jelenségről, amelyet a darlingszalon.hu oldalon láthatunk:
És egy másik kép, ugyanarról a weboldalról:
SEO eszközök felmagasztalása [#178]
Erről a SEO eszközök felmagasztalása című, külön cikkben írtam.
Nem megfelelő a kulcsszósűrűség [#26]
Miért hiba? „A kulcsszó sűrűség azért fontos, mert minél többször szerepel egy szó az oldalon, annál inkább szól az oldal arról (természetesen az sem jó ha túl sokszor szerepel, mert akkor a website keresőoptimalizálási büntetést kaphat). Általánosságban elmondható, hogy azokra a szavakra, melyekre az oldalt optimalizáljuk, 2-8 % közé essen a kulcsszó sűrűség.”
Forrás: http://www.seotools.hu/keyworddensity.php
Mire figyeljen?
A szinonímákat és a ragozott alakokat is számolni kell! Erre az automata eszközök nem képesek.
Új Google rangsorolási szempont – fülek, elsőre nem látható tartalmak leértékelése [2014.11.]
Bejelentette a Google, hogy azon tartalmak, amelyek elsőre nem láthatóak egy weboldalon, amelyekért kattintani kell, azokat egy picit kevésbé veszi figyelembe a rögtön látható tartalmakhoz képest. Mire is gondol, melyek ezek a mostantól hátrébb sorolt eszközök? Webes szaknyelven: tabs, toggle, accordion.
A weboldal készítés hibák teljes tartalomjegyzéke
- Bevezető
- Domain névvel, tárhellyel kapcsolatban elkövethető webes hibák
- Technikai felépítéssel kapcsolatos webfejlesztői hibák
- Felhasználói élményt csökkentő weblap hibák
- Megjelenített tartalmakkal kapcsolatos hibák a weboldalakon
- Keresőoptimalizálással kapcsolatos főbb hibák a honlapokon
- Online marketing hibák, értékesítést nehezítő weboldal hibák
- Jogi jellegű weboldal hibák
- Weboldal biztonságával kapcsolatos hibák
- Webáruház üzemeltetés során elkövethető hibák gyűjteménye
Ha tetszik a cikksorozat, kérem mondja el a véleményét róla, és küldje tovább a barátainak, ismerőseinek és partnereinek. Ha nem tetszett, küldje el a konkurenseinek!
Szeretne egy profi, hibamentes weboldalt? Észrevétele van?
Ha a cikksorozatomat tanulmányozva rájött, hogy az Ön weboldalán is található (vagy leendő oldalán nem szeretne hibákat) egy vagy több hiba – és szeretné javítani őket – forduljon hozzám bizalommal, és segítek Önnek, hogy egy hatékonyabb és ügyfélközpontú weboldala legyen!
Szűcs Ádám
WordPress weboldal fejlesztő
Telefonszám: +36 70 623 8822
E-mail cím: info@szucsadam.hu
Ajánlatkérést, vagy bármilyen más visszajelzést is szívesen veszek!
Könyvajánló: A sikeres online vállalkozás építőelemei [312 oldal]
Küldetésemnek érzem, hogy minél többen építsenek sikeres vállalkozást, azaz kitörhessenek az alkalmazotti létből, és egyéni vállalkozóként, vagy egy kis cég tulajdonosaként érjenek el sikereket, valamint stabil egzisztenciát. Ha el szeretnél indulni a siker felé vezető úton, engedd meg, hogy útitársadul szegődjek! Ha könnyebb életet szeretnél, és ehhez online vállalkozáson keresztül akarsz eljutni, akkor neked szól a könyvem!
Az online sikerekhez három tényezőt kell párhuzamosan fejleszteni. Rendelkezni kell a modern kor követelményeinek megfelelő weboldallal, amelyet keresőbarát módon kell elkészíteni, majd tartalommal megtölteni.