Marketing Évtervező Napon jártam (DO! marketing)

Rendszeresen írok (bemutatkozásban és évértékelőkben) az önfejlesztés fontosságáról, ezért is éltem a kínálkozó lehetőséggel, hogy elmenjek a DO! marketing évtervező napjára.

Szkeptikus vagyok

Elöljáróban annyit rólam, hogy nem vagyok egy nagy üzleti rendezvényekre járó ember. Utoljára több mint 13 évvel ezelőtt voltam Wolf Gábor egyik marketinges rendezvényén, oda is inkább Kovács „Kokó”István miatt mentem, és ő is volt a legnagyobb élményem ott. Sokkal hasznosabbnak tartom a könyveket (és egy rendezvény árából sokkal több könyvet vásárolhatok), sokkal több tudást tudok magamba szívni ezekből, mintsem eltöltsek egy vagy több napot egy teleshophoz hasonlító sales előadáson. Mert általában erről szólnak ezek a rendezvények.

De a főszervezőről, Domán Zsoltról privátban is van egy pozitív élményem, és megtapasztalhattam, hogy milyen a hozzáállása – ami minden várakozásomat felülmúlta. 2019-ben egy évekkel korábban ajándékba kapott fémdobozos Whiskey-t a könyvespolcomon tároltam, és pont Zsolt két könyve itatta fel, amikor az alkohol átmarta (ne firtassuk hogy, nem értem azóta sem) a fémpalackot. Elküldtem neki a sztorit, hogy itatósnak is jó a könyve, és hogy sok másikat megmentett – és adott helyettük egy másikat csak úgy – találkoztam vele emiatt külön, akkor együtt is ebédeltünk.

Miből állt a marketing évtervező nap?

A fő vonal és cél az volt, hogy megtervezzük előre egy évre a kampányainkat. Az alábbiakat gyűjtöttük össze estére, havi bontásban:

  • Mit adunk majd el?
  • Milyen hosszú kampány lesz?
  • Mi a bevételi cél?
  • Mi a kampány apropója?
  • Mi az ajánlatunk?
  • Hogyan építünk listát a kampány előtt?
  • Honnan szerzünk forgalmat a kampányhoz?

A fenti kérdéseket válaszolták meg a résztvevők Zsolt útmutatásai alapján, és estére össze is állt az aktívabbaknak egy vázlatuk a 2023-as marketingjükről.

A tervezés fel volt vezetve és meg volt szakítva az alábbi előadásokkal:

  • Hogyan maradjon béna a marketinged? 4 tipp, amivel erőfeszítés nélkül vevőtlen maradhatsz.
  • Marketing teszt.
  • Két panelbeszélgetés sikeres ügyfelekkel: 1) Haas György, Pongor-Juhász Attila, Dr. Moravcsik Bence, BMM volt a színpadon, majd Zsilák Judittal, Schnierer Katival, Balaton Huber Verával és Sárosdi Virággal volt egy rövid beszélgetés. Virág egyébként régi ügyfelem, akit 8 éve, a Goldenblog sikere után meginterjúvoltam.
  • „Mit tanultunk az ügyfeleink vevőszerző rendszeréből az elmúlt 1 évben? 4 vevőszerző futószalag, amit Te is használhatsz” című előadás.
  • Díjkiosztó és „Mit üzennél magadnak?”.
  • TOP4 vevőszerző rendszer (kihívás, webinár, nyílt nap, letölthető csali)?
  • És persze sales prezentáció, hogy egy magasabb szintű együttműködés felé tereljen Zsolt. 🙂

Pozitív érzelmeim

A legnagyobb élményem az volt, hogy találkoztam 3 ügyfelemmel is. Kettővel tudtunk egymásről, a 3. pedig odajött hozzám, mert megismert – hiszen mindenhol látható az arcképem a weboldalaimon. A három ügyfélből személyesen kettővel még soha nem találkoztam, pedig mindhármójukkal sok éve dolgozom együtt.

Ahogy feljebb írtam, Zsolttal már találkoztam a privát életben. Mivel korábban odaértem az évtervezőre, véletlenül összefutottam előtte Zsolttal, aki mosolygósan és ismerősként köszöntött.

Az évtervező nap nekem újdonságot sajnos nem nyújtott. De pozitív az, hogy megerősített az úton, amin járok, illetve olyan dolgok elméleti szükségességét is felfedte, amelyek már évek óta a látóteremben voltak (pl.: bump* ajánlat, amiből már csináltam is egyet).

* A bump ajánlat az a pipálós mező egy megrendelő űrlap végén, amivel jellemzően hatékonyan lehet növelni a kosárértéket és a profitot, mivel általában a vásárlók 10-30%-a kéri, bármi is van odarakva.

Tetszett az is, hogy a saját terveiket is megmutatták Zsolték, jó volt belelátni, hogyan tervezik a kampányaikat.

Hatalmas ötlet volt az, hogy a marketing kivitelezéssel foglalkozók (mint én is), eltérő színű nyakbaakasztót kapott, mint a többiek. Így lehetősége volt a kivetelezőt kereső vállalkozóknak arra, hogy megkeressék azokat, akik tudnak segíteni nekik a rendszereik kialakításában.

„megkülönböztető jelzés”

Szuper volt az is, hogy nem kellett semmit vinnem, jegyzetelnem, mert adtak jegyzettömböt, segédanyagokat, de még Post It-et is. Illetve amire hazaértem már meg is kaptam az előadások diáit, és a kapott segédanyagokat is – elektronikus formában.

Nagyon jó felismerés, vagy inkább megerősítés volt az, hogy merjek különbözően gondolkozni, mint a többiek. A gondolkodásmódom ezen oldaláról írtam már a „Hozzáállás kérdése: megoldást vagy kifogást keresünk?” című cikkemben. Hogyan jön ez ide? Úgy, hogy ült nekem háttal egy ember, aki barna nadrágtartót (húzentrógert) viselt. Egyből rájöttem, hogy Weiser István lesz az, mert az összes videóján ebben a kiegészítőben szerepel. A videókon furcsálltam, de a rendezvényen rájöttem, hogy mivel senki más nem hord már 2022-ben ilyet, ezért ez az ő védjegye. És olyannyira a védjegye, hogyha háttal áll vagy ül nekem, akkor is megismerem. Úgy, hogy soha az életben nem láttam korábban. Zseniális!

Kedvenc mondatom:
„A legrövidebb út A-ból B-be mások tudásán keresztül vezet.” – Domán Zsolt

Negatív tapasztalataim

Hazudnék, és nem lennék önazonos, ha azt mondanám, hogy minden szuper volt. És így kerek a történet, ha leírom a negatív érzéseimet is, bármennyire is tisztelem Zsoltot.

  • Számomra a legnagyobb negatívuma az volt a rendezvénynek, hogy nagyon arról szólt, amiről Zsolt könyve. Csak egy kicsit át lett csomagolva, kicsit újra lett gondolva, és úgy lett tálalva. Plusz egy kis Russell Brunson, akinek szintén elérhető magyarul 3 könyve.
  • A regisztráció során kapott visszaigazoló levélben az állt, hogy „hamarosan” küldjük a jegyed, majd a valóságban ez majdnem 8 nap volt. Én pedig már az 5. napon türelmetlenkedtem a „hamarosan”-ra hivatkozva.
  • A segítségként kapott lapokon több elírás is volt, illetve volt olyan QR-kód is, amelyen http://-s link van a https://-es helyett. Apróság, de rá van állva a szemem az ilyenekre.
  • Volt egy olyan segédlet, amiből asztalonként csak egy jutott. Nem tudom mi az oka, de szerintem belefért volna személyenként egy.
  • Miután már regisztráltam, bekerülhettem volna egy olyan szegmensbe, aki már nem kap a „regisztrálj most” típusú levelekből. Főleg ha kampányokról fog szólni az évtervező, akkor ezt is be kellett volna illeszteni a saját kampányba.
  • A túlzott sales engem nagyon zavart. Értem, hogy a rendezvény kb. belépőtermék szinten van, és jó ha 0-ra kijön, de akkor is szerintem túl lett egy kicsit tolva a drágább szolgáltatás promózása. De lehet, hogy csak azért zavart, mert nem én vagyok a célközönsége annak a programnak.

Talán soknak tűnik a negatívumok felsorolása. De csak teljességre törekedtem, hiszen a mérlegnek mindig két oldala van. A fentiek többsége (az első és az utolsó pont kivételével) olyan, amin könnyen lehet a jövőbeli rendezvényeken változtatni. Ezen felül – ha mérlegelem a napot – nem is befolyásolták az élményemet. Még az utolsó pont sem, hiszen tudtam, hogy ezek a rendezvények arról szólnak, hogy továbbvigyék a megjelenteket a termékpiramison és az értéklépcsőn.

Mivel a fentieket az élmények megörökítése mellett építő jelleggel is írtam, ezért ezt a listát elküldtem a DO! Marketing csapatának is.

Képgaléria

Csináltam pár képet is a rendezvényen:

Én ugyan továbbra sem leszek rendezvényekre járó vállalkozó (bár kapcsolatépítés szempontjából kiváló), de aki a kezdő szint után van egy kicsivel (és nem hozza a vállalkozása az elvárt bevételi mutatókat), annak nagyon hasznos lehetett ez a rendezvény.

Ha a jelentkezők jól be tudták lőni, hogy célközönségbe tartoznak-e, akkor szerintem senki nem ment haza csalódottan.

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!