Aki hírlevelezik, annak biztosan megfordult már a fejében, hogy vajon a pályatársaknak, hasonló szektorban lévőknek milyen e-mail marketing statisztikái vannak? A konkurenseknél jobban vagy rosszabbul teljesítünk?
A MailChimp havonta több milliárd e-mailt küld 15 millió felhasználója által, ezért mondhatjuk, hogy rálát az adatokra. És nem csak rálát, hanem közzé is tett egy részletes statisztikát, iparágakra lebontva (csak min. 1000 feliratkozóhoz eljuttatott levelek statisztikáit vonták be a felmérésbe). A statisztika tavalyi, de azt gondolom így is hasznos lesz.
E-mail marketing statisztikák
Az egyes iparágakból az alábbi statisztikák érhetőek el:
- Levél megnyitási arány.
- Kattintási arány.
- Ideiglenes lepattanások aránya.
- Végleges lepattanások aránya.
- Spamnak jelentések aránya.
- Leiratkozók aránya.
További iparágak, forrás:
https://mailchimp.com/resources/email-marketing-benchmarks/
Tippek, ha az ön számai alacsonyabbak az átlagnál:
- Megnyitásra ösztönző címe legyen az e-mailnek.
- Olyan e-mailt írjon, amely átmegy a spamszűrőkön. Ha itt fennakad a levele, nem fogják megnyitni.
- A visszapattanó (hard bounce, pl.: megszűnt e-mail cím) e-mail címek legyenek törölve a listáról.
- Az átmenetileg visszapattanó (soft bounce – pl.: megtelt postafiók) címekre ideiglenesen ne küldjön levelet, próbálja meg később.
- A feladó neve legyen a cégnév (vagy márkanév), és derüljön ki, hogy öntől származik a levél. Akkor kevesebben fognak az „Ez spam” gombra nyomni a levelezőrendszerekben (ami nem tesz jót a statisztikának).