Google rangsorolási szempontok, a mesterséges intelligencia szerint

Pár hete adott ki a Semrush egy érdekes tanulmányt, amiről szeretnék pár mondatban szólni: A mesterséges intelligenciát, a gépi tanulást is segítségül hívták a 600 000 kulcsszó vizsgálatán alapuló vizsgálatukhoz.

Hol érem el a tanulmányt?

Frissítés, 2019. december:
A https://www.semrush.com/ oldalon volt elérhető a pdf fájlt, de sajnos törölték.

Mik a Google rangsorolás legfőbb szempontjai?

A tanulmány szerint a következők kapnak kiemelt hangsúlyt a találati lista összeállítása során:

  • Látogatók száma.
  • Oldalon töltött idő.
  • Oldalletöltések száma (látogatásonként).
  • Visszafordulási arány.
  • Ránk mutató hivatkozást tartalmazó domainek száma.
  • Tartalom hosszúság.
  • https protokoll használata.

Amik nem igazán kapnak hangsúlyt a rangsoroláskor:

  • Kulcsszósűrűség.
  • Kulcsszó a címben.
  • Kulcsszó a meta elemekben.
  • Videó az oldalon.

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

“Google rangsorolási szempontok, a mesterséges intelligencia szerint” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Egy olyan kérdésem volna, hogy ha hirdetem az oldalam és sok látogató jön. Ezen látogatók oldalamon töltött idejét is figyelembe veszi a google? Vagy azokat kizárja?

  2. Kedves Dóra!

    Véleményem szerint a rangsorolásnál kevésbé veszi figyelembe a [Google] hirdetésből érkező látogatók oldalon töltött idejét. Ezt inkább a hirdetési költség meghatározásánál veheti figyelembe a Google: ha a [Google] hirdetésre érkező látogatók gyorsan továbbállnak, akkor gondolhatja azt a Google, hogy az adott kulcsszóra nem releváns a weboldal, így csak drágábban lehet rá hirdetni [a Google-ben] a továbbiakban.

    Szűcs Ádám

Szólj hozzá!