Kulcsszóválasztó eszközök keresőoptimalizáláshoz

A keresőoptimalizálás fontos lépése a megfelelő kulcsszóválasztás. Ha ezt a lépést elrontjuk/kihagyjuk, akkor az olyan, mintha vaktában lövöldöznénk egy puskával, ahelyett, hogy használnánk annak a távcsövét.

Miért fontos a megfelelő kulcsszavak kiválasztása?
Legyen szó keresőoptimalizálásról és/vagy Google Ads kampányról, egy dolog biztos: ha rossz kulcsszavakra próbálunk optimalizálni/hirdetni, az nagyon sokba kerülhet, és jó eséllyel meg sem fog térülni, vagy a profitunkat csökkenti. Vannak olyan kulcsszavak, amelyről azt gondoljuk: ha ezekre a szavakra az első helyen leszek, akkor nagyon sokat fogok keresni. Biztosan? Egyáltalán keresnek erre a kulcsszóra az emberek? Azok az emberek keresnek erre a kulcsszóra, kifejezésre, akik a vásárlóim lehetnek később? Sok olyan kifejezés van, amelyre szeretnének az emberek előre kerülni, de megtérülés szempontjából kétfelé kell választani ezeket: melyek azok a kifejezések, amelyekre presztízs szempontból jó lenne előkelő helyen szerepelni, illetve mely kifejezések fognak profitot termelni nekünk? Nekünk ez utóbbival kell foglalkozni.

A szövegírás és online marketing alapok című cikkemben részletesebben is írtam a kulcsszóválasztás fontosságáról.

Honnan tudjam, hogy mely kifejezésekre keresnek az emberek?
Talán sok olvasóm ismerte a Google Ads Keyword Tool nevű online alkalmazást, amelynek a segítségével könnyen lehetett kulcsszó ötleteket keresni a weboldalunk témaköréhez. Ez az eszköz megszűnt, és a helyébe a Kulcsszótervező (Keyword Planner) lépett, amelyben egyesítve lett a Keyword Tool (kulcsszóválasztó) és a Forgalombecslő (részletesebben). Ez az eszköz – a Google fiókba történő bejelentkezés után – itt érhető el.

Ajánlok 3 linket is, ahol részletesebben lehet olvasni a Kulcsszótervezőről.

  1. Kulcsszóválasztó helyett Kulcsszótervező. (link)
  2. A Kulcsszótervező használata kulcsszóötletek és a forgalombecslés megjelenítéséhez (link)
  3. A Kulcsszótervező esetében alkalmazott statisztikák és forgalombecslők ismertetése (link)

Gyors áttekintés, hogyan is tudunk kulcsszó-ötleteket szerezni a Kulcsszótervezőből?

Rá kell kattintani a „Kulcsszó- és hirdetéscsoport-ötletek keresése” linkre.

google-keyword-planner-01

Töltsük ki a megjelenő mezőket, majd kattintsunk az „Ötletek szerzése” feliratú gombra.

google-keyword-planner-02

És az eredmény:

google-keyword-planner-03

Magyarázat a jelölésekhez:

  1. Ide kattintva eléri a kulcsszóötleteket.
  2. Átlagban ennyiszer kerestek a pontos kulcsszóra a kiválasztott hely és keresési hálózati célzás alapján. A kifejezésre való keresések számát egy 12 hónapos időszakra átlagolják.
  3. Az egyes kulcsszavakra megjelenő hirdetők száma a teljes Google rendszer kulcsszavaihoz képest. Ez azért érdekes keresőoptimalizálás szempontjából, mert azzal is számolni kell, hogy ahol sok hirdető van, ott nagyobb eséllyel mindig lesz az organikus találati lista ELŐTT egy vagy több hirdetés, amelyek (ha nem mi hirdetünk) a keresőoptimalizálás hatásfokát rontják.
  4. A kulcsszó átlagos kattintási költsége. Mivel ez alapvetően egy Ads-höz készült segédeszköz, azért szerepel itt.
  5. Grafikon.
  6. Tényleges kulcsszóötletek. (ezeket nézze!!)

Azért ne feledje, hogy az innen kinyert kulcsszóötleteket további elemzésnek kell alávetni, mert vannak köztük olyanok, amelyekre haszontalan dolog lenne optimalizálni/hirdetni.

Megszűnik a kulcsszótervező ingyenessége [2016.09.11.]

A Google AdWords népszerű kulcsszótervező eszköze (használatáról itt olvashat) megszűnik ingyenesnek lenni. Az eddigi információk alapján csak azok számára lesz ingyenes, akik bizonyos összeg felett költenek az AdWords-ben. A magyarországi, pontos, forintban kifejezett adatok még nem állnak rendelkezésre.

Keresőoptimalizálás során fontos lépés a kulcsszavak összeírása, ezért sokan felháborodva értesültek a Google tervéről. A jövőben is lesz ingyenes része, de ott csak nagyságrendileg fognak látszani a kulcsszavak forgalmára vonatkozó adatok, amely valljuk be sok esetben nem sokat ér majd, hiszen nem mindegy pl. egy 10 000-100 000 jelöléssel ellátott nagyságrendnél, hogy az valójában 10 001, vagy 99 999 keresést jelent-e. Hiszen a megfelelő kulcsszavak meghatározásánál fontos szempont, hogy lássuk az adott kulcsszóra való optimalizálás nagyjábóli megtérülését.

Hogyan lehet továbbra is használni? [2017.01.18.]

Trükk arra vonatkozóan, hogyan lehet „kicselezni” a tavaly augusztusban bevezetett, kulcsszavak forgalmára vonatkozó korlátozást a Google AdWords kulcsszótervező eszközében:

Long tail kifejezések keresése könnyen

Keresőoptimalizálás során mindig van néhány fő kulcsszó, amelyek a legfontosabbak, de ugyanilyen fontos dolog az is, hogy az ún. Long Tail kifejezésekre is jól szerepeljen a weboldalunk, mert a látogatók jó része ezeken keresztül talál rá a weboldalunkra.

Mik azok a Long Tail kifejezések?

Olyan kifejezések, amelyek egy kulcsszónál pontosabban határozzák meg, mire is irányul a keresésünk. Részletesebben is írtam a long tail kifejezésekről egy cikket. De most egy példa:

Long Tail kifejezések
A kép forrása: cleverinvestor.com

Miért érdemes ezekre odafigyelni?
Mert sokkal nagyobb a konverziós eredménye egy-egy Long Tail kifejezésre beeső látogatónak, mint egy sima kulcsszóra érkezőnek.

A fenti példánál maradva: Láthatjuk, hogy 5 részből áll a grafikon. Balról jobbra haladva egyre pontosabban határozza meg a kereső személy, hogy mit is akar. A jobb oldali kifejezésre elöl szerepelve szinte biztos, hogy olyan látogatókat kapunk, akik a mi ingatlanunk potenciális érdeklődői lehetnek. Míg a bal oldali kifejezésre keresők közül csak azok lehetnek potenciális vásárlók, akik Arizonában laknak, vagy oda szándékoznak költözni. Érezhető a különbség, ugye? A bal oldali kifejezésre presztízs elöl lenni, míg az 5 kifejezés közül  jobb oldal felé haladva a bevételi mutatók miatt fontos egyre jobban szerepelni. Ráadásul sokkal könnyebb az 5. kifejezésre az élre kerülni, mint az elsőre.

Honnan nyerhetünk Long Tail kifejezés ötleteket?
https://domainflotta.hu/domain/long-tail-kulcsszo linken található „Kulcsszó” mezőbe írjunk be egy kulcsszót, majd kattintsunk a „Javaslatok keresése!” gombra.

long-tail-kereso-01

Más dolgunk nincs, a találatok egyből elérhetőek. Először egy összefoglaló lista látszik, majd lejjebb görgetve az ABC minden betűjéhez találunk további Long Tail kulcsszóötleteket:

long-tail-kereso-02

Ha a fentiek nem győzték volna meg a Long Tail kifejezésekre való optimalizálás hasznosságáról, kérem olvassa el régebbi cikkemet a témában, ahol egy magyar weboldal példáján keresztül mutatom be, hogyan befolyásolja drasztikusan a long tail kifejezésekre való jó Google-beli szereplés a weboldal látogatottságát.

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!