Keresőoptimalizálás: Kulcsszóválasztó eszközök 1. rész

A keresőoptimalizálás fontos lépése a megfelelő kulcsszóválasztás. Ha ezt a lépést elrontjuk/kihagyjuk, akkor az olyan, mintha vaktában lövöldöznénk egy puskával, ahelyett, hogy használnánk annak a távcsövét.

Miért fontos a megfelelő kulcsszavak kiválasztása?
Legyen szó keresőoptimalizálásról és/vagy Google Adwords kampányról, egy dolog biztos: ha rossz kulcsszavakra próbálunk optimalizálni/hirdetni, az nagyon sokba kerülhet, és jó eséllyel meg sem fog térülni, vagy a profitunkat csökkenti. Vannak olyan kulcsszavak, amelyről azt gondoljuk: ha ezekre a szavakra az első helyen leszek, akkor nagyon sokat fogok keresni. Biztosan? Egyáltalán keresnek erre a kulcsszóra az emberek? Azok az emberek keresnek erre a kulcsszóra, kifejezésre, akik a vásárlóim lehetnek később? Sok olyan kifejezés van, amelyre szeretnének az emberek előre kerülni, de megtérülés szempontjából kétfelé kell választani ezeket: melyek azok a kifejezések, amelyekre presztízs szempontból jó lenne előkelő helyen szerepelni, illetve mely kifejezések fognak profitot termelni nekünk? Nekünk ez utóbbival kell foglalkozni.

Honnan tudjam, hogy mely kifejezésekre keresnek az emberek?
Talán sok olvasóm ismerte a Google Adwords Keyword Tool nevű online alkalmazást, amelynek a segítségével könnyen lehetett kulcsszó ötleteket keresni a weboldalunk témaköréhez. Ez az eszköz megszűnt, és a helyébe a Kulcsszótervező (Keyword Planner) lépett, amelyben egyesítve lett a Keyword Tool (kulcsszóválasztó) és a Forgalombecslő (részletesebben). Ez az eszköz – a Google fiókba történő bejelentkezés után – itt érhető el.

Ajánlok 3 linket is, ahol részletesebben lehet olvasni a Kulcsszótervezőről.

  1. Kulcsszóválasztó helyett Kulcsszótervező. (link)
  2. A Kulcsszótervező használata kulcsszóötletek és a forgalombecslés megjelenítéséhez (link)
  3. A Kulcsszótervező esetében alkalmazott statisztikák és forgalombecslők ismertetése (link)

Gyors áttekintés, hogyan is tudunk kulcsszó-ötleteket szerezni a Kulcsszótervezőből? 

Rá kell kattintani a “Kulcsszó- és hirdetéscsoport-ötletek keresése” linkre.

google-keyword-planner-01

Töltsük ki a megjelenő mezőket, majd kattintsunk az “Ötletek szerzése” feliratú gombra.

google-keyword-planner-02

És az eredmény (klikkre nagyobb lesz):

google-keyword-planner-03

Magyarázat a jelölésekhez:

  1. Ide kattintva eléri a kulcsszóötleteket.
  2. Átlagban ennyiszer kerestek a pontos kulcsszóra a kiválasztott hely és keresési hálózati célzás alapján. A kifejezésre való keresések számát egy 12 hónapos időszakra átlagolják.
  3. Az egyes kulcsszavakra megjelenő hirdetők száma a teljes Google rendszer kulcsszavaihoz képest. Ez azért érdekes keresőoptimalizálás szempontjából, mert azzal is számolni kell, hogy ahol sok hirdető van, ott nagyobb eséllyel mindig lesz az organikus találati lista ELŐTT egy vagy több hirdetés, amelyek (ha nem mi hirdetünk) a keresőoptimalizálás hatásfokát rontják.
  4. A kulcsszó átlagos kattintási költsége. Mivel ez alapvetően egy Adwords-höz készült segédeszköz, azért szerepel itt.
  5. Grafikon.
  6. Tényleges kulcsszóötletek. (ezeket nézze!!)

Azért ne feledje, hogy az innen kinyert kulcsszóötleteket további elemzésnek kell alávetni, mert vannak köztük olyanok, amelyekre haszontalan dolog lenne optimalizálni/hirdetni.

Holnap egy olyan eszközt mutatok be, amellyel long tail kifejezéseket tudunk nagyon könnyen keresni.

A cikk ötletét köszönöm Kuti István nevű olvasómnak.

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Szólj hozzá!

*

code

A honlap cookie-kat használ. Részletek

A hatályos jogszabályok alapján kötelező tájékoztatni a látogatókat, hogy a weboldal ún. cookie-kat használ és tárol a számítógépén. Ha ezt nem szeretné, akkor a böngészője megfelelő beállításait használva tiltsa le a cookie-k tárolását, vagy zárja be a weboldalt. Mik azok a cookie-k? Hogyan tudja tiltani a tárolásukat? Hogyan kezelem a személyes adatokat? Mindenre választ ad a részletes adatvédelmi és cookie tájékoztatóm.

Bezárás