Mostanában olvastam, hogy nagy multik is beleesnek a következő hibába: nem, vagy nem megfelelően figyelik a saját domain neveik lejáratának időpontját, így az lejár, és megszűnik.
A közelmúltban a Dallas Cowboys sportcsapat és a Disney (a clubpenguin.com domainnel) is beleesett ebbe a csapdába. A számítások szerint a Disney ~50 000 $-t vesztett azzal, hogy néhány óráig nem tudtak vásárolni az elérhetetlen weboldalon.
Az anyagi veszteség mellett óriási veszteség lehet, ha a domaint gyorsan leregisztrálja más! Ön szívesen átengedné a konkurensének a domain nevét? Nem? Akkor…
… a megoldás:
- Legyen olyan ember a cégénél/vállalkozásánál, aki figyeli a domainek lejáratának időpontját.
- A legjobb, ha az Ön e-mail címe van megadva minden egyes domain regisztrációjánál, így Ön is kap értesítést a domainjének lejáratáról és ezt megelőzendő a szükséges intézkedésekről.
- Lényegtelen, hogy a munkatársa, vagy saját e-mail címét adja-e meg kapcsolati e-mail címnek, egy dologra figyeljen: az ne az adott domainhez tartozó e-mail cím legyen! Tehát pl. domainneve.hu domainhez ne info@domainneve.hu e-mail címet adjon meg, mert ha a domainje lejár, akkor e-mailben sem fogják tudni értesíteni!