Live-ból Bing, a Microsoft új keresője

Két napja “titokban” elindult ( a hivatalos indulás ma lett volna) a Microsoft új, Live-ról átkeresztelt keresője, a Bing. A live.com is már a bing.com-ra irányítja át a keresni akaró embereket. Az új kereső nem titkolt célja, hogy leszorítsa a trónról a Google-t, és a Yahoo-t. Vajon sikerülhet ez neki? Ennek próbáltam utánajárni.

Mi kell ahhoz, hogy sikerüljön ez a nagyratörő terv?

Sok látogató, és a látogatókkal elhitetni, hogy jobb, mint a Google. A terve első fele sikerült, hiszen sokan az alapértelmezett Microsoft böngészőt, az Explorert használják. De hogy jobb lenne, mint a Google? Döntse el mindenki maga, az én véleményem az, hogy nem.

A főoldal és a design tetszetős, de ha nem kap a látogató releváns oldalakat a kulcsszavára, akkor hiába.

Mit várjon az ember egy olyan keresőről, amely még magát sem találja meg?

Valószínűleg pár napon belül a Google a bing karaktersorozatra a legrelevánsabb magyar oldalt fogja adni, a bing.hu-t. A Google több éve folyamatosan fejlesztett algoritmusai azt diktálják, hogy a látogatót tökéletesen kiszolgálja. Nem úgy a Binget. Pl. a videókereső részlegen (ennek eléréséhez USA-ra kell állítani az országot a jobb felső sarokban, mert még Magyarországon nem elérhető ez a funkció) előfordul, hogy a saját videótárát részesíti előnyben a Youtube-hoz képest.

Leghasznosabb újítás az eddigi keresőkhöz képest az, hogy a videótalálatok oldalon ha egy videótalálat fölé viszem az egeret, akkor bele lehet nézni a videóba.

Érdekesség továbbá, hogy a kereső önkényesen megváltoztatja az oldal címét:

A bing-nél is van authority site státusz:

Furcsa találati lista, az olcsó weboldal kifejezésre egy hotel a legrelevánsabb találat a Bing számára.

Legalább a nevemre első vagyok, még a képtalálatoknál is:

Érdekes adalék a bing.hu megvásárlásának története, a cikk további része az index.hu oldalról származik:

Az ember, aki nem gazdagodott meg a Bingen

„Ők is okosan csinálták, meg én is” – emlékszik vissza Tápai István, aki 34 éves, Szegeden él, három gyereket nevel, éppen munkanélküli, és nagyon megörült, amikor egy Jeffrey nevű úr Amerikából tavaly októberben felhívta, hogy megvegye tőle a bing.hu doménnevet. „Ezer dolláros összeget mondtam neki, azt egy kicsit sokallta” – emlékszik vissza az amatőr doménbróker, aki most az olip.hu-n árulja még eladó darabjait, amelyek között olyan csiszolatlan gyémántok rejtőznek, mint a meguntamvarium.hu, a molip.hu és az ovp.hu. „Nagy értéke nem volt” a bing.hu doménnek, „csodálkoztam is” – mondja most Tápai, aki szerint kifejezetten jó áron adott túl a bing.hu-n, mivel a hasonlókért itthon ritkán adnak többet 20-30 ezer forintnál. Tápai a pontos összeget a szerződés titoktartási záradéka miatt nem árulhatja el, de „karácsonyra piszkosul jól jött a pénz”, annak ellenére, hogy amikor eladta a bing.hu-t, a dollár a forinthoz képest épp mélyrepülésben volt. A domén adminisztrációs okokból nem a Microsofthoz, hanem egy francia brókerhez, az IP Twinshez került, majd onnan a redmondi céghez. Tápai azt mondja, ha tudta volna, hogy a Microsoft érdeklődik a bing.hu iránt, lehet, hogy többet kért volna érte, de az is lehet, hogy jelképes összegért bérbe adta volna az amerikai cégnek.

Koleszár Péter doménszakértő, a domainabc.hu főszerkesztője szerint egy-egy ilyen akcióra a multik gyakran 100 000 dollár körüli összeget is rászánnak. Az üzlet általában közvetítők útján zajlik, akik annak függvényében kapnak jutalékot, hogy hány tartományt sikerül megszerezniük. Ezek a cégek nagyon vigyáznak, nehogy elárulják, kinek dolgoznak, mert ha kiderül, hogy pénzes multi áll a háttérben, megdrágulnak a domének, mondta Koleszár.

Egyértelmű Google-hatásra utal ugyanakkor a További lehetőségek közé sorolt xRank, amely a Trendshez hasonlóan megmutatja, kire mikor hányan kerestek, és az eredményt grafikonon ábrázolja. Eminemre például az utóbbi időben nagyon sokan kerestek, legalábbis Németországban.

A Bingen ezen kívül lehet hírek között is keresni ( a magyar szájton még nem), de a találatok nem a Google News-féle, tematikusan rendezett bokrokban, hanem egyszerű lista formájában jelennek meg. A Shopping menüpont alatt a Ciao! from Bing nevű, felhasználói véleményekkel feldúsított ekereskedelmi portál jelenik meg – a Nyugat-Európában népszerű Ciaot tavaly vette meg a Microsoft félmilliárd dollár körüli összegért.

És van térkép is a Bingen, bár a magyar szájton még nincs rá link, a német verzió viszont csak német utcanevekre hajlandó keresni, így látszik ugyan a Teréz körút a térképen, rákeresni sajnos nem lehet, és így persze az útvonaltervező sem működik. Magadán részletes térképe meg ugyanúgy nincs rajta, mint a Google Mapsen, viszont itt nincs domborzati és műholdas nézet, ott meg van.

Hogy megöli-e a Bing a Google-t? Egyelőre esélye sincs rá, mert a Google a Maps, a Gmail, a YouTube, a naponta újító Labs és persze a hirdetési rendszer lévén hatalmas előnyben van a Microsofthoz képest, amely mintha most fedezte volna fel azt, amit a Google az elmúlt öt évben. Ahhoz, hogy a Google belehaljon a Bingbe, nagyon sokat kell még ütni rajta.

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!