Egy weboldal kialakítása során fontos szempont, hogy a szakmai hitelesség és szakértő státusz „felépüljön” a látogatók szemében. Erre szolgál a blog.
A cikk a „Milyen menüpontok kellenek egy weboldalra?” című cikk folytatása.
Nem akarok blogolni!
Nem muszáj, de ebben az esetben egészen biztos, hogy hosszú távon jelentős anyagi árat fizet ezért. A blogot egyébként hívhatjuk szakmai cikkeknek, híreknek, újdonságoknak is. A lényeg, hogy a látogatóknak hasznos tartalom kerüljön fel rá.
Nem tudja miről írjon? Két nagyon hasznos cikkem a témában:
- Szövegírás és online marketing alapok (100+) pontban.
- 54 blogolási ötlet: https://olcsoweboldal.hu/blog/2015/06/17/54-blogolasi-otlet/
Miért hasznos a blog?
Véleményem szerint a blog az egyik legfontosabb konverziónövelő lépés. A Google is, a látogatók is szeretik a folyamatosan frissülő tartalmat, rendszeres időközönként megjelenő cikkeket, olvasmányos szövegeket. Ha a látogató látja, hogy a témája szakértője, akkor nagyobb eséllyel fogja megkeresni munkával, mint egy olyat, aki csak kiírja, hogy mit és mennyiért vállal. Fontos, hogy vállalja az arcát, remek bizalomnövelő eszköz, ha kiteszi a fényképét pl. az oldalsávra. Ennek fontosságáról írtam a Bemutatkozás oldalakról szóló cikkemben is. Lehet úgy is, hogy a kapcsolati adatok mellett legyen az arckép, ne alatta, ízlésesebb úgy.
A keresőoptimalizált felépítésű blog
A blognál számtalan SEO szempont szerepet játszik. Ezen felül sok olyan lehetőség van, amely az oldalon töltött időt növeli. Ilyen pl. a hasonló cikkek szekció (érdemes beállítani), belső linkekkel egy cikkből több másikba is át lehet irányítani a látogatót, de akár képgalériákkal, YouTube videókkal is lehet illusztrálni szakmai munkásságát. Miért javaslom YouTube-ra feltöltött videók használatát?
Illetve arról se feledkezzen meg, hogy minden cikkbe lehet egy vagy több fix helyre egy ajánlatot tenni, amellyel minden olvasó találkozik. Természetesen a blognak és a statikus tartalmaknak oda-vissza összeköttetésben kell lenniük. Pl.: az oldalsávra is fel lehet tenni az utolsó cikkek listáját (érdemes min. 5 db-ot megjeleníteni) és/vagy a kategórialistát és/vagy címkefelhőt.
Minden cikk legyen besorolva legalább 1 kategóriába, és legyen ellátva min. 3-5 címkével (nem kell túlzásba sem esni, ne legyen túl sok).
Van a WordPress-ben egy ún. “Archívum” widget is. Ez egy olyan listát tesz ki az oldalsávra, amelyben szerepelnek azok a hónapok, amelyekben közzé lettek téve cikkek. Ötletesnek tűnhet a használata, ugyanis látják, hogy milyen régóta blogol. Mégsem javaslom. Miért? Azért, mert senki nem fogja végigkattintgatni a hónapokat egyesével, előbb kattintanak az emberek egy kategóriára vagy címkére, mert egy bizonyos témakör köré rendezett tartalom ígérete vonzóbb, mint egy adott hónap összes cikke.
A blogírásban hiszek, mert működik!
Alapvetően a blogírásban hiszek, és írom ezt közel 2000 szakmai cikk megírásával a hátam mögött. A tartalommarketing működik. Olyan cikkeket érdemes publikálni, amelyre van érdeklődés, és azt úgy érdemes megírni, hogy valóban hasznos legyen az olvasónak, és olyan problémára adjon választ, amire a Google-ben keresnek. A blogból kifolyólag hosszútávon könnyen elérhető cél az, hogy a témakörében megkerülhetetlen weboldal legyen a sajátja. Pl.: a WordPress videók, és a jelen weboldal számtalan és szerteágazó témákban írt cikke miatt számtalan WordPress-hez tartozó kereséssel jönnek a Google-ből az oldalaimra, amely látogatottság nagy részét a hatalmas mennyiségű és megfelelő minőségű tartalomnak köszönhetek.
Konverziónövelés: Szép megfogalmazása annak, hogy hosszú távon több bevételt hozzon a weboldal. Hiába látogatják sokan/többen a weboldaladat, ha az nem éri el a célját, azaz nem konvertál. Mi lehet cél? Pl.: Hírlevélre való feliratkozás, hozzászólás, valaminek a letöltése, kapcsolatfelvétel, rendelés, stb. Minden, ami ehhez közelebb visz, az növeli a konverziót.
Legyen hozzászólási lehetőség a blognál?
Örök dilemma, de pár általános jó tanács:
- Ha nem fog válaszolni a hozzászólásokra, akkor ne legyen.
- Ha megosztó témában blogol (pl.: politika), akkor csak jóváhagyás után jelenjenek meg a hozzászólások.
Az fontos, hogy a hozzászólási lehetőség ne legyen regisztrációhoz kötött, mert akkor sokkal kevesebb hozzászólás lesz.
Hogyan nézzen ki a blog?
A weboldal főoldalán egyből ki lehet listázni a legutolsó cikkeket. Minta egy ilyen megoldásra:
Emellett egy külön blog menüpontban is szépen ki lehet listázni a cikkeket (mindegyiknél legyen egy kiemelt kép, címsor, leírás, és „tovább olvasom” gomb. Minta:
Gyakori kérdések a bloggal kapcsolatban
Egy blog aldoldal legyen, vagy lapozva lehessen elérni a régebbi cikkeket?
Több aloldalra legyen bontva a blog, amely aloldalak számozással legyenek jelölve.
Milyen gyakran érdemes publikálni?
Szerintem legalább 1-2 hete érdemes egy hasznos, szakmai cikket kirakni a blogba.
Érdemes kulcsszókutatás nélkül blogolni?
Nem. Hogy SEO szempontból is legyen haszna a cikkeknek, érdemes a blogolás előtt egy alapos kulcsszókutatást végezni.
Ki írja a blogcikkeket?
Szerintem célszerű a weboldal tulajdonosának, a „szakinak” (legyen szó szellemi, vagy fizikai munka képviselőjéről) írni, mert ő ért a legjobban ahhoz, amiről szakmai cikk születik. Ki lehet persze szervezni cikkíróknak is a tartalomgyártást, de ebben az esetben is meg kell ejteni egy a szakmai szemmel történő jóváhagyást.
Mennyi kategóriában blogoljak?
Függ a tartalom mennyiségétől, a blog életkorától is. Amikor elkezd blogolni, akkor elég 1-5 kategória is. Ahogy egyre jobban „lefedi” szakmai cikkekel az iparágát, úgy tud bővölni azon témák (kategóriák) száma, amelyekben rendszeresen publikál.
Legyen bevezető szövege a kategóriák gyűjtőoldalának?
Igen. Egy jó példa erre a „Honlap készítés hibák” nevű cikk-kategóriám. Itt látható, hogy egy hosszú bevezető után kezdődik a kategóriába sorolt cikkek listázása.
Milyen sorrendben jelenjenek meg a cikkek a blog oldalon?
Megjelenési időrendben visszafelé.
Legyen kiemelt kép/fejléckép a cikkeknél?
A népszerűbb WordPress kinézetekben van erre lehetőség. Főként design kérdés. Én személy szerint nem szeretem, így nem használom ezt a megoldást. Jobban tetszik, ha egy cikkre kattintva egyből a hasznos tartalmat látom.
Ha bármilyen kérdése van a blogokkal kapcsolatban, tegye fel bátran egy hozzászólásban!