Milyen a jó „Kapcsolat” vagy „Elérhetőség” oldal? (példákkal)

Az online pénzkeresés legfontosabb feltétele az, hogy megadjuk a látogatóknak a könnyen elérhető – telefonos vagy e-mailes – kapcsolatfelvétel lehetőségét.

A cikk a „Milyen menüpontok kellenek egy weboldalra?” című cikk folytatása.

Kapcsolat vagy elérhetőség?

Sokan megkérdezik, hogy mi legyen az oldal neve: elérhetőség vagy kapcsolat? Szerintem lényegében mindegy (úgyis a tartalma számít), de én valamiért a kapcsolat nevet jobban szeretem. De lehet akár ajánlatkérés is.

Mi a kapcsolat menüpont optimális tartalma?

Cégmérettől és a munkatársak számától függően az alábbiak lehetnek egy jól felépített kapcsolat menüpont alatta:

  • Cégadatok: név, székhely, telephely, adószám, cégjegyzékszám, nyilvántartási szám, stb.
  • Kollégák telefonszáma + e-mail címe. A kollégák fényképe alá érdemes megjelölni a cégnél betöltött pozíciót is.
  • Ajánlatkérő űrlap. Minél kevesebb mező van benne, annál nagyobb a kitöltési arány. Alapnak szuper a név, e-mail cím, telefonszám, üzenet mezővel ellátott űrlap.
  • Banki adatok: bankszámlaszám, számlaszám tulajdonos neve, bank neve, IBAN, BIC (SWIFT).
  • Térkép, akár több telephely/üzlet megjelölésével. A térkép akkor szükséges, ha van személyes ügyfélszolgálat is a székhelyen.
  • Nyitva tartás – ha releváns adat.
  • Virtuális séta, ha van.
  • Egyéb adatok (pl.: felnőttképzési nyilvántartási szám, stb.)

Mutatok egy szuper példát:

Az Energy Belvárosi Klub weboldalának kapcsolat oldala:

És egy másik jól felépített minta:

Ez pedig az abn.hu weboldal kapcsolat oldala:

Legyen külön kapcsolat menüpont, vagy elég egy űrlap a főoldalra?

Szerintem az a jó megoldás, ha külön menüpont van a kapcsolati adatoknak.

Persze ez nem zárja ki azt, hogy pl. a főoldalon legyen egy egyszerű kapcsolat blokk a legfontosabb adatokkal + ajánlatkérő űrlappal, de azért nem mindenki a főoldalra érkezik, ezért jó ha van a menüsoron egy külön kapcsolatfelvételi célt szolgáló menüpont.

Persze a kapcsolat menüpont mutathatna közvetlenül (horgonnyal) pl. egy főoldali kapcsolat blokkhoz, csak kicsit lassabb lenne a funkció működése (betöltés + horgonyhoz ugrás), illetve nem nézne ki jól az, ha a jelen cikkben felsorolt elemek mind a főoldalon lennének.

Kell egyáltalán űrlap?

Igen. Volt olyan ügyfél, aki azt mondta, hogy azért nem kell neki űrlap, mert ő sem szeret kitölteni űrlapot, illetve nem tudja, hogyha kitölti, akkor azt megkapja-e a címzett. Azért, mert személyesen esetleg inkább az e-mail címek másolását preferálja (egyébként én is ilyen vagyok) az űrlapok helyett, attól nem szabad elvetni az űrlapot. Rengetegen űrlapot töltenek ki, és nem másolgatják az e-mail címet (aminek értelemszerűen láthatónak kell lennie szintén). Ha nincs űrlap, hosszú távon sok pénzt fog veszíteni. Akkor is, ha inkább személyesen értékesít, hiszen sokszor az űrlap kitöltése az első lépés egy hosszú távon gyömölcsöző üzleti kapcsolatnak.

Automata válasz + köszönőoldal

Az előző bekezdésben írtam az űrlap kitöltésével kapcsolatos bizonytalanságról. Hogy az ajánlatkérő személy megnyugodhasson, az alábbiakat kell megvalósítani:

  1. Az űrlap alatt, az „Elküldés” gomb megnyomása után jelenjen meg egy üzenet, amely tájékoztatja a küldőt arról, hogy a levél el lett küldve.
  2. Az előző pontban írtnál még jobb megoldás, ha az űrlap kitöltése után egy ún. köszönőoldalra jut az érdeklődő. Nézze meg, hogy ez milyen élőben, vegye fel velem a kapcsolatot az űrlapomon! Bónusz előnye ennek a pontnak, hogy a Google Analytics-ben könnyű konverziós arány számolni, ha van köszönőoldal.
  3. És még eggyel jobb megoldás az, ha az előző pont MELLETT be van az is állítva, hogy a feladó kapjon egy automatikus válaszlevelet arról, hogy „az üzenet megérkezett, hamarosan választ kap”, stb. És persze tényleg kapjon 24-72 órán belül választ a levél küldője.

Egyéb kapcsolatfelvételi lehetőségek

A kapcsolat menüpont a kapcsolatfelvételi lehetőségek egyik egy jól felépített weboldalon. Többek között még az alábbi helyeken érdemes feltüntetni a legfőbb kapcsolati adatokat, az e-mail címet és telefonszámot:

  • A weboldal tetején, egy felső sávban. Ez a sáv maradjon felül mobiltelefonon is.
  • Az oldalsávra is fel lehet rakni egy kapcsolati adatok részt.
  • A láblécben is lehetnek kapcsolati adatok.
  • Fontosabb szolgáltatások bemutató oldalain is lehet pl. űrlap, telefonszám, hogy a még könnyebben átbillenjen az olvasó az „ajánlatkérés” szakaszba.

Az egyszerűbb kapcsolatfelvétel miatt az e-mail cím és a telefonszám is minden esetben kattintható formátumban legyen közzétéve. Írtam ezek technikai megvalósításáról cikket:

Remélem a fentiek segítségére lesznek abban, hogy olyan kapcsolat oldalt tudjon kialakítani, amelyen minden releváns információt megtalálnak az érdeklődői!

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!