Megéri hosszabb cikkeket írni? Pár példa arra, hogy igen!

2016-ban átlagosan hetente írtam egy-egy cikket ide is, és a WordPress videós oldalamra is. Ez elég sűrű volt, illetve akkor is volt már több mint 1400 cikkem, ezért úgy gondoltam, hogy nem probléma a Google szemében, ha a cikkeim gyakoriságát visszaveszem 2017-től 9 nap/1 cikk-re (mindkét oldalon, azaz 4,5 naponta írok átlagosan egy cikket), de a cikkek hosszára megpróbálok jobban odafigyelni, kevesebb „kitöltő” cikk legyen, és inkább minőségibbek legyenek a tartalmaim.

Nézzük ezt először számszerűen:

Magyarázat: OW: olcsoweboldal;WP: wordpress.video.hu oldalam.

  • 2016-ban (dec. 22-ig) OW-n 48 cikk (12 255 szó) született, a WP-n pedig 68 cikk (14 416 szó).
  • 2017-ben (dec. 22-ig) OW-n 38 cikk (11 714 szó) született, a WP-n pedig 52 cikk (14 466 szó).

Azaz OW-n cikkenként átlagosan a 2016-os évhez képest 20,74%-al, WP-n 31,22%-al hosszabb cikkeket írtam.

Az eredmény:

Megjegyzés: tisztában vagyok vele, hogy nem csak a minőségibb cikkeken múlnak az eredmények, de én hiszem, hogy ez is hozzájárul a sikeresebb évemhez.

  • Az WP oldal összlátogatószáma ~52%-al, az OW-é pedig ~35%-al nőtt.
  • Elégedettebb lettek az olvasóim, jobb visszajelzéseket kaptam.
  • Az olcsoweboldal.hu-n 2016-hoz képest 8,37%-al nőtt az adott évben megjelent cikkeim összesített olvasási ideje. Azaz hiába lett darabszámra ~21%-al kevesebb cikkem (szószámra csak 4,4%-al – lévén, hogy minőségibb tartalmat állítottam elő), mégis többet olvasták a cikkeimet, mint egy évvel korábban.
  • Az éves árbevételem ~33%-al nőtt.

Összefoglalva: véleményem szerint abszolút megéri hosszabb cikkeket írni. Pozitív hatással van az olvasási időre (elköteleződés), illetve az árbevételre is, hiszen még inkább szakértővé válik valaki, hogy hosszan publikál a blogján.

Apropó, hosszúság: A fenti adatokban lévő számok alapján egy 210-310 szavas cikk hosszúnak tűnik, de vannak sokkal hosszabb tartalmak is, amikor egy témakört A-tól Z-ig kivesézünk. A keresőoptimalizálásban ezek még többet nyomnak, mint a fent bemutatott példák. Ilyen cikkek írására sajnos ritkán van időm.

Példák hosszú, szakértői típusú cikkekre:

Természetesen nem kell minden cikknek olyan hosszúan lennie, mint amiről ebben a cikkben írok. De pár példa, hogy miért éri meg hosszabb, szakértői tartalmakat publikálni:

Képeken a fentiek:

Stb, sok példám van a hosszú cikkek hatékonyságára.

Megjegyzés:
A fenti példák némelyike egyébként rövidnek számít az igazán hosszú (3000+ szavas) tartalmak világában.

A cikkben taglaltakkal foglalkozik egy kicsit más megközelítéséből Neil Patel ~4200 szavas angol nyelvű cikke.

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!