Az internet világában már sok hely van, ahol utána lehet nézni egy cégnek vagy vállalkozásnak, ha az üzleti érdekek úgy kívánják. Ezeket szedtem össze itt.
Hasznos tippek és trükkök
Az alábbi válogatásban azok a cikkek szerepelnek, amelyek hasznos webes tippeket és trükköket mutatnak be.
Törvényileg kötelező adatok a weboldalon
A 2001. évi CVIII. törvény (az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről) alapján a következő adatszolgáltatási kötelezettsége van egy weboldal üzemeltetőjének: Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatással kapcsolatos adatszolgáltatás 4. § A szolgáltató köteles elektronikus úton közvetlenül és folyamatosan, könnyen hozzáférhető módon legalább a következő adatokat …
Elolvasták már a levelét? Gmail-tipp!
Gondolt már arra, milyen jó lenne, ha nyomon tudná követni, hogy az e-mailje címzettje olvasta-e már a levelét? Ha Gmailt használni, mostantól ez nem lehet gond!
Gondolhatja: Korábban azt írtam: Gmailes e-mail cím használata nem kelti komoly vállalkozás látszatát. Természetesen saját e-mail címmel is hozzáférhető a Gmail felülete, ehhez nem szükséges a tényleges @gmail.com végződést használni.
A domain regisztrációs és tárhely bérléses nyomtatványok HELYES kitöltése
Domain regisztráció? Tárhely bérlés? Lejjebb letölthetőek a domain (át)regisztrációhoz, tárhely bérléshez szükséges papírok, illetve az, hogy mely nyomtatványt hogyan kell kitölteni. Nem kell megijedni az útmutató terjedelmétől, a legtöbb kitöltési módja egyértelmű. A papírok kitöltésével a viacomkft.hu tárhelyszolgáltató szolgáltatásait lehet megrendelni. Kitöltendő és visszaküldendő papírok Mely esetekben mely papírokat kell kitölteni, aláírni …
Konverzió optimalizálás 187 lépésben
Az fps webügynökség kiadott egy remek kiadványt, „Konverzió optimalizálás 187 lépésben” címmel. Ajánlom minden olvasóm figyelmébe, jó ötleteket lehet belőle meríteni. Kellemes olvasást! Letöltés (30 oldal, 221 KB, pdf) A letölthető e-könyv alapja Benjamin Gundgaard „Conversion rate optimization in 187 steps” című írása, amely a megszüntéig itt volt olvasható: benjamin-gundgaard.com/conversion-rate-optimization-in-187-steps.html ui.: Ezeket …
Mennyi haszonnal jár az akciók A/B tesztje?
Mi az az A/B (split) teszt? Olyan teszt, amelynek a segítségével megállapítjuk, hogy két hirdetés (de lehet bármi más is: hírlevél/weboldal kinézet/címsor/stb.) közül melyik hoz nagyobb konverziót. Mi a konverzió? Az a szám, amely azt fejezi ki, hogy x megtekintésből mennyi vásárlás (vagy bármilyen más cél, pl.: hírlevél feliratkozás/kapcsolatfelvétel/stb.) lesz. …
Árképzés hiba (sok matekkal)
Minap írtam egy termék forgalmazójának:
„Érdeklődni szeretnék (egyelőre abszolút elméleti szinten), ha vennék többet a „TERMÉK”-ből, mennyi kedvezményt tudnál adni? Van erre valami kidolgozott rendszer, hogy x darabtól ennyi %, stb.?”
Jött is a válasz 1,5 órán belül:
- „1. kedvezmény kategória: 6-10 db vásárlása esetén: 15%
- 2. kedvezmény kategória: 11-25 db vásárlása esetén: 20%
- 3. kedvezmény kategória: 26-50 db vásárlása esetén: 25%
- 4. kedvezmény kategória: 51-100 db vásárlása esetén: 30%
- 5. kedvezmény kategória: 101-200 db vásárlása esetén: 35%
- 6. kedvezmény kategória: 201- db vásárlása esetén: 40%”
Így soha ne adjunk kedvezményt! Egy kis matekkal megmagyarázom miért.
Ajándékozza meg a vevőit!
Többször említettem már a weboldal készítés hibák kapcsán, hogy minden leírt hibánál mérlegelni kell: vajon az én vállalkozásomra nézve is hátrányos lenne, ha alkalmaznám a hibaként leírtakat? Ilyen pl. a névnap a weboldalon hiba: míg a legtöbb weboldalon nem javasolt a használata, addig egy virágküldő weboldalán épp ellenkezőleg: igenis javasolt az aktuális névnapok feltüntetése.
Kattintható e-mail cím a weboldalakra
Biztosan több helyen látták már, hogy nem szimplán kiírták az e-mail címüket, hanem arra rá is lehetett kattintani. Kattintás után felugrott az alapértelmezett levelezőprogramjuk, és máris írhatták a levelüket. Ugye milyen egyszerű? Kedveskedjen a látogatóinak ön is ezzel a kényelmes funkcióval! Hogyan kell kattintható e-mail címet beállítani? Nagyon egyszerű html …
Ne vegye igénybe kéretlen levelek küldőinek szolgáltatásait!
Mostanában több olyan levelet is kaptam, amelyben egy-egy szolgáltatást próbáltak „rám sózni”. Ezek a levelek rendre a SPAM mappába kerültek, a szűrő jól végezte a dolgát. Mégis volt pár, amit megnyitottam. Határozottan kérek minden olvasómat, hogy spammerek szolgáltatásait ne vegye igénybe, illetve ne vásároljon tőlük semmit! Gondolkozzon! Cégnév és hivatalos …
Átirányítás php segítségével
Korábban volt már szó aloldalak keresőbarát átirányításáról, most erre mutatok még egy módszert: Ha csak egy-egy oldalt akarunk átirányítani máshová, a következő módszer is megfelelő. Az alábbi kódot helyezzük el az átirányítandó aloldalban, és a Location részben található http://www.ujoldal.hu helyére írjuk azt a webcímet, ahová az adott oldalt át akarjuk irányítani. <?php …
Pontos, web kompatibilis színmeghatározás
Amikor egy-egy weboldal elemet át kell színezni, akkor a következő párbeszéd szokott lezajlani az ügyfél és köztem: – A háttérszínt le lehetne cserélni halványabbra? – Igen, pontosan milyen legyen? – Világoszöld. Csakhogy a weben nem úgy határozzuk meg a színeket, hogy halványabb, vagy világoszöld, hanem ún. hexadecimális formában. Ez persze …