Tudta, hogy sok-sok e-mail cím létrehozása nélkül is megoldható az, hogy a domainből képzett e-mail címekre érkező levelek ne vesszenek el?
Ha egy domainből vannak képezve e-mail címek (pl.: info@ vagy hello@ vagy kapcsolat@ kezdetűek) akkor alapvető, hogy az ezekre küldött levelek mindig célba érnek.
De mi van akkor, amikor olyan címre próbálnak levelet küldeni, ami nem létezik? Akkor egy sikertelen kézbesítési üzenetet kap a feladó, és a levél nem érkezik meg senki postaládájába.
A megoldás: catch-all e-mail cím
Szerencsére van egy megoldás, az ún. „catch-all” (magyarra fordítva talán „mindent elkapó” e-mail cím lehetne) létrehozása és beállítása. Ha ilyen be van állítva, akkor minden olyan, a kiválasztott domain tartományából képezhető (de mégsem létező) e-mail címre küldött levél ide fog beérkezik. Tehát nincs több, a domainnek címzett elveszett levél.
Hogyan kell létrehozni catch-all e-mail címet?
Tárhelyszolgáltó megkérése
A legkézenfekvőbb megoldás. Ha nem szeretne vesződni technikai beállításokkal, írjon emiatt a tárhelyszolgáltatójának, és ő meg tudja csinálni a szükséges beállítást.
Catch-all beállítás cPanel alatt:
Az „Alapértelmezett cím” elemnél lehet beállítani:
Itt a jelölést a „Továbbítás e-mail címre” opciót kell választani, és meg kell adni a feljebb lévő jelölésnél kiválasztott domain névből képzett e-mail címet.
Catch-all beállítás DirectAdmin alatt:
Ezt kell választani:
Majd itt:
A pipát az „Address”-hez kell tenni, és megadni az e-mail címet.
Egyéb tárhelyen:
Van ahol így oldják meg, a domain beállításai között:
Mire kell figyelni catch-all e-mail beállításánál?
- A beállított e-mail cím legyen létrehozva.
- Ne legyen továbbítva az ide érkező levelek összessége pl. Gmail-be, mert ha sok spam jön, az gondot okozhat a normál levelezésre nézve is.
- Időnként érdemes ellenőrizni a catch-all e-mail fiókot. A beérkező leveleknél még az is látszódik, hogy melyik (nem létező) e-mail címre lett eredetileg küldve a levél. Egy minta:
Remélem hasznos volt!