A SEMrush csinált egy elemzést, amely keretében 17 Google rangsorolási tényező fontosságának mértékét vizsgálta. Az eredményeket lehet vitatni és furcsállni, de tény: az alábbiak ténylegesen befolyásolhatják a Google-beli helyezését egy weboldalnak.
A weboldalakat 3 szempont szerint vizsgálták:
- Oldalon belüli SEO elemek.
- Backlinkek.
- Forgalmi adatok.
A 17 rangsorolási tényező a nagyon fontostól a kevésbé fontosig:
- Látogatások száma.
- Oldalon töltött idő.
- Megtekintett aloldalak száma látogatásonként. (3-3,5 az átlag)
- Visszafordulási arány. (a TOP3-ban 49% az átlag)
- Hivatkozó domainek száma. (a legnagyobb forgalmú kifejezéseknél 10000-es nagyságrendnyi különbség van a 2. és 10. helyezettek között)
- Bejövő linkek száma.
- Hivatkozások forrásának száma, IP cím alapján.
- Bejövő linkek száma – ezen belül is olyan linkeké, amely a Google számára „follow” címkével van ellátva.
- Tartalom hosszúsága. (45% a különbség a 3. és a 20. találatok között)
- https megléte. (a vizsgált domainek 65%-ánál van)
- Horgonyok száma.
- Hivatkozó szövegben lévő kulcsszavak.
- Kulcsszó a tartalomban. (18%-nál mégsincs kulcsszó a tartalomban a nagy forgalmú kifejezések találati listájáról)
- Kulcsszósűrűség.
- Kulcsszó a címben.
- Kulcsszó a meta leírásban.
- Videó az oldalon.
Kiegészítés:
E-mailben kaptam egy kérdést:
Az első négyet nem veheti figyelembe a Google mivel ennek mérését csak Google Analytics alapjan tudná megoldani. És ha jól tudom a találati listákban az Analytics adatokat nem veszi figyelembe. Így azok jutnának előnyhöz akiknél van analytics?
Ezt gondolom erről:
Mindenképpen előny van azoknál, akik használják a Google Analytics-et, mert rengeteg olyan infót ki lehet belőle nyerni tulajdonosként, marketingesként, amire lehet építeni. Egyébként szerintem simán össze tudja kapcsolni a Google a találati lista elemeit és a hozzájuk tartozó Analytics fiók adatokat. Ahogy AdWords-nél is, ha (sokan és) gyorsan visszamennek a hirdetésre megjelenő weboldalról a Google-be, akkor az a hirdetés a Google szemében nem teljesen releváns az adott kifejezésre.
A SEMrush 1,5 milliós felhasználói adatbázisa (ill. 600 000 kulcsszó első 100 találatát vizsgálták) egyébként elég nagy ahhoz, hogy releváns információi legyenek az adatokról a saját „Traffic Analytics” szolgáltatásukból. De mivel ezek az ő általa mért adatok, többek között ezért is írtam azt, hogy lehet (sőt: talán kell is) vitatkozni az eredményekkel. Én pl. a tartalom mennyiségének hátását túlzottan alábecsültnek érzem.
Letöltés:
A teljes, 55 oldalas, angol nyelvű tanulmányt a https://www.semrush.com/ranking-factors/ linkről lehet letölteni. Ebből származik a fenti kép is.