Ha egy WordPress weboldalon engedélyezve van a fiók létrehozás funkció, akkor előfordulhat, hogy elkezdenek jönni a spam regisztrációk. Mutatom a megoldást!
A regisztráció (fiók létrehozás) funkció WordPress-ben
Ha szükség van arra, hogy a weboldalon legyen regisztráció – webáruház készítés esetén szinte kötelező a lehetőség biztosítása – akkor a Beállítások => Általános alatt kell bepipálni ezt az opciót:
A funkció aktiválásával az internetet pásztázó robotok is megjelenhetnek, és elkezdhetnek létrehozni tömegesen „spamet tartalmazó nevű vagy e-mail című” fiókokat.
A spam regisztrációk megszüntetésének 3 módja
3 főbb irány is van, amerre el lehet indulni, ha elszaporodnak a spam regisztrációk:
Bizonyos karaktersorozatok (nevek) kizárása
Mivel többnyire van mintázat a felesleges fiókok nevében vagy e-mail címében, ezért ez a legkézenfekvőbb megoldást. Ennek segítségével az olyan megoldás születik, amelyet az átlagfelhasználó észre sem vesz. De a robot-regisztrációk egy csapásra megszűnnek, redukálódnak.
Egy pár soros kódot kell a kinézet functions.php fájljába tenni, majd azt ki kell egészíteni a regisztráció során kizárni kívánt karaktersorozatokkal.
A kizárásnál (13. és 20. sorokban felsoroltak) vigyázni kell arra, hogy csak olyan karaktersorozatokat szabad megadni, ami valós regisztrációnál egészen biztosan nem fordulhat elő. Külön felhívom arra a figyelmet, hogy úgy tűnik, mintha a „RUB” karaktersorozat lenne kizárva. Ez hibás döntés lenne, hiszen akkor „rubin” névvel sem tudnának regisztrálni. Ha figyelmesen nézi a kódot, akkor a „RUB ” (szóközzel) van kizárva. A példa kizárlások egy működő weboldalon tapasztalt spam regiszrációs hullám (15-20 000 regisztráció esett be) alapján lettek kialakítva.
Szeretné ezt a megoldást?
Szívesen segítek konfigurálni a weboldal karbantartás vagy eseti megbízás szolgáltatásom keretein belül.
A regisztráció e-mail cím megerősítéshez kötése
Több megoldás is van arra, hogy egy regisztráció csak akkor legyen teljes, ha a regisztráció során megadott e-mail címre küldött e-mailben lévő linkre kattintással meg lett erősítve a regisztrációs szándék. Lehet ezekkel is próbálkozni, de véleményem szerint a konverziót rombolja, ezért érdemes kerülni.
A regisztrációs lehetőség megszüntetése
Elméleti lehetőség, de a gyakorlatban sokszor nem megoldható a regisztráció lekapcsolása, mert kell az értékesítéshez az, hogy legyen fiókja a vásárlóknak.