A WordPress 5.3-as verziója óta, tehát lassan 3 éve a WordPress része az a funkció, amely 6 havonta ellenőrizteti az adminisztrátori célú e-mail cím aktualitását a bejelentkezett adminisztrátor felhasználókkal.
Adminisztációs célú e-mail cím a WordPress-ben
A „Beállítások” => „Általános” => „Adminisztrációs e-mail cím” résznél található a beállítások között. Az itt megadott e-mail címről fog kommunikálni a weboldal, amikor szükség van erre. Pl. ha engedélyezve van a regisztráció, akkor erre az e-mail címre fog menni értesítő egy új regisztráció esetén.
De ha új hozzászólás érkezik egy bejegyzéshez, akkor is erre az e-mail címre megy értesítő, ha moderációs sorba kerül.
Ha a weboldallal kapcsolatban karbantartással kapcsolatos esemény történik, akkor is az adminisztrációs e-mail címre megy értesítő erről.
Az adminisztrációs célú e-mail cím nem kell, hogy megegyezzen az admin felhasználó e-mail címével (amire csak akkor megy értesítő, ha hozzászólnak egy hozzászólásához), és alapesetben nem jelenik meg sehol a weboldalon.
A fentiekből látható, hogy egy sor fontos dolog miatt szükséges és fontos, hogy naprakész legyen az adminisztrációs e-mail cím.
Az adminisztrátori e-mail cím ellenőrzése
A fentiek miatt került be a WordPress-be egy új képernyő, amit 6 havonta (+ a következő bejelentkezés időpontja, lásd lejjebb) láthatnak a weboldalakra belépő adminisztrátorok. Így néz ki:
Ahogy látszik is, 4 lehetősége van annak, aki ezt látja:
Adminisztrátori e-mail-cím ellenőrzése
- Miért olyan fontos ez? Erre a linkre kattintva a WordPress-org leírására érkezünk, ahol a fent is írtak szerint elmagyarázzák, hogy miért fontos az adminisztrációs célú e-mail cím naprakészen tartása.
- Frissítés: A Beállítások => Általános menüpontra visz át a képernyő. Az admininisztrációs célú e-mail cím módosítása után ismét meg fog jelenni az adminisztrátoroknak az adminisztációs e-mail cím ellenőrzése képernyő.
- Az e-mail rendben van: Ezt választva simán belépünk az admin felületre.
- Emlékeztessen később: Erre kattintva 3 nap múlva ismét előjön ez a képernyő bejelentkezéskor.
Az adminisztrációs e-mail cím ellenőrzésének kikapcsolása.
Nem javaslom. De ha mégis megtenné, az alábbi filterrel (a functions.php-ban lehet elhelyezni) lehet megtenni:
Ritkább vagy gyakoribb adminisztrációs e-mail cím ellenőrzés beállítása
Ahogy fentebb írtam, alapértelmezetten 6 havonta ellenőrzi a rendszer az e-mail címet. Ezt ritkítani nem javallott, sűríteni érdemes lehet.
Az alábbi kóddal (a functions.php-ban lehet elhelyezni) lehet szabályozni, hogy mennyi időnként történjen meg az ellenőrzés:
Itt a 2. sorban kell beállítani, hogy mennyi időnként, és milyen mértékegységben számolva fusson le az ellenőrzés. Pl.: 1 HÓNAP, vagy 3 HÉT. A fenti példakódban 1 percre van állítva.
Az alábbi mértékegységek vannak a WordPress-ben:
- MINUTE_IN_SECONDS
- HOUR_IN_SECONDS
- DAY_IN_SECONDS
- WEEK_IN_SECONDS
- MONTH_IN_SECONDS
- YEAR_IN_SECONDS
Hol és hogyan tárolódik az adminisztációs célú e-mail cím ellenőrzésének időpontja?
A beállításnak megfelelően a „wp_options” adatbázis táblában, az „admin_email_lifespan” értéknél tárolt következő ellenőrzési dátum ki fog tolódni annyi idővel (az aktuális ellenőrzés lefolytatásától számítva, és nem az ellenőrzés „eredeti” aktualitásától számítva!), amennyit a fenti módon megadtunk:
Az „option_value” alatt vagy 0 van (ha le van tiltva a funkció), vagy egy ún. UNIX időbélyeg, amelyet pl. itt lehet átváltani emberi szemmel is értelmezhető formátumra: https://www.epochconverter.com/
Letöltés:
Források:
Hasznos tipp
Mivel ismert, hogy hol tárolódik és milyen formában a következő ellenőrzés aktuális időpontja, ebből adódik, hogy ugyanitt bármilyen későbbi dátumot manuálisan meg lehet adni, természetesen UNIX időbélyeg formátumban.