Az adakozó című könyv 2010-ben jelent meg magyarul. Bob Burg és John David Mann írta. Különleges könyv, hiszen tanmese formájában (hasonlóan „A világ legnagyobb üzletkötője” című könyvhöz) ad át 5 fontos törvényt az üzleti életből. Ezen törvényeket mindenkinek ismernie kell, aki vállalkozást vezet.
Gyors összefoglaló, avagy miről szól?
A könyv egy elbeszélésbe ágyazva tanítja meg az olvasót arra, hogy miért érdemes azon gondolkozni, hogyan és mit adhatunk az ügyfeleknek, és ez hogyan fog elégedett ügyfelek és extra profit formájában lecsapódni nálunk.
Illetve kiderül, hogy „kicsi a világ”, és hogy a kapcsolatok nem csak „hátszélre” használhatóak, hanem vannak még valós, nem tisztességtelen előnyt biztosító kapcsolatok is az üzleti életben.
A történetvezetés magával ragadó, nem lehet letenni a könyvet, az ember egyszerűen kíváncsi a folytatásra. Igaz, nem is kell nagyon pihenni, ugyanis csupán 127 oldal az egész könyv.
A „homlokracsapós” és csattanós lezárást megismerve pedig abszolút nem bántam meg, hogy a kezembe vettem.
1 mondat, amiért megérte elolvasnom
Minden könyvet úgy olvasok, hogyha csak egy hasznos mondat van, amit be tudok építeni az üzletmenetembe, és bármilyen plusz bevételt érek el emiatt, akkor már megérte az árát. Itt több ilyen mondat is van:
- „Az érték törvénye: A valóságos értékedet az határozza meg, hogy mennyivel több értéket adsz annál, mint amennyit fizetségként kapsz érte.” (44. o.)
- „A kompenzáció, azaz ellenszolgáltatás törvénye: A jövedelmedet az határozza meg, hogy hány embert szolgálsz ki, és milyen jól szolgálod ki őket.” (60. o.)
- „A befolyás törvénye: A befolyásodat az határozza meg, hogy milyen önzetlen mértékben helyezed mások érdekeit a sajátod elé.” (76. o.)
- „A hitelesség törvénye: A legnagyobb érték, amit az emberek adhatsz, te magad vagy.” (96. o.)
- „Az elfogadás törvénye: Az képes hatékonyan adni, aki kellően nyitott arra, hogy kapjon.” (100. o.)
Fő tanulság
A kör bezárul. Aki olvassa a könyvet, az megérti ezt. 🙂
Kinek ajánlom?
Inkább kezdő vállalkozóknak, akik azt gondolják, vagy nem értik, hogy miért fontos adni, jobban mondva többet adni, mint amit az ügyfél elvár.
Ár/érték?
7/10.
Infók:
Ár: A könyv 3 490 Ft-ba kerül a Pongor Publishing kiadónál.
Oldalszám: 127 (A5)
Megjelenés éve: 2010