Ha van a weboldalán – remélem van! – kapcsolati űrlap, és a kitöltőknek megy a kitöltés után egy automatikus válasz e-mail – remélem igen! – ne kövesse el az alábbi hibákat:
Nézzük meg, milyen 13 hibát találtam a fenti levélben?
- Gmail-es e-mail cím. Nem professzionális.
- A teljes tárgy ez, csak nem látszik a képen: „ez egy automata válaszlevél Re: Érdeklődés megrendelés azonosító száma: 41204” – túl hosszú és, és ilyen formában magyartalan is.
- „Üdvözletem” a köszönés, holott rendeléskor elkérték a nevemet is.
- A „szolgáltatóm” kapta meg a levelet? Nem én? Vagy ha nem is én, nem az e-mail címemre érkezett? Vagy tényleg valaki más kapja meg, aki továbbítja?
- Felesleges a „pár napon belül”, és a „max 2-3 napon belül” együttes szerepeltetése.
- „Sajna” ez nem üzleti levélbe való szó.
- Ez alap elvárás, hogy válaszoljon egy vállalkozó/kereskedő mindenre.
- Örülj, hogy vásárlok tőled, ne szabd meg, hogyan levelezzek. Használd az e-mail fiókod szűrőjét, ha nem látod a velem folytatott teljes beszélgetést. Persze lehet bosszankodni, amikor valaki mindig új levelet nyit válaszadáskor, de ezt így leírni…
- A képen nem látszik, de valami becenév az aláírás.
- Már volt feljebb ez a rész, tehát duplikálás.
- Az „online késbolt” megnevezés mehetne fel az aláírásba.
- Végig egyes szám első személyben van a levél, de itt már „velünk” és „webáruházunkat” van.
- Ezt számmal nem jelöltem: a levél alján, az 5 link látszólag egy képzeletbeli függőleges vonal mentén kezdődik. De nem, mert az első egy picit el van csúszva jobbra, a második meg balra.
Egy minta (saját névvel, de nem valós e-mail címmel töltöttem ki az űrlapomat), hogy nálam milyen választ kap, ha ír nekem egy e-mailt a kapcsolati űrlapomon keresztül.