Napra pontosan ma lett 10 éves a Facebook. Korábban több cikk volt már a témában itt a blogon, ezek közül kettő fontosabb:
- Facebook sztori 1. – Az alapító: Mark Zuckerberg
- Facebook sztori 2. – Érdekességek a legnagyobb közösségi oldalról
Mit adott hozzá a Facebook a weboldal készítéshez, valamint az online marketing témaköréhez?
Számtalan dolgot, amelyek nélkül „elképzelhetetlen” az online jelenlét, és valószínűleg nagyon sokan sokkal kevesebb pénzt keresnének!
A legfontosabbak:
- Like gomb a weboldalakra: Ugye? Nem is tudjuk már elképzelni, milyen nélküle az élet!
- Facebook doboz. Ugye az ön weboldalán is kint van az oldalsávon, vagy az oldal alján?
- Céges Facebook oldalak. Ugye már szerepel vállalkozása a Facebookon? És NEM személyként, hanem céges oldalként? Tudja mit mond az újkeletű mondás? Aki nincs fent a Facebookon, az nem is létezik. Persze ez túlzó állítás, de mindenképpen előnyös a Facebookon való céges megjelenés.
- Privát Facebook oldalak. Ha felveszi a kapcsolatot régi ismerősökkel, munkatársakkal, osztálytársakkal, és ők látják, hogy ön mivel is foglalkozik, merre vitte az élet, nem várt helyekről kaphat megrendelést!
- Facebook hirdetések. Olcsón, célzott látogatókat tud vásárolni.
- Megosztós/oklevélgenerálós/stb. alkalmazások, amellyel (nem feltétlenül lojális) rajongótábort lehet építeni egy-egy cég, vagy vállalkozás köré.
- Kisebb, nyitott, zárt, vagy titkos csoportok, amelyek a Facebook nélkül nehezen születtek volna meg. Fizetős szolgáltatás mellé remek lehetőség egy zárt csoportot üzemeltetni, ahol a tagok egymással, és a céggel is beszélhetnek. Persze a nyitott csoportokról is érdemes szólni, ezekben is rengeteg marketing-PR-üzleti lehetőség van.
- Események létrehozása: Ugye-ugye? Többek között, hogyan is hirdethetünk meg egyszerűen egy közelgő céges rendezvényt, mint a Facebookon?
- Konkurencia figyelés: Ön figyeli, hogy a versenytársai hogyan kommunikálnak a közösségi oldalon? A fentieket követve könnyedén feltérképezhető egy-egy konkurens, amelyekből hasznos következtetéseket lehet levonni. Érdemes kihasználni az ingyenesen elérhető lehetőségeket!
- Facebook alapú hozzászólások a weboldalakon: mennyit változott a világ 10 év alatt! Míg régen „arctalanul” is hozzá lehetett szólni a weboldalakhoz, már ezen a téren is van előrelépés, hála a Facebooknak: manapság már nem okoz gondot, hogy azonosíthassuk a hozzászólókat, ha pl. a weboldalunkon való hozzászólási lehetőséget kicseréljük Facebook profillal való hozzászólási lehetőségre. Persze minden visszaélést ezzel sem küszöbölhetünk ki, de megkönnyíti a dolgunkat!
- Hírgyűjtő funkció: Ha okosan használjuk, elsőként értesülhetünk az iparágunkat érintő változásokról, amelyet aztán elsőként publikálhatunk az olvasóinknak. Pl.: Ha feliratkozok a WordPress híreire, akkor elsőként írhatom meg, hogy megjelent pl. az új verzió.
Önnek mit adott a Facebook? Kérem írja meg lejjebb egy hozzászólásban!
(nem tagadom, olvastam a Velvet-es cikket, onnan jött a cikk ötlete)