A dolog lényege, hogy egy bizonyos kulcsszóval vagy kifejezéssel minél többen linkeljenek egy adott oldalra, és az oldal előre kerül a találati listán. Mégis miben különbözik ez a keresőoptimalizálástól? Abban, hogy az adott kifejezésre NEM egy releváns oldal előrejutását segítik.
Egy gyakorlatban „alkalmazott” példa: A Google, Yahoo és MSN keresőkben sokáig George Bush önéletrajzi oldala jelent meg a „Miserable Failure” kifejezésre. Jelenleg Obama önéletrajza az első erre a kifejezésre a Yahoo-ban.
Az egyik első ilyen „támadás” a Google találati listája ellen 1999-ben volt, amikoris a „more evil than Satan himself” kifejezésre a lelkes ellnezők addig linkelték a Microsoft oldalát, amíg az első helyet nem ért el a kifejezésre a legnagyobb keresőben.
Vannak még egyéb érdekességek is, amelyek hasonlóak ehhez a jelenséghez. Merras pl. az „isteni pasi az ágyban” kifejezésre első a Google-ben:
„A világ leglátogatottabb weboldala” pedig az enyém 🙂 :
Bővebben itt lehet olvasni a jelenségről: https://en.wikipedia.org/wiki/Googlebomb