2016 a webáruházak éve lehet!

A KSH összesítette az előző évi adatokat, és meglepő eredmények születtek az e-kereskedelem területén. Tudta, hogy a saját weboldallal rendelkező vállalkozások csupán 25%-ánál lehet online terméket vásárolni, vagy szolgáltatást megrendelni? Elszomorító arány, és ironikus módon azt jelenti: nincs elég webáruház, hogy még nagyobb ütemben fejlődjön az online értékesítés volumene. A …

Elolvasom a cikket

Megújult a weboldal készítés és marketing blog!

Az utóbbi 3 hétben azért nem írtam cikket, mert a háttérben nagy átalakítás folyt, aminek eredményeképpen megújult a blog arculata, azaz bele lett integrálva a fő domainen lévő kinézetbe. Sőt, még tárhelyszolgáltatót is váltott a weboldal. Egy domain, két WordPress oldal 7,5 éve, 2008 végén indult a blog, WordPress alapokon. Akkor …

Elolvasom a cikket

Minden webáruháznál kötelező!

2016. januárjában indult az Európai Bizottság jóvoltából az ún. „online vitarendezési platform”, melynek célja, a segítségével a fogyasztók panaszbejelentése, illetve a szolgáltatóval való peren kívüli megállapodás egyszerűbbé váljon. Erre az új szolgáltatásra mutató a linket kötelező ezentúl minden webáruházban feltüntetni: https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/internet-telecoms/index_hu.htm Alternatív url: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU Természetesen nem csak ezt, hanem még sok mást is kötelező …

Elolvasom a cikket

1 hír, és 2 gyorstipp a TrueCrypt-hez

A hír: Többször írtam már a TrueCrypt programról, mint a fájlok titkosítására használható eszközről. Mivel a program fejlesztését pár éve nagyon hirtelen szüntették meg, felmerült a hír, hogy a program használata nem biztonságos, és esetleg a fejlesztők tettek bele egy ún. „backdoor” funkciót, amellyel ki lehet nyitni egy titkosított tárolót a hozzáférési …

Elolvasom a cikket

Minta webáruház a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságtól

Még tavaly év végén tette közzé a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság az ún. „minta webáruház” projectet. A http://mintawebaruhaz.nfh.hu/hu/ link alatt elérhető weboldal EU-s támogatással jött létre, az alábbi célból: „annak érdekében, hogy növelje a fogyasztók bizalmát és ismereteit az internetes kereskedelem területén, illetve elősegítse a vállalkozások jogkövető magatartását.” A webáruház technikai felépítése …

Elolvasom a cikket

Törvényileg kötelező adatok a weboldalon 2015.

A 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről alapján mely adatokat kell megadni kötelezően a weboldalakon? Hiányuk miatt 15 000 Ft-tól 500 millió forintig terjedő fogyasztóvédelmi bírság is járhat! A szolgáltató hivatalos neve. A szolgáltató vállalkozás székhelye, telephelye – magánszemély esetén hivatalos lakcíme. …

Elolvasom a cikket

160 oldalas Google útmutató a weboldalak minőségi értékeléséről

A Google az algoritmusa fejlesztése során – az újdonságok bevezetés előtt – „élőerős” értékelést is alkalmaz. A manuális értékelők munkája szigorú iránymutatás alapján dolgoznak, és értékelik a feladatuk tárgyát képező találati listákat. Múlt héten hozta a Google a nyilvánosságra, hogy a manuális értékelők milyen szempontok szerint állapítják meg egy-egy weboldalról, …

Elolvasom a cikket

Facebook oldal nevének megváltoztatása

Egyszerűsödött a Facebook oldalak nevének megváltoztatására létrehozott procedúra. Mostantól tényleg néhány kattintás az egész, a Névjegy fülön „Az oldal adatai” részhez kell kattintani: Jött is hamar a visszaigazolás Facebook-on, és e-mailben egyaránt: Az oldalt kedvelők pedig ilyet kapnak, majd 7 napig az ő ismerőseik nem látják azt, hogy az adott …

Elolvasom a cikket

Google Webmestereszközök – Keresési statisztikák

Megjelent a Webmestereszközök alatt, a „Keresési forgalom” alatt egy „Keresési statisztikák” menüpont, amely a korábbi funkció egy felújított változata, amely átláthatóbb formában tálalja az információkat.

Itt megtekinthető egy-egy weboldalra/vagy akár aloldalra vonatkozóan az, hogy mely kulcsszavakra, kifejezésekre érkeztek a látogatók a Google-ből, illetve átlagosan hányadik pozícióban volt az adott aloldal arra a keresésre, és %-osan kifejezve mennyien kattintottak a találati listán való megjelenéskor.

A grafikonokkal, listákkal és a számok elemzésével rengeteg marketing és keresőoptimalizálás kampány során – profitszerzésre – felhasználható információt szerezhetünk.

Könnyen feltérképezhető, hogy mely kulcsszavakra, kifejezésekre érdemes erősíteni a tartalmat, optimalizálni, vagy hirdetni.

Elolvasom a cikket

2015. április 21-től visszasorolja a Google a nem mobilbarát weboldalakat!

Közel két hónapja adtam hírt arról, hogy kiemelt rangsorolási szempontként fogja kezelni a Google azt, hogy egy adott weboldal mobilbarát-e. Ma (2015.04.21.) jött el a nagy nap, a mai napon kezdi el lefuttatni – kb. 7 napig fog futni, amíg világszerte frissülnek a találati listák – a keresőóriás az új algoritmusát, amely …

Elolvasom a cikket