SEO esettanulmány: 1 aloldalas honlappal a Google élére!

Egy nem webes témakörban íródott honlapomat szeretném bemutatni. Részletesen kifejtem, hogy mit tettem a legrelevánsabb kulcsszó Google-beli 1. helyezéséért.

A weboldal témája, fő kulcsszava, miértje

A bemutatott weboldal fő témája az időgazdálkodás (itt a jelen weboldal vonatkozó tartalmait linkelem). Ahogy az itt is létrehozott tartalmakból, évérteklőkből kitűnik, számomra kiemelten fontos témakör.

Egy sikeres vállalkozás egyik alapköve a megfelelő időmenedzsment, és az évek alatt rengeteg tudásom felgyülemlett a témában, azért írtam meg cikkem témáját adó weboldalt.

A weboldal létrehozásakor nem volt célom a pénzkeresés, de mivel látogatják, ezért már az első bevételeken is túlvagyok vele. Adtam el a könyvemből olyannak, aki ott vette velem a kapcsolatot. A weboldal létrehozásakor az elsődleges szempont a tudásom átadása volt, másodlagos szempont pedig egy SEO kísérlet, az egy oldalas weboldal SEO-zhatósága, eredményessége. Csak harmadlagos cél egy pénztermelő láb kiépítése a weboldalon keresztül. De ennek még nincs itt az ideje. Lehet, hogy soha nem is lesz, tényleg nem volt cél.

Az egy oldalas weboldal SEO eredménye

A Google-ben a legfőbb kulcsszavamra első a feladatok.hu weboldalam, amely egyetlen egy aloldalból (erről részletesen lejjebb) áll:

Azt azért hozzá kell tenni (és nem mellékes), hogy ez a kulcsszó nem egy kiemelt kulcsszó, nem túl nehéz témakör.

De a kísérlettel azt akartam igazolni, hogy minőségi tartalommal (nehezebb témakör esetén nagyobb mennyiséggel) igenis előre lehet jutni, mindenféle külső segítség nélkül. Csak jelen weboldalról kapott egy linket az új weboldal, valamelyik korábbi, releváns témából.

És a „könnyebb” témakör ellenére nívós nevű konkurenseket sikerült magam mögé utasítani, akiknél szintén szuper tartalom van a témakörben. Ezért is tartottam fontosank írni erről.

Mennyi idő alatt került a Google 1. helyére a weboldal?

Publikálás után szinte azonnal TOP10-es lett a tartalom, és pár hónap alatt stabilan TOP3-as lett, majd szépen felkúszott az 1. helyre.

Hogyan kerültem a Google-ben az 1. helyre?

Érdekes módon meglepően kevés munkát kellett beletennem ahhoz képest, hogy „csak” 1 aloldalról van szó. Azért az idézőjel, mert a tartalom jelenleg 41083 karakteres, és 5889 szavas (egyébként 5085 szóval, 35052 karakterrel indult, de időnként bővítettem). Szóval elég masszív anyag.

Alapvetésem volt, hogy olyan tartalmat kell létrehozni, ami az adott témára az összes fontos információt tartalmazza (teljesen egyedi, nem másolt tartalommal, tagolva, képekkel, videókkal, tördeléssel, stb.). Hiszen akkor már nincs miért továbbmenni, az oldalamról mindent megtud az érdeklődő a témában.

Az elvégzett feladatok, részletesen:

  • Csináltam egy teljes kulcsszókutatást.
  • Összeírtam a mondanivalóm vázlatát. Majd a vázlatpontokat is vázlatoztam.
  • Ezután néztem meg a konkurenseket, hogy valamiről írnak-e (ha igen, csak feljegyeztem, ötletnek), amiről én nem terveztem írni.
  • Utána megnéztem az akkori TOP 9 találatot, hogy azok mennyi szavas, és mennyi karakteres tartalmak. Ezek átlaga akkor 1976 szó, 13892 karakter volt.
  • Utána megírtam a tartalmat.
  • Később pedig időről időre kiegészítettem, módosítottam.

Mennyi időt vettek igénybe a fentiek?

Összesített időráfordítás:
19,58 óra. Ebben benne van a weboldal elkészítése, design, tartalomfejlesztés, későbbi módosítások, és a weboldal karbantartása is. De ezt még egy kicsit cincálnám, mert ez egy sok évre visszamutató projekt, régóta húztam az elkészítést. Részletesebb kimutatás:

ÉvPercMunkaóra
20203455,75
20211051,75
202264710,78
2023500,83
2024130,22
2025150,25
  • 2020, 2021-es évben egy teszt verziót csináltam, ami soha nem került publikálásra, utána azt töröltem is.
  • 2022-ben indult a weboldal. Az eredmény nagy részét az itt befektetett 10,78 munkaórával értem el. Ebben benne van a weboldal elkészítése is.
  • 2023-2025 között csak időnként változtattam egy-egy dolgot a szövegezésben, illetve a weboldal karbantartással foglalkoztam néha.

Mit nyertem az egésszel?

A látogatottság alakulása:

Látogatottsági grafikon
Látogatottsági grafikon

Ahogy írtam feljebb, hobbi és szakmai kíváncsiság keveréke volt a fő motivációm. A látogatottság nem jelentős, de azért több ezer látogató megfordult már a weboldalon, aminek ~80%-a a Google-ből érkezett.

Publikáltam egy számomra kedves témakörben, illetve a kitűzött SEO célt is elértem.

Ezen felül SEO-s ügyfeleknek szoktam mutatni a weboldalt, mert remek példa arra, hogyan kell jól felépíteni egy témakörre egy aloldalt.

A folytatásban:

Van több más folyó hobbi projektem, amelyek komolyabb munkát igényelnek, és mivel nem a megélhetésért csinálom ezeket, ezért kevesebb idő jut rájuk.

Az egyiknél minden héten monitorozom a legfőbb konkurensem, és a saját látogatottságomat. Jelenleg úgy állunk, hogy az első 12 hétben átlagos látogatottságbeli hátrányom 91%-át ledolgozta a weboldal. Azaz az utolsó 12 hétben már csak 9%-al van elmaradva a látogatottságban a weboldalam az övétől. Ha a trend marad, akkor pár hónap múlva már az én oldalam lesz a látogatottabb, így az összesített hátrányom folyamatosan csökkenni fog. Amikor már „én fogok vezetni”, utána arról is fogok írni egy részletes esettanulmányt.

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!