A keresőoptimalizálás során kikerülhetetlen tényező a Google, ezért is foglalkozik a blogon rengeteg cikk a Google különböző szolgáltatásaival, olyanokkal is, amelyek nem kötődnek közvetlenül a SEO-hoz. Ez is egy rendhagyó írás lesz!
Mi is a Google Doodle (egyedi logó rajz)?
Jöjjön hát egy kis Google Doodle GY.I.K.!
Az ún. Doodle-k nem mások, mint a Google logó megváltoztatásával létrejött dekoratív illusztrációk, amelyek neves művészeknek/tudósoknak, ünnepeknek, vagy éppen évfordulóknak állítanak emléket, legyen szó pl. Albert Einstein születésnapjáról, a tavasz beköszöntéről, vagy éppen neves sportesemény kezdetéről. Megjelenítésük a google.com, vagy regionális szinten az adott ország google-s webcímén történik. Lejjebb képgaléria!
Az évek során a google.com-on már több mint 300, míg összesen már több mint 700 Doodle született és jelent meg a különböző nemzetek Google kereső felett. Ezek az illusztrációk szórakoztatóak és élvezetesek, mégsem gondolták volna a kitalálói, hogy ekkora sikere lesz, és szerves részévé fog válni a keresőnek, így a Google brandnek is. Vannak olyan „rajongói”, akik már előre várják, hogy mikor jelenik meg új, sőt olyan is akad, aki elmenti és gyűjti ezeket!
Hogyan jött a Google Doodle ötlete?
1998-ban, a két Google alapító Larry Page and Sergey Brin szerették volna jelezni, hogy részt vesznek a Nevada sivatagban rendezett Burning Man fesztiválon. Az átszerkesztett Google logóval szerettek volna „üzenni” a felhasználóknak, hogy házon kívül vannak.
2000-ben megkérték az akkori webmestert, Dennis Hwang-t, hogy készítsen egy átszabott logót, és innentől nem volt megállás. Először csak a nevesebb évfordulókon készült Google Doodle, azóta azonban mindenféle neves eseményre készítenek ilyet a téli olimpiai játékoktól kezdve az űrszonda Marsra szállásáig bezárólag.
Hogyan készül a Google Doodle?
A megnövekedett keresletre létrehoztak egy külön designer csapatot, akik csak ezzel foglalkoznak. Amikor összeülnek, hogy kiválasszák a következő Google Doodle témáját, a szemük előtt két fontosabb szempont lebeg: kreativitást sugalljon és innovációhoz legyen köthető a tartalma.
A Google csapat ugyanakkor nyitott az ötletekre, a proposals@google.com e-mail címen lehet küldeni nekik ötleteket.
Google Doodle verseny
Az idén a Google felhívást intézett (Nekem Magyarország címmel) a diákok felé, akik különböző – korcsoport szerinti bontásban – kategóriákban megmérethették magukat. Az érdeklődés hatalmas volt, ~20 000 nevezés érkezett. Az egyik kategória győztese, Kovács Illés győztes pályaműve június 15-én egy napig látható volt a google.hu kezdőlapján.
Kreatív Google Doodle megoldások
Előfordul, hogy nem csak egy statikus kép kap helyet a keresőmező felett, hanem egy animált kép, vagy egy alkalmazás. Két példa:
Az eddig megjelent Google Doodle-k itt megtekinthetőek. Egy kis ízelítő a kínálatból: