Google Analytics mérési azonosító igénylése (GA4 verzió)

2020 utolsó negyedévben megújult a Google Analytics regisztrációs felülete. Ezen segítek kiigazodni: megmutatom lépésről lépésre az új regisztrációs folyamatot.

Mi az a Google Analytics?

A Google ingyenes statisztikai szolgáltatása, amely segítségével szinte minden részletre kiterjedően lehet elemezni egy weboldal látogatottságát:

  • Mennyien látogatták a weboldalt?
  • Mely napszakban tették?
  • Mely országokból?
  • Mennyi időt töltöttek a weboldalon?
  • Milyen %-ban és összegben konvertáltak?
  • Melyek a legnépszerűbb tartalmak?
  • Melyik tartalomból milyen %-ban lesz az az oldal, ahol bezárják a weboldalt?
  • Milyen forrásból vagy kampányból jönnek a látogatók?
  • Hogyan mozognak az oldalon belül a látogatók?
  • Mennyien és honnan vannak éppen a weboldalon?
  • A fenti adatok két külön időszakra (előző időszak, előző év, egyéni dátumtartomány szerint) is összehasonlíthatóak.
  • Stb.: A fentiek csak a jéghegy csúcsát jelentik.

Szóval látszik, hogy egy hasznos eszközről van szó, azaz érdemes foglalkozni az integrációjával.

Miért kell új regisztráció? Megszűnik az Universal Analytics!

2023.07.01-ig dolgozott fel adatot a Google Analytics Universal verziója. Ezen adatok 2024. június 30-ig voltak elérhetőek a Google Analytics felületén.

Tehát aki 2023. júliusáig nem állt át, annak még majdnem 1 évig lehettek mérési adatai az Analytics fiókban. Aki már ekkor bekötötte a GA4-et, annak több adat áll rendelkezésére 2024 második felétől, amikor minden régi adat törlésre kerül az Analytics felületéről.

Na ezért kellett (és kell most is, ha még nem tette meg) regisztálni a GA4 felületen.

Google Analytics mérési azonosító igénylése

  • Első lépésként be kell jelentkezni egy Google fiókkal a https://analytics.google.com/analytics/web/ link alatt.
  • Meg kell adni a fiók beállításait.
  • El kell fogadni a feltételeket.
  • Meg kell adni a weboldal címet, országot.
  • És egy ún. „tulajdonként” fel kell vinni egy domain nevet.
  • A folyamat végén kapunk egy ún. „mérési azonosítót”, amely a régi Universal Analytics formátumához (UA-xxxxxxxx-yy) képest más formátumú (G-xxxxxxxxxx) egy kicsit.

Videón a folyamat (nincs rajta hang):

Ha még a régi felületet látszódik az Analytics-ben, ott így kell követőkódot (régen így hívtuk) kérni:

Mérési azonosító oldalba helyezése

Két lehetőség van:

  • Forráskódba kell tenni.
  • Bővítménnyel (pl.: GA Google Analytics) kell az oldalba tenni (WordPress esetén).

A forráskódban végeredményében egy kb. ilyen kód fog látszódni:

És innentől mér is a szolgáltatás, nézhetőek is az adatok.

Mivel tud többet a Google Analytics 4?

Főképp a GDPR volt az oka, hogy megújult az Analytics felülete. De azért ennél több történt a háttérben.

  • Először is: működik. Míg a régi verzió már nem.
  • A korábbi kattintás/munkamenetalapú statisztikát felváltja az eseményalapú (pl.: oldalmegtekintés, kattintás, görgetés, olvasás) statisztika.
  • Új, letisztultabb felülettel segíti a marketinget.
  • Megújult jelentések vannak az új felületen.

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!