Egyéni kampányparaméterek létrehozása a hirdetési URL-ekhez.
„Az URL-készítővel paramétereket adhat az internetalapú vagy e-mailes egyéni hirdetéskampányokban használt URL-ekhez. Az egyéni kampányok olyan hirdetéskampányok, amelyek nem használják az AdWords automatikus címkézési funkcióját. Amikor a felhasználó rákattint az egyik egyéni linkre, az egyedi paramétereket a rendszer elküldi a Google Analytics-fióknak; így meghatározhatja, hogy mely URL-címek vonzzák a leghatékonyabban a felhasználókat a tartalmához.” Forrás: Google Analytics súgó
Emberi nyelvre lefordítva:
Egyéni hirdetéseknél, cikkek, tartalmak promótálásánál a kampányparaméterek alkalmazása lehetővé teszi, hogy utólag a Google Analytics felületén keresztül megállapítsuk: mely forrásból, médiumból és kampányból milyen arányban jöttek érdeklődők a hivatkozott weboldalra, aloldalra, vagy cikkre. Így az egyes felületek, hirdetési rendszerek, kampányok összehasonlíthatóak, és akár az is eldönthető az adatok alapján, hogy melyiket érdemes használni, és melyiket felesleges csinálni és/vagy költeni rá.
Paraméterezett url példa:
Egy hagyományos url így néz ki:
https://olcsoweboldal.hu/blog/2017/02/05/google-analytics-kampany-url-keszito/
Egy paraméterezett pedig így:
https://olcsoweboldal.hu/blog/2017/02/05/google-analytics-kampany-url-keszito/?utm_source=facebook&utm_campaign=cikkpromo&utm_medium=owfanpage
A félkövérrel jelzett rész az ún. paraméteres rész. Egy url-nek 3 fő paraméter és 2 kiegészítő paramétere lehet:
- utm_source: Forrás, kötelező a használata. Ez határozza meg, hogy honnan érkezett a látogató a cikkre. Ahová kitettük a linkünket. Érdemes terjesztési pontonként egyedit meghatározni. Pl.: hirlevellista, facebook, linkedin.
- utm_campaign: Melyik kampány része az url? Pl.: cikkpromo, tavaszi-learazas, szlogen, promo-kod, fb-hirdetes – Minden felületen legyen egységes egy-egy kampányon belül a kampánynév!
- utm_medium: Milyen médiumból származik a látogatás? Pl.: social, email, hirdetési forma, cpc, banner
- utm_term: Fizetett hirdetésekhez érdemes megadni. Pl.: futo+cipo
- utm_content: A/B tesztekhez érdemes használni. Pl.: logolink, szovegeslink
Kampány URL készítő:
Természtesen a fenti kampányurlt nem kell manuálisan, kézzel létrehozni, van erre a Google-nek egy eszköze, amely itt érhető el: https://ga-dev-tools.web.app/campaign-url-builder/
Kampányparaméterek a Google Analytics-ben
- A kampányokat az „Ügyfélszerzés” => „Kampányok” => „Minden kampány” résznél lehet elemezni. Itt van Forrás és Médium nézet is.
- Az „Ügyfélszerzés” => „Minden forgalom” => „Forrás/Médium” alatt is hasznos információk találhatóak.
További példák paraméterekre:
- utm_source: facebook, ketrec, product, feedburner, ActiveCampaign, hirdetesfigyelo, cc, google, cikkjobbhasab, blog, footer, wphu, nagy-kommunikacius-lista, partner-blackfridayhu, image
- utm_campaign: social-july-2016, index, Feed, fbtippek-fboldal, megyeiek, 2016ND0165, hogyan-mukodik-az-emlekezet, blog, divi, 2016-11-22, elado+lakas+pest-megye+Budapest+paid
- utm_medium: social, link, feed, email, header, myaccount, cikk, cpc, push_notification, divi, retargeted, display
- utm_term: wordpress, 775208
- utm_content: profile, 2013_01_26, blog161204
Hasznos linkek:
A fenti kép forrása:
https://support.google.com/analytics/answer/1033863