… a Facebookon. Ugyanis a politikusok között Vona Gábor, a pártok között pedig a Jobbik szerezte a legtöbb új lájkolót a népszerű közösségi oldalon.
FIGYELEM!
A cikknek nem célja politikai állásfoglalás, csupán azt vizsgáltam meg, hogy a számok mit mutatnak.
Elnézést a hatásvadász címért, de ha már idekattintott, nézzük meg online marketing szempontból a nagy pártok és vezető politikusok Facebook-os támogatottságának alakulását az elmúlt 6 hét (kampányidőszak) alapján.
Ma, és az elmúlt 6 hétben minden hét elején megnéztem az alábbi pártok és politikusok Facebook-os támogatottságát:
Pártok:
- Jobbik Magyarországért Mozgalom
- Együtt 2014 Mozgalom
- Fidesz
- MSZP
- Demokratikus Koalíció
- LMP – Lehet Más a Politika
Politikusok:
- Vona Gábor
- Orbán Viktor
- Bajnai Gordon
- Schiffer András
- Gyurcsány Ferenc
- Mesterházy Attila
- Rogán Antal (találomra, Budapest I. vk., kormánypárti jelöltje)
Nézzük a kezdőszámokat, hogyan álltak a fentiek a lájkok számát tekintve, 2014. február 24-én?
Pártok:
És a politikusok:
A Jobbik 66 799, míg Vona Gábor 82 369 új lájkolót „szedett össze” az utóbbi 41,5 napban. Ezzel a fenti pártok között elosztott 179 162 lájk ~37,3%-át a Jobbik, míg a fenti politikusok között elosztott 245 687 lájk ~33,5%-át Vona Gábor szerezte meg:
Politikusok új lájkolói, és ezek aránya:
Pártok új lájkolói, és ezek aránya:
Nézzünk további adatokat, pl.: Hogyan alakult hétről-hétre a pártok és politikusok FB-beli támogatottsága?
Pártok:
Politikusok:
Végezetül 3 adat, részletesen: Like-ok száma, TAT (Talking About This), TAT/Like (%) változások, különbségek mind a politikusoknál, mind a pártoknál:
Végkövetkeztetés:
A cikk megszületésekor pusztán a pártok FB-beli növekedésének bemutatását tűztem ki célul. Nem célom elemezni/összehasonlítgatni a FB-beli penetrációt a valós választási eredményekkel.
A bulváros cím oka, hogy több kattintást generáljak, ezért ismét elnézést kérek.