A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, SEO), illetve keresőmarketingaz a tevékenység, melynek célja, hogy egy weboldalt a webes keresőből (mint pl. a Google) megtaláljanak, és a találati listában minél előrébb szerepeljenek.
Webfejlesztés
A webfejlesztés egy gyönyörű szakma, ha a művelője érti annak minden csínját-bínját. Ebben próbálok segíteni az alábbi cikkekben megosztott tartalmakkal.
Google Insights for Search – Archív cikk
Google Insights for Search
2008. augusztus 5-én elindult a Google Insights for Search, ami betekintést nyújt a keresőt használók tömegeinek lelkivilágába, és időben-térben szemlélteti is, amit tud róluk. Az alapja a Google Trends, amely tovább lett fejlesztve, több funkcióval is bővítve lett, így született meg ez a hasznos eszköz, amely a keresőoptimalizálás és a marketing folyamatainál fontos szerepet fog betölteni nagyszerű funkciói révén. Ha egyszerűen csak szórakozni szeretnénk, kíváncsiak vagyunk, hogy az egyes szavakra mennyien keresnek rá, akkor is ajánlott a Google Insights for Search.
Milyen a jó domain név? (archív cikk)
Domain név választásnál minimálisan a következő lényeges szempontokat kell szem előtt tartani: TIPP (Frissítés, 2015-ben: már elavult tipp):Ha lehetséges legyen az ABC elején a domain névünk. Nem ez a legfontosabb szabály, de ha lehetséges, érdemes odafigyelni rá, ugyanis néhány nagyobb katalógus (pl. lap.hu) ABC sorrendben jelenítik meg a szolgáltatókat. Mennyit …
Google Analytics használata – archív cikk
Google Analytics
Weboldala hatékony működéséhez nélkülözhetetlen egy jó statisztika, hiszen ez nélkül mit tud elmondani a weboldaláről? Nélküle nem tudja számokkal kifejezni, hogy mennyien látogatják az oldalát, honnan érkeznek a látogatók, mennyi időt töltenek az oldalán, melyek a leglátogatottabb oldalai stb…
Ma már sokféle statisztikai rendszer létezik fizetős és ingyenes kategóriában egyaránt. Ezek közül az ingyenes, immáron magyar nyelven is elérhető Google Analytics (továbbiakban: GA) használatát ajánlom.
Előnyei:
Google Webmaster Tools használata – archív cikk
Már magyar nyelven is elérhető a Google Webmaster Tools, Google Webmester Eszközök (továbbiakban: GWT) néven.
Az eszköz azért hasznos, mert közvetlenül a Google-től kapunk információkat a weboldalunkról.
Minden amit a Google PageRank-ről tudni kell
Mi a PageRank? A PageRank™ a Google egyik legfontosabb újítása, ami a honlapok rangsorolását teszi lehetővé. Minél nagyobb egy honlap Pagerank értéke annál előrébb kerül keresés után a találati listában. A Google egyik alapítójáról, Larry Page-ről elnevezett PageRank-módszer kiindulópontja az, hogy az egyik oldal ról a másikra mutató hivatkozás lényegében …
A 404-es hibaoldal fontossága és marketingértéke
Kinek mennyire fontos, hogyha a látogató egy olyan aloldalra téved a Google-ből, amely már törölve lett, mi fogadja? Ezt a hibát (alapszabály, hogy elhelyezett tartalmat nem törlünk) küszöböli ki a 404-es oldal. Ugye Önnek is van? Miért fontos?
Google Insights for Search
Ön már letöltötte a Google Insights for Search ingyenes tanulmányomat? Elérhető pdf formátumban is. Használja ki a Google ingyenes, keresőoptimalizálást, piackutatást elősegítő eszközét!
Google Analytics riport e-mailben
Sok olvasóm használja a Google Analytics szolgáltatást, ehhez szeretnék egy hasznos tippet adni.
Katalógusokba, linkgyűjteményekbe (pl.: lap.hu) ajánlás
Miért fontos, hogy egy weboldal minél több katalógusban és linkgyűjteményben (mint pl. a lap.hu) oldalon szerepeljen?
Új weboldal kategória: Mini Authority Site
A tegnapi Google PageRank frissítéssel egy időben felfigyelhettek az alábbi képen található jelenségre: Eltűnt a nemrég kapott authority státusz, és helyette az eddig sitelinkként szereplő oldalak mini linkként szerepelnek a találati listában. A jelenséget találóan nevezte el djarni kollégám Mini Authority Site-ként. Az elnevezés azért frappáns, mert teljesen fedi a …
Olcsó weboldalt?
Még a hónap elején írt Berényi Konrád „Olcsó weboldalt?” címmel cikket. Erre szeretnék reagálni. Az eredeti cikk itt található, de idézem is lejjebb.