Tudnivalók kép és fájlfeltöltéssel kapcsolatban

Gyakran látok a feltöltött képek rossz nevéből adódóan nem megfelelően megjelenő képeket a munkám során. A hiba elkerülése/megszüntetése nagyon egyszerű, csupán be kell tartani ezeket: Tudnivalók kép és fájlfeltöltéssel kapcsolatban: A tökéletes megjelenés érdekében csak olyan nevű fájlt (jpg, png, gif/pdf/doc/xls/stb.) szabad feltölteni a weboldalra, amelynek a neve kizárólag a …

Elolvasom a cikket

Domain használat, új tárhelyen

Gyakran előfordul, hogy egy ügyfélnek már van domain neve és weboldala, de nem akarja/tudja átregisztráltatni a domaint más tárhelyszolgáltatóhoz (legyen a neve: Y), de a meglévő szolgáltató (legyen a neve: X) tárhelyszolgáltatását sem szeretné igénybe venni többé, a weboldalát át akarja költöztetni máshová. Azaz szeretné, hogy megmaradjon a régi szolgáltató, mint …

Elolvasom a cikket

Jelszógenerátor alkalmazás: Generáljon erős jelszavakat!

Több helyen említettem már, hogy érdemes erős jelszót használni a weboldalaknál, mégpedig olyat, amely legalább az alábbiaknak megfelel. A munkám során sokszor látom, hogy az emberek nem a megfelelő jelszóval védik a számítógépüket, vagy az email fiókjukat, vagy bármely egyéb, jelszóval védett privát területüket. Ez hiba. Nagyon fontos, hogy minden …

Elolvasom a cikket

Facebook likebox beillesztése a weboldalra

Írtam már arról, hogy érdemes ún. Facebook Likeboxot betenni a weboldalunkra, hogy az oldallal szimpatizálók eggyel több csatornán tudják kifejezni tetszésüket. Mi ennek a módja? Ezt a kódot be kell illeszteni a weboldal forráskódjába a <body> rész után. Ez a kódot pedig a weboldal tartalmi részébe kell tenni, oda, ahol …

Elolvasom a cikket

Törvényileg kötelező adatok a weboldalon

A 2001. évi CVIII. törvény (az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről) alapján a következő adatszolgáltatási kötelezettsége van egy weboldal üzemeltetőjének: Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatással kapcsolatos adatszolgáltatás 4. § A szolgáltató köteles elektronikus úton közvetlenül és folyamatosan, könnyen hozzáférhető módon legalább a következő adatokat …

Elolvasom a cikket

Elolvasták már a levelét? Gmail-tipp!

Gondolt már arra, milyen jó lenne, ha nyomon tudná követni, hogy az e-mailje címzettje olvasta-e már a levelét? Ha Gmailt használni, mostantól ez nem lehet gond!

Gondolhatja: Korábban azt írtam: Gmailes e-mail cím használata nem kelti komoly vállalkozás látszatát. Természetesen saját e-mail címmel is hozzáférhető a Gmail felülete, ehhez nem szükséges a tényleges @gmail.com végződést használni.

Elolvasom a cikket

A domain regisztrációs és tárhely bérléses nyomtatványok HELYES kitöltése

Domain regisztráció? Tárhely bérlés? Lejjebb letölthetőek a domain (át)regisztrációhoz, tárhely bérléshez szükséges papírok, illetve az, hogy mely nyomtatványt hogyan kell kitölteni. Nem kell megijedni az útmutató terjedelmétől, a legtöbb kitöltési módja egyértelmű. A papírok kitöltésével a viacomkft.hu tárhelyszolgáltató szolgáltatásait lehet megrendelni. Kitöltendő és visszaküldendő papírok Mely esetekben mely papírokat kell kitölteni, aláírni …

Elolvasom a cikket

Konverzió optimalizálás 187 lépésben

Az fps webügynökség kiadott egy remek kiadványt, „Konverzió optimalizálás 187 lépésben” címmel. Ajánlom minden olvasóm figyelmébe, jó ötleteket lehet belőle meríteni. Kellemes olvasást! Letöltés (30 oldal, 221 KB, pdf) A letölthető e-könyv alapja Benjamin Gundgaard „Conversion rate optimization in 187 steps” című írása, amely a megszüntéig itt volt olvasható: benjamin-gundgaard.com/conversion-rate-optimization-in-187-steps.html ui.: Ezeket …

Elolvasom a cikket

Mennyi haszonnal jár az akciók A/B tesztje?

Mi az az A/B (split) teszt? Olyan teszt, amelynek a segítségével megállapítjuk, hogy két hirdetés (de lehet bármi más is: hírlevél/weboldal kinézet/címsor/stb.) közül melyik hoz nagyobb konverziót. Mi a konverzió? Az a szám, amely azt fejezi ki, hogy x megtekintésből mennyi vásárlás (vagy bármilyen más cél, pl.: hírlevél feliratkozás/kapcsolatfelvétel/stb.) lesz. …

Elolvasom a cikket

Árképzés hiba (sok matekkal)

Minap írtam egy termék forgalmazójának:
„Érdeklődni szeretnék (egyelőre abszolút elméleti szinten), ha vennék többet a „TERMÉK”-ből, mennyi kedvezményt tudnál adni? Van erre valami kidolgozott rendszer, hogy x darabtól ennyi %, stb.?”

Jött is a válasz 1,5 órán belül:

  • „1. kedvezmény kategória: 6-10 db vásárlása esetén: 15%
  • 2. kedvezmény kategória: 11-25 db vásárlása esetén: 20%
  • 3. kedvezmény kategória: 26-50 db vásárlása esetén: 25%
  • 4. kedvezmény kategória: 51-100 db vásárlása esetén: 30%
  • 5. kedvezmény kategória: 101-200 db vásárlása esetén: 35%
  • 6. kedvezmény kategória: 201- db vásárlása esetén: 40%”

Így soha ne adjunk kedvezményt! Egy kis matekkal megmagyarázom miért.

Elolvasom a cikket