10+ dolog, ami a legjobban zavarja az embereket a honlapokon

Korábban már összeszedtem 199 weboldal készítés hibát. De vajon mely dolgok azok, amik a legjobban zavarják az embereket? Egy szubjektív listát hoztam erről.

Túl gyorsan megjelenő, vagy több felugró ablak

A cookie elfogadás ablaka is roppant zavaró, de jelenleg még kötelező. Itt főképp a hirdetésekre (főleg, ha bezárhatatlan), egyéb felugró ablakokra gondolok, mint bosszantó dolog. Főleg, ha egy weboldal való belépéskor ezekkel egyből letámadnak.

Érdemes okosan használni a felugró ablakokat, pl. „exit popup” formátumban, amellyel drasztikusan lehet növelni a feliratkozók számát.

Lassú weboldal

Homokórázó weboldal, hiányzó képek, lassan előtűnő szövegek? Mind-mind riasztó anomália. A weboldal gyorsítás rendkívül összetett feladat, ezért érdemes szakértőre bízni.

Használhatatlan mobilos verzió

2025-ben kihagyhatatlan a mobiltelefonra való optimalizálás, mivel a keresések nagy része mobileszközről történik. Egy vállalkozás sem engedheti meg magának, hogy ne legyen mobilra optimalizált weboldala. Igaz, vannak iparágak, ahol még az asztali gépről látogatók száma több, mint a mobilosoké, de ez a ritkább eset.

10+ zavaró tényező a weblapokon
10+ zavaró tényező a weblapokon

Automatikusan induló videók

A klasszikus. Amikor ön mellett alszik a család, és megnyit egy ilyen weboldalt, mit tesz? Azonnal örökre bezárja. Grátisz zavaró tényező, ha a weboldal azért nem töltődik be, mert a fejlécbe beleerőszakolt videó indulását várja a böngésző.

Google-nek írt és/vagy ChatGPT tartalmak

Tartalmakat mindig a látogatóknak kell írni, és nem a Google-nek. Egyedi, rendszeresen frissülő, a témát teljesen lefedő cikkeket kell írni. Írni, és nem generáltatni. Sok ChatGPT-s szövegről süt, hogy az AI írta.

Képváltogatók, animációk

Évek óta felesleges elemei a weboldalaknak, és egyre jobban lehúzza ezeket a Google sebességmérő eszköze.

Hosszú űrlapok, kizárólag űrlapos kapcsolatfelvétel

Minél hosszabb egy űrlap, annál kevesebb látogató fogja kitölteni. Ha csak űrlapos megoldás van egy weboldalon, azzal annak tulajdonosa kizárja az ügyfelei közül azokat, akik nem szeretnek űrlapokat kitöltögetni. Mert „szép számmal” vannak ilyenek is.

Végtelenített ömlesztett szövegek

Ha egy szöveg nincs tagolva bekezdésekkel, címsorokkal, felsorolásokkal, kiemelésekkel, képekkel, videókkal, az olvasó hamar ráun a tartalomra, és inkább keres valamilyen könnyebben emészthetőt.

Hibás linkek

A törött linkek rendszeres monitorozásáról, és ehhez való remek szoftverről írtam már. Hiába van remek 404-es oldala, jobb, ha azt soha nem látják a látogatók.

Chat, ami nem élő

Alap igazság, hogy chat funkciót csak akkor szabad integrálni weboldalba, ha van dedikált ember arra, hogy legalább munkaidőben azonnal reagáljon a beérkező kapcsolatfelvételekre. Ha ez nem történik meg, nagyon kiábrándító.

Személyes véleményem az, hogy az AI alapú, betanított chatek is hasonlóak. Mivel személytelen, ezért sokszor inkább hátráltatják az értékesítést, mintsem elősegítenék.

Hiányzó cégadatok, illetve bemutatkozás

Az online térben a bizalmat el kell nyerni. Hivatalos adatok, illetve egy részletes bemutatkozás nélkül ezt elég nehezen tudja elérni egy online vállalkozás. Az emberek szeretik látni, hogy kivel kötnek üzletet.

Gagyi stock fotók

Annyira rosszul néz ki, amikor ezer méterről látszódik, hogy egy pár dollárért megvásárolt (esetleg ingyenes) fotó virít például a kapcsolat menüpont alatt. Tudja, az, ahol a mosolygós hölgy fejhallgatóban telefonál éppen.

„Színes” weboldal

Biztosan látott már weboldalt, amin több szín volt, mint egy karácsonyfán. Érdemes egy fő színt kiválasztani, és azzal és árnyalatival (és pár kiegészítő színnel) kialakítani a weboldal színvilágát.

Önt mi zavarj a legjobban a weboldalakon? Írja meg hozzászólásban!

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!


Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.