Korábban már összeszedtem 199 weboldal készítés hibát. De vajon mely dolgok azok, amik a legjobban zavarják az embereket? Egy szubjektív listát hoztam erről.
Túl gyorsan megjelenő, vagy több felugró ablak
A cookie elfogadás ablaka is roppant zavaró, de jelenleg még kötelező. Itt főképp a hirdetésekre (főleg, ha bezárhatatlan), egyéb felugró ablakokra gondolok, mint bosszantó dolog. Főleg, ha egy weboldal való belépéskor ezekkel egyből letámadnak.
Érdemes okosan használni a felugró ablakokat, pl. „exit popup” formátumban, amellyel drasztikusan lehet növelni a feliratkozók számát.
Lassú weboldal
Homokórázó weboldal, hiányzó képek, lassan előtűnő szövegek? Mind-mind riasztó anomália. A weboldal gyorsítás rendkívül összetett feladat, ezért érdemes szakértőre bízni.
Használhatatlan mobilos verzió
2025-ben kihagyhatatlan a mobiltelefonra való optimalizálás, mivel a keresések nagy része mobileszközről történik. Egy vállalkozás sem engedheti meg magának, hogy ne legyen mobilra optimalizált weboldala. Igaz, vannak iparágak, ahol még az asztali gépről látogatók száma több, mint a mobilosoké, de ez a ritkább eset.

Automatikusan induló videók
A klasszikus. Amikor ön mellett alszik a család, és megnyit egy ilyen weboldalt, mit tesz? Azonnal örökre bezárja. Grátisz zavaró tényező, ha a weboldal azért nem töltődik be, mert a fejlécbe beleerőszakolt videó indulását várja a böngésző.
Google-nek írt és/vagy ChatGPT tartalmak
Tartalmakat mindig a látogatóknak kell írni, és nem a Google-nek. Egyedi, rendszeresen frissülő, a témát teljesen lefedő cikkeket kell írni. Írni, és nem generáltatni. Sok ChatGPT-s szövegről süt, hogy az AI írta.
Képváltogatók, animációk
Évek óta felesleges elemei a weboldalaknak, és egyre jobban lehúzza ezeket a Google sebességmérő eszköze.
Hosszú űrlapok, kizárólag űrlapos kapcsolatfelvétel
Minél hosszabb egy űrlap, annál kevesebb látogató fogja kitölteni. Ha csak űrlapos megoldás van egy weboldalon, azzal annak tulajdonosa kizárja az ügyfelei közül azokat, akik nem szeretnek űrlapokat kitöltögetni. Mert „szép számmal” vannak ilyenek is.
Végtelenített ömlesztett szövegek
Ha egy szöveg nincs tagolva bekezdésekkel, címsorokkal, felsorolásokkal, kiemelésekkel, képekkel, videókkal, az olvasó hamar ráun a tartalomra, és inkább keres valamilyen könnyebben emészthetőt.
Hibás linkek
A törött linkek rendszeres monitorozásáról, és ehhez való remek szoftverről írtam már. Hiába van remek 404-es oldala, jobb, ha azt soha nem látják a látogatók.
Chat, ami nem élő
Alap igazság, hogy chat funkciót csak akkor szabad integrálni weboldalba, ha van dedikált ember arra, hogy legalább munkaidőben azonnal reagáljon a beérkező kapcsolatfelvételekre. Ha ez nem történik meg, nagyon kiábrándító.
Személyes véleményem az, hogy az AI alapú, betanított chatek is hasonlóak. Mivel személytelen, ezért sokszor inkább hátráltatják az értékesítést, mintsem elősegítenék.
Hiányzó cégadatok, illetve bemutatkozás
Az online térben a bizalmat el kell nyerni. Hivatalos adatok, illetve egy részletes bemutatkozás nélkül ezt elég nehezen tudja elérni egy online vállalkozás. Az emberek szeretik látni, hogy kivel kötnek üzletet.
Gagyi stock fotók
Annyira rosszul néz ki, amikor ezer méterről látszódik, hogy egy pár dollárért megvásárolt (esetleg ingyenes) fotó virít például a kapcsolat menüpont alatt. Tudja, az, ahol a mosolygós hölgy fejhallgatóban telefonál éppen.
„Színes” weboldal
Biztosan látott már weboldalt, amin több szín volt, mint egy karácsonyfán. Érdemes egy fő színt kiválasztani, és azzal és árnyalatival (és pár kiegészítő színnel) kialakítani a weboldal színvilágát.
Önt mi zavarj a legjobban a weboldalakon? Írja meg hozzászólásban!