Nemrég 14, Facebook kampányokkal foglalkozó cégnek küldtem azonos tartalmú levelet (10:33-kor), amely szerint a WordPress videók weboldalra szeretnék új csatornán, Facebook hirdetésen keresztül új ügyfeleket szerezni. Pontosan leírtam az igényeimet, elvárásaimat, és néhány kérdést fel is tettem a megkeresetteknek.
Nem akartam cikket írni róla, valós igényem volt a szolgáltatásra. Ám annyira tanulságos az eredmény, hogy érdemes okolnia belőle mindenkinek.
Megjegyzés: (x.) a zárójeles számok azt jelentik, hogy a 14 megkeresésből hányadikként válaszolt az adott cég/vállalkozás.
Az eredmény lesújtó:
(1.) 12:27-kor az egyik visszaírt, hogy nem érdekli a munka, de lenne számomra WordPress-es munkája.
(2.) 12:54-kor az egyikük felhívott, hogy egyeztessünk a részletekről. Rá 3 percre írt e-mailt is erről, hogy mikorra egyeztessünk időpontot ehhez.
A maradék 12 szolgáltató nem jelentkezett 12 órán belül. Este 22:28-22:29-kor írtam a maradék 12-nek, hogy megkapták-e de. az ajánlatkérésemet. Mailtrackkes követőkódot tettem a levelekbe. Legalább látom, hogy olvassák-e a levelet.
Az első 24 óra további eredménye:
(3.) 22:34-kor az egyik írt, hogy nem fognak ajánlatot küldeni.
(4.) 23:29: írt egy, hogy nincs kapacitásuk.
(5.) Másnap 5:42-kor jön egy válasz: „Igen megérkezett, de jelenleg nem tudjuk vállalni.”
(6.) Másnap, 7:44-kor írt az egyik, hogy hamarosan ír. 9:31-kor jött is a levél, ami így kezdődik: „nem világos a cél sem az hogy melyik online csatornán szeretne nyitni” – A félreértések elkerülése végett „Facebook kampány létrehozása” volt a megkeresésem tárgya. Az első mondatom pedig ez volt: „Új ügyfelek új csatornán történő megszerzése miatt írom érdeklődő levelemet.” – no comment…
(7.) 10:16: megint írt egy, hogy „Sajnos a marketing részlegünk jelenleg csúcsra van járatva, így a közeljövőben nem fogunk tudni segíteni a felvázolt dolgokban.”
24 órával a megkeresésem után 14 szolgáltatóból még 7 nem válaszolt.
A második 24 óra:
(8) 12:05-kor jött egy levél, mely szerint: „Megkaptuk az Ön emailét, mielőbb választ adunk rá.”.
(9.) 15:24: érkezett egy értékelhető ajánlat.
(10.) 16:52: „Köszönjük, megérkezett ,de jelenleg kapacitás hiányában sajnos nem tudunk új projektet indítani.”
(11) Következő nap, 7:42: Jött még egy értékelhető ajánlat.
48 órával a megkeresésem után 14 szolgáltatóból csupán 3 (21%) nem válaszolt.
Ez után sem történt semmi az ajánlatkérések terén. Az (2.) számú szolgáltató nem telefonált a megadott időpontban. Ahogy mondani szokás: „Így lesznek a a másodikokból utolsók.”
8 (!) nappal az ajánlatkérés után az (8)-as számú, aki ígérte, hogy visszaír, küldött egy ilyen levelet: „ő róla elfeledkeztünk, vagy nem akarsz vele foglalkozni?” – gondolom egy belső levél akart lenni, csak véletlen lettem én a címzettje. Egyből ment is a válasz, sajnos az ilyen késői válaszra, és hibára máshogy nem tudok reagálni: „Már én nem szeretném, hogy válaszoljatok! :)” Jött is a válasz 5 perc múlva: „Elnézést a levélért, teljes mértékben megértem döntését, sajnálom, hogy így alakult, sajnos az ügyvezető Úr nagyon elfoglalt. Az előbbi levél nyilván nem az Ön személyének szólt.”
Konklúzió: egy olyan szakmában, ahol az ember a számítógépen végzi a munkáját, ilyen gyatra arányban (és sokára) válaszolnak a megkeresésre, illetve ilyen arányban pattintanak le, mondván, hogy „nincs szabad kapacitás”. A tanulságokat mindenki vonja le maga, nem szeretnék senkit minősíteni.
Van még hely a piacon! Főleg, hogy 14 szolgáltatóból 2 értékelhető ajánlatot kaptam, de azok számomra drágának tűnnek, kicsit túlárazottnak érzem a szolgáltatásukat.
Vajon mennyi választ kaptam volna, ha nem vagyok „szakmabeli”? És ha nem küldök egy „rákérdező” levelet, hogy megérkezett-e az ajánlatkérésem?
Utánkövetés:
Egyiknél sem volt. Hiába adtak többen is értékelhető ajánlatot, egyikük sem foglalkozott az utánkövetéssel.
Azt hiszem inkább megtanulom a Facebook hirdetések kezelését, és saját kézbe veszem a dolgot, amely idővel vissza fogja hozni a befektetett idő árát, hiszen lesz plusz egy kiegészítő szolgáltatásom.
Kedves Ádám,
csak megerősíteni tudlak legújabb hírleveledben írt problémára, az utánkövetésre.
Az esetek 70-80%-ában, sima egyszerű, a honlapjaikon leírt, felkínált termékkel kapcsolatban sem írnak vissza, ha egy érdeklődő, több infót kérő levelet írok a cégnek.
Ha, telefonálok, nagy kegyesen felveszik ugyan, de nagyon ritka az olyan cég, amelyik érdemben használható infót ad, termékéről. Mintha Ők tennének szívességet azzal, hogy „kiszolgálnak” engem.
De azok sem erőltetik meg magukat, akik tőlem kérdeznek, a saját egészségükkel kapcsolatban. Kérdeznek, elmagyarázom, vagy ha.nem értem a problémát visszaírok, Ők viszont kb. 50%-ban írnak második levelet, amiből talán én jobban megérteném az Ő betegség-problémájukat.
S aztán még ritkábban köszönök is meg.
Sokszor azt gondolom, hogy a válaszlevelem eleve „spem-re fut”.
S ezt nem tudom kideríteni, olvasták-e (válasz) levelemet egyáltalán.
:-(((
(Ezért is nézem, olvasom el naponta a spemjeimet…, nehogy olyan kérdést kapjak, amit el sem tudok olvasni…)
Tisztelettel
ppAndrás
Kedves András!
Sajnálom, hogy hasonló tapasztalataid vannak. 🙁
Szűcs Ádám