Két konkrét kampány – archív cikk

Két igen érdekes, konkrét kampány eredményét szeretném megosztani az olvasókkal.

1. Célközönség oldalán van a banner

Üzemeltettem egy lovas oldalt, és egy másik lovas oldal tulajdonosa megkeresett. Volt egy online termékem, amely tartalmazta a lovardák adatait, és bemutatkozását. Ő ezt kérte, cserébe felajánlotta, hogy egy hónapra kiteszi a lovas oldalam bannerét az oldalára.

Érdekes eredmény született:

Az ő oldalát 76 901 látogató 121 705 alkalommal látogatta meg, 705 513 oldalletöltést generálva.

Hozzám ezalatt az időszak alatt 439 látogatás érkezett az oldaláról, egy látogató átlagosan 5,4 oldalt nézett meg, és 4 perc 32 másodpercig nézte egy oldalamat, összesen 2370 oldalletöltést generálva.

A partner oldal látogatásainak csupán 0,36%-a végződött azzal, hogy átjöttek hozzám is, azaz 1607,09 oldalletöltésenként egy ember kattintott a banneremre.

Szerintem elég kicsi az arány, ahhoz képest, hogy célközönség által látogatott oldalon volt kihelyezve a bannerem.

2. Nem célközönség oldalán van a banner

Ez a példa olyan esetet mutat be, amikor a bannerem nem célközönség által látogatott oldalon volt elhelyezve.

Egy domain eladás kapcsán kaptam egy lehetőséget, mely szerint a vevő kevesebbet fizet, és a pénz mellé ad egy általa “120 000 forintos reklámhely”-nek titulált banner-helyet. Egy évig volt fent a bannerem. Az eredmény azt hiszem magáért beszél:

806 látogatás érkezett tőle, egy látogatás átlagosan 2,34 oldalmegtekintést eredményezett nálam, és 20 perc 22 másodpercig tartott.

Igen, ez gyanúsan sok. Volt egy időszak, 2-3 hónap, amikor az egyik aloldalról napi 1-2 látogatás jött, összesen 76, 2,2 oldalt néztek meg, 3 óra 23 perc 03 másodpercet töltöttek az oldalamon, és 90,78% visszatérő látogató. Azaz manipulálta a banner elhelyezője a statisztikámat, mert ki van zárva, hogy azért megy az oldalára egy ember 69-szer (76*90,78%), hogy az én oldalamra jöjjön, arról nem is beszélve, hogy közel 3,5 óra alatt meg is tanulná az akkori weboldalam szövegét, nem csak elolvasná. Ja és a legfontosabb: 0, azaz NULLA rendelésem jött az ő oldaláról.

Ha ezt a manipulálást kiveszem a statisztikából, reálisabb képet kaphatok:
730 látogatás érkezett tőle, egy látogatás átlagosan 2,36 oldalmegtekintést eredményezett nálam, és 1 perc 21 másodpercig tartott. Máris reálisabb.

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!