AMP oldalak a Google találati listáján

A Google már korábban is számításba vette a rangsorolásnál azt, hogy a weboldal mennyire gyors, és hogy mobilbarát-e. Azonban azzal, hogy egy weboldal mobilbarát (reszponzív), még nem lesz kisebb a mérete, mint az asztali verziónak.

Mostantól azonban még egy, direkt mobiltelefonra optimalizált fejlesztési lehetőség van a weboldalak számára: ez az ún. AMP (Accelerated Mobile Pages, magyarul: „gyorsított mobil oldalak”) weboldal-verzió létrehozás. A metódus egyszerű: a felesleges képeket, tartalmakat, és forráskód elemeket, ki kell venni az oldalból, és máris kész az AMP oldal! Persze nem ilyen egyszerű, de leegyszerűsítve így működik. Az AMP oldalak segítségével még gyorsabbá tehető a telefonról való böngészés, ami növeli a felhasználói élményt, és az akkumulátort is kíméli. És mint minden, ami a felhasználói élményt növeli, végső soron oda vezet, hogy a Google előrébb fogja rangsorolni az AMP verzióval bíró weboldalakat, mint azokat, amelyek ilyennel nem rendelkeznek.

Jó tudni!

  • Abból adódóan is előrébb fog kerülni az AMP oldal, hogy a hirdetések FÖLÖTT jelennek meg a listában!
  • Csak mobiltelefonról indított keresések során jelennek meg AMP oldalak a találatok között!
  • Aloldalakra bontva van/nincs AMP verzió. Azaz nem muszáj minden aloldal számára AMP verziót létrehozni.
  • Főleg a hír jellegű találatoknál fog aktiválódni az AMP oldalak megjelenítésére szolgáló rész a találati listán, ezért az ilyen jellegű oldalaknak mindenképpen érdemes elgondolkozni AMP verzió fejlesztésén. Egyébként a közeljövőben kiterjesztik a kört, és nem csak hír jellegű oldalak AMP verziója jelenhet meg a találati listán.
  • Magyarországon még nem aktiválódott ez a funkció. (2016/03/02)
  • Az AMP oldalak technikai megvalósításáról itt lehet olvasni, angolul.

Az AMP project mögött a Google áll, de csatlakozott már hozzá a Pinterest és a WordPress is.

Hogyan kell AMP oldalt létrehozni WordPress alatt? Az alábbi bővítmények valamelyikének használatával:

  • AMP plugin letöltése (ez az Automattic bővítménye, ők fejlesztik a WordPress-t is) – a Beállítások – Közvetlen hivatkozások menü alatt lehet véglegesíteni az új opciót, egy Módosítások mentése gombnyomással.
  • vagy: Accelerated Mobile Pages bővítmény, ha az első bővítmény nem kompatibilis a kinézetével.

Az AMP verzióval kapcsolatos visszajelzések (pl.: hibaértesítők) bekerültek Google Search Console felületére is, a Keresési megjelenés rész alá, igaz, több napos késéssel mutatja az adatokat:

amp-01

A Google Analytics is integrálta az AMP verziót mérését, így láthatóvá válik, hogy a weboldal összforgalmából milyen arányt képvisel az AMP verzió.

g.co/ampdemo webcímen lehet tesztelni az AMP oldalak megjelenítését, vagy az alábbi videóban is meg lehet ezt nézni:

Ami még fontos!

Az eredeti tartalomban jelezni kell, hol az AMP verzió (a kód elé és mög kell a < és >):
link rel=”amphtml” href=”https://example.com/my-article.amp”

Valamint az AMP verzióban meg kell jelölni az eredeti tartalom helyét (a kód elé és mög kell a < és >):
link rel=”canonical” href=”https://example.com/my-article”

Forrás:
A cikk írása során nagy segítségemre volt az ite.hu SEO portál és az entity.hu webmester fórum.

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!