Mi az a Facebook hashtag?
A Facebook 2013. júniusában bejelentett újdonsága, amely segítségével megjelölhetjük – „címkézhetjük” – az állapotfrissítéseinket. Egy-egy ilyen címke egy-egy linkként fog működni, amelyre kattintva az adott címkével ellátott nyilvános posztokat láthatjuk. Igazából ezek is hírfolyamok, csak abban különböznek a megszokott hírfolyamtól, hogy ezek csak egy bizonyos témakör köré csoportosulnak.
Miért jó a Facebook hashtag?
Mert a Facebook hashtaggel ellátott nyilvános állapotfrissítéseink, az összes Facebook felhasználó nyilvános ÉS Facebook hashtaggel ellátott bejegyzéseivel együtt kereshetővé válnak, így egy-egy adott hashtagre rákeresve egy összetettebb képet, egy tematikus hírfolyamot kaphatunk a hashtag témaköréről.
Hogyan kell használni?
A gyakorlatban úgy kell „címkézni”, hogy a címkéket # jellel kezdjük. Két példa hashtages állapotfrissítés:
- „Megjelent a WordPress CMS 3.6-os verziója. #WordPress, #CMS” – ez az a verzió, amikor a bejegyzés végére tesszük a címkéket.
- „Megjelent a #WordPress #CMS 3.6-os verziója.„ – ez az a verzió, amikor a szövegkörnyezetbe építjük be a címkéket. Ez kissé zavarhatja a látogatókat, de szintén praktikus megoldás.
Így – ha a bejegyzésünk nyilvános – a WordPress és CMS hashtagekre rákeresve látható lesz a mi bejegyzésünk is, hiszen mi is elláttuk ezekkel a címkékkel az állapotfrissítésünket.
Mire lehet használni a Facebook hashtaget?
- Kampányokra – pl. egy akció vagy nyereményjáték részvételi feltételének megszabhatjuk, hogy a jelentkezők egy bizonyos hashtaggel lássák el a pályázati anyagukat, így nekünk könnyű dolgunk lesz azzal, hogy minden pályázót egy helyen lássunk. Persze érdemes olyan címkét választani, amit más nem használ. Pl.: #weboldal2013ow
- Instagrammos fotók aláírásába szúrt hashtagjeit is megjeleníti a Facebook, így ez is felhasználási mód lehet.
- Más oldalaknál egy-egy hozzászólásban is el tudsz helyezni hashtageket. Ha ügyesen csinálod, extra forgalmat generálhatsz az oldaladnak!
- Ha Facebook oldalt üzemeltetünk, akkor az állapotfrissítéseket egy-két hashtaggel célszerű ellátni, hogy olyanok is értesülhessenek a bejegyzésünkről, akik nem kedvelői az oldalunknak.
Mire figyelj?
- A magyar hashtagekbe ne írj ékezetet és szóközt!
- Egy-egy helyen ne használj 3-5 címkénél többet, mert az már nagyon zavaró tud lenni!
- Érdemes használni, hiszen ahogy ez az új dolog elterjed, használni fogják a felhasználók!
Hogyan lehet rákeresni a hashtagekre?
Ugyanúgy, mint bármi másra, a Facebook keresőjét használva, persze az fontos, hogy # jellel kezdődjön a keresésünk:
Mivel a keresés eredményének url-je mindig hasonló lesz, ezért lehet úgy is keresni, hogy a https://www.facebook.com/hashtag/keyword url-ben módosítjuk a „keyword” részt a saját, keresett hashtagünkre, így egyből az adott szóval megcímkézett állapotfrissítéseket fogjuk látni.
Igen, de a besocial most tett ki egy linket, mely szerint az ilyen hashtagekkel ellátott Facebook bejegyzéseknek kisebb a viralitása, mint a hashtag nélkülieknek. Ezzel szemben a Twitteren egy tweet sokkal több embert ér el, ha hashtageket is használnak. Ebből nekem az jön le, hogy a Twitteren már jól beváltak ezek a címkék, több embert el lehet velük érni, míg a Facebookon szinte senki sem használja ezeket, sőt, elriasztja az embereket a kattintástól, lájkolástól, megosztástól, stb…
Igazad van, pont a cikk megjelenése után fél órával jelent meg egy cikk az Indexen, hogy 500 oldal 35 000 posztjának vizsgálata alapján a címkés 6000-nek nincs nagyobb forgalma, mint a címke nélkülieknek.
Ennek ellenére azt mondom: érdemes kipróbálni, hiszen a fenti kísérlet nem magyar nyelvterületen végződött.
https://index.hu/tech/2013/09/06/egyelore_bukas_a_facebookos_cimkezes/