A cikk a Weboldal készítés tanfolyamos weboldalamra készült, ezért a tegeződés! Ha valakit ez zavar, elnézést érte!
Mint az a címből világossá válhat, a megosztás és a like gomb fontosságáról lesz szó ebben az írásban.
A like gomb fontossága
A likebox elhelyezése a weboldaladon csak az első lépés, az elindítja egy rajongótábor létrehozását, de a gyorsabb növekedés érdekében többre van szükség.
Az aktivitásról a következő cikkben lesz szó, ami szintén erősen összefonódik a megosztással és a like gombbal, most viszont abból a szempontból tekintünk erre, hogyan lehet gyorsabban nagyobb rajongótábort „összeterelni”, méghozzá olyan emberek révén, akik szintén célközönségnek mondhatók.
Amikor a like gomb szerepel egy aloldalon, egy cikk vagy egy kép, illetve egy videó alatt vagy fölött, akkor az nagyon megkönnyíti az olvasó számára a vélemény nyilvánítást. Nem kell hozzá írnia, belinkelnie egy oldalt, semmi mást nem kell tennie, csupán egyetlen kattintás, és megjelenik az üzenőfalán a hírfolyamban, hogy az illető kedveli azt a linket.
Ez igen hasznos a weboldal üzemeltető számára, hiszen jó eséllyel nagyon sok ember figyelmét felkeltheti, akik hasonló érdeklődésűek, és oda vonzza a weboldalra.
A megosztás (share) gomb jóval több lehetőséget rejt, mivel itt a tetszésnyilvánításon kívül véleményt is írhat a látogató, ami külön (ingyen) reklám a weboldal számára. Ebben az esetben egy kép, valamint a cikk leírása is kikerülhet az üzenőfalra, ami még nagyobb értékkel bír.
Például:
Maradva az ezotéria példánál. Írsz egy cikket a két nap múlva bekövetkező telihold hatásáról, valamint, hogy milyen csillagjegyűeknek kell óvatosnak lenni. Ezt elolvassa néhány ember, akiknek tetszik az írás, így rákattintanak a like gombra. Jó esetben a megosztásra is, és írnak véleményt.
A vélemény lehet ilyen: „de jó, hogy ezt most itt elolvastam…”, vagy „nagyon érdekes cikk…”
Ez megjelenik az üzenőfalukon, kell ennél jobb reklám?
Az ismerőseik közül lesznek olyanok, akik számára a látogatód véleményformáló, és már csak azért ellátogatnak a weboldaladra, hogy elolvassák a cikket, ami az ismerősük szerint nagyon érdekes írás.
Ha egy cikk valóban nagyon ütős, akár futótűzként terjedhet, mint ahogy láthatunk is ilyeneket néha, ezt hívják vírusmarketingnek, hiszen gyorsabban terjed, mint a vírus.
Ez a legjobb módja a célközönségből álló rajongótábor gyarapításának.
A like gomb és a share gomb nagyon fontos része egy weboldalnak ahhoz, hogy folyamatosan növelje a rajongótábort, ezáltal a weboldal látogatottságát magasan tartsa.
Mire kell figyelni?
Van azonban egy-két dolog, amire érdemes ügyelni. Amennyiben a weboldalad hitelességét meg akarod tartani, ne tegyél ki olyan írásokat, melyek nem relevánsak, azaz nem kapcsolódnak a témához egyáltalán.
A rajongóid egy-egy alkalommal még elnéznek ilyesmit, de becsapva érezhetik magukat, ha egy csalogató cím alapján átmennek a weboldaladra, ott azonban egy cipőreklámot találnak. Nem biztos, hogy azonnal mellőzik az oldaladat, ám már nem biztos, hogy a következő érdekes címmel fel tudod kelteni az érdeklődésüket. Tehát, óvatosan és körültekintően kezeld a rajongóidat.
A következő írásban a rajongók aktivitásáról lesz szó, példákkal és ellenpéldákkal.
Ez a cikk egy 4 részes cikksorozat része. A további részek, és a megjelenésük dátuma:
- A Facebook több mint divat (2011. augusztus 16.)
- Facebook likebox minden weboldalra (2011. augusztus 18.)
- Oszd meg és uralkodj! (2011. augusztus 23.)
- Rázd fel a közönségedet! (2011. augusztus 25.)