Google Analytics
Weboldala hatékony működéséhez nélkülözhetetlen egy jó statisztika, hiszen ez nélkül mit tud elmondani a weboldaláről? Nélküle nem tudja számokkal kifejezni, hogy mennyien látogatják az oldalát, honnan érkeznek a látogatók, mennyi időt töltenek az oldalán, melyek a leglátogatottabb oldalai stb…
Ma már sokféle statisztikai rendszer létezik fizetős és ingyenes kategóriában egyaránt. Ezek közül az ingyenes, immáron magyar nyelven is elérhető Google Analytics (továbbiakban: GA) használatát ajánlom.
Előnyei:
- ingyenes regisztráció
- rengeteg mérési szempont
- nincs korlátozva az oldal méretére, akár egy több tízezer aloldalból álló oldal teljes forgalmát is márhetjük vele
- beállítása és használata egyszerű
Használatához nincs másra szüksége, mint egy Google fiók. Ha még nem rendelkezik ezzel akkor egy ingyenes és gyors regisztráció szükséges. Belépni a http://www.google.com/analytics link alatt lehet. Miután bejelentkezett, létre kell hozni a márni kivánt weboldal profilját. Ezután a GA által megadott kódot el kell helyezni a mérni kívánt oldalak forráskódjában.
Amennyiben nem boldogul ezzel a lépéssel, keressen meg minket, és segítünk ebben is.
Mit tud a Google Analytics?
3 fő kategória van, ami minden webhelytulajdonosnak fontos: A látogatók adatai, a forgalom forrásai és a tartalom elemzése. Ezek összeglalva az alábbiakat tartalmazzák, a teljesség igénye nélkül.
Látogatók
Megnézhetjük, hogy az ország (vagy világ) mely tájáról érkeznek látogatók weboldalunkra. Összehasonlíthatjuk az új és visszatérő látogatókat. Egyedi látogatószám, oldalmegtekintések, webhelyen, és az oldalakon töltött idők. Visszafordulások aránya. Látogatások hossza és mélysége (mennyire járta be az oldalunkat a látogató). Információkat kaphatunk a látogató böngészőjéről, képrenyő felbontásáról, operációs rendszeréről, Flash és Java adatairól. Ugyanitt tekinthetjük meg a hálózati helyeket és állomásnevekt, valamint megnézhetjük a csatlakozási sebességet is.
Forgalom forrásai
Milyen arányban jönnek az emberek a keresőkből, más weboldalakról, és közvetelenül a domain nevünket beírva? Ezekre a kérdésekre itt kapunk választ. Adwords és kampánystatisztikák is itt szerepelnek.
Tartalom
Itt a következő kérdésekre kapunk választ: Melyek a weboldalunknak a legnépszerűbb aloldalai? Mik voltak a legfőbb vcéloldalak? Honnan léptek ki a legtöbben? A Webhely nézet alatt megnézhetjük, hogy melyik oldalon melyik linkre kattintottak a legtöbben.