Egyből a lényegre térek: a megoldás neve: EXIT POPUP. Esettanulmány következik.
Mi az exit popup?
Olyan felugró ablak, ami csak akkor látszik, ha a látogató ki akar lépni a weboldalról és/vagy az oldal teteje/jobb felső sarka felé mozgatja az egerét. Elméletileg a Google újonnan bevezetett popup büntetése nem vonatkozik rá, mert a kilépő felugró ablakok kivételnek számítanak.
Milyen eredmény érhető el exit popuppal?
Természetesen iparágtól, weboldaltól, ajánlattól függ.
2016/10/05-2016/11/04 és 2016/11/05-2016/12/04 közötti időszakokat vizsgáltam meg ezen a weboldalon, illetve a WordPress oktatással foglalkozó weboldalamnál. Előbbi időszak volt az exit popup nélküli időszak, utóbbi alatt pedig a weboldalon minden látogatónak megjelent egy exit popup.
Így nézett ki az olcsoweboldal.hu weboldalon a popup:
Így nézett ki a wordpress.video.hu weboldalon a popup:
Hogyan változott a weboldalakra feliratkozók száma az exit popup megjelenése után?
Az olcsoweboldal.hu weboldalon a konverzió (egységnyi látogatóból mennyi % iratkozott fel) 2,14x annyi lett, mint az exit popup nélküli időszakban, mindenfajta „nyomulás” nélkül. Ugyanez a szám a wordpress.video.hu weboldalon: 2,97x annyi konverzió született, mint egy hónappal a teszt-exit-popup futása előtt.
Megéri az exit popup használata?
Persze mindig lesznek olyan látogatók, akiknek nem tetszik és/vagy akiket zavar a felugró ablak. Azt gondolom, hogy ennek elenyésző negatív hatása van a hírlevél lista ugrásszerű, nagyobb ütemű növekedésével szemben. Amely listából később visszatérő látogatók, érdeklődők, ajánlatkérők, majd ügyfelek lehetnek.
Fejlesztési lehetőségek:
A fentiekből is látszik, hogy egy pár perces munkával 2,14-2,97x annyi konverziót tudtam elérni két weboldallal, mint korábban. Persze ezeket a számokat lehetne feljebb tornászni és fenntartani (mert ugye a visszatérő látogatók közül sok feliratkozik az első hónapban, azaz a 2. hónapban már nem lesz ilyen mértékű az emelkedés).
- A fenti képeken látszik, hogy nem erőltettem meg magamat, mindkét weboldalon ugyanazt a tanulmányt kínáltam feliratkozásért cserébe, holott nem teljesen ugyanaz a két weboldal célközönsége.
- Időről-időre lehet váltogatni a feliratkozásért járó „csalit”.
- Be lehetne jobban állítani a színeket.
- Lehetne szebb a grafika.
- A feliratkozó űrlap lehetne a felugró ablakban. Ha nem csak egy plusz kattintással lehetne elérni, többen iratkoznának fel.
- Nem csak csalit lehet reklámozni itt, akár ajánlatkérést, kupont, ajándékot, bármit meg lehet jeleníteni azoknak, aki ki szeretnének lépni. Úgymond „vesztenivaló” nincs, hiszen azoknak jelenik meg az ajánlat, akik jó eséllyel éppen elhagyni készülnek a weboldalt.
Milyen exit popup szoftvert használtam?
A neve: Yeloni Exit Popup, és WordPress alá ingyenesen telepíthető.
Szeretne ön is felugró ablakot a weboldalára?
Szívesen segítek, írjon nekem!
Szűcs Ádám
Ui.: Nem jár ezért Google-büntetés?
Óvatosan kell a technikát alkalmazni, mert adott esetben büntethet érte a Google.