Minap jelent meg az alábbi hozzászólás, amelyet a Norbi Update Facebook oldalának kezelője tett közzé egy „fogyasztói” véleményre reagálva. Ezt (és a különböző fórumokon erre érkezett reakciókat) olvasgatva jutott eszembe a címben említett hiba.
Miért hiba a nem megfelelő kommunikáció?
Presztízsromboló. Ha a meglévő vagy leendő vásárlóink azt látják, hogy nem túl empatikus az ügyfélszolgálat, akkor az negatív érzéseket kelthet bennük, ami végeredményében profitcsökkenést okozhat.
Mi lett volna a helyes válasz a fenti „észrevételre”?
Egy példa:
Ön hogyan reagált volna a fenti üzenetre? Írja meg lent egy hozzászólásban!
Mégis igaza volt „Norbinak”? (nyilván nem saját maga kezeli a Facebook oldalát)
Ahogy feljebb is írtam sok véleményt olvastam a témában.
- Egyik oldalon azt mondják, hogy nem volt túl kedves a válasz, többet ártottak vele az UPDATE márkának, mint amennyit használt.
- A másik oldalon állók meg azt mondják, hogyha valakinek nincs pénze egy jól bevezetett márkát megfizetni, az ne reklamáljon a márka képviseleténél az árak miatt, hanem egyszerűen fogadja el, hogy arra nem telik (vagy gyűjtsön rá).
Mindenki döntse el maga, hogy kinek ad igazat. Lehet mondani, hogy drága a termék, de akár utána is lehet csinálni, hogy a semmiből így felépít egy ilyen erősen pozicionált és megfizetett márkát.
A kép és a példa válasz forrása
UPDATE: reggel Norbi reagált az ominózus hozzászólásra a saját Facebook oldalán, hogy teljes legyen a példának hozott sztori, megosztom ezt is:
Épp tegnap láttam egy listát arról, hogy mely szaloncukrok voltak egészségtelenek. N.U.d. köztük volt. És máris összekapcsoltam a dolgot ezzel a kommunikációval. Kíváncsi lennék arra, hogy meglátszik-e a forgalmán.
Meg lehet két oldalról is közelíteni:
– Meglátszik, mert nem volt túl empatikus, és nagyon felkapta az online média a hírt, és ez negatív hatással bír.
– Nem látszik meg, mert akik hisznek benne, elítélik a panaszkodót, és ugyanúgy vásárolnak tovább. Emellett a negatív reklám is reklám elve alapján még ismertebb lett a márka, és új vevőket is vonz a kommunikáció.
Kérdés, hogy melyik elv érvényesül jobban. Véleményem szerint bármerre is mozdult a mérleg, az összforgalmon nem sokat változtat.
Szűcs Ádám