122. weboldal készítés hiba – nem megfelelő kommunikáció

Minap jelent meg az alábbi hozzászólás, amelyet a Norbi Update Facebook oldalának kezelője tett közzé egy „fogyasztói” véleményre reagálva. Ezt (és a különböző fórumokon erre érkezett reakciókat) olvasgatva jutott eszembe a címben említett hiba.

Miért hiba a nem megfelelő kommunikáció?
Presztízsromboló. Ha a meglévő vagy leendő vásárlóink azt látják, hogy nem túl empatikus az ügyfélszolgálat, akkor az negatív érzéseket kelthet bennük, ami végeredményében profitcsökkenést okozhat.

Mi lett volna a helyes válasz a fenti „észrevételre”?
Egy példa:

Ön hogyan reagált volna a fenti üzenetre? Írja meg lent egy hozzászólásban!

Mégis igaza volt „Norbinak”? (nyilván nem saját maga kezeli a Facebook oldalát)
Ahogy feljebb is írtam sok véleményt olvastam a témában.

  • Egyik oldalon azt mondják, hogy nem volt túl kedves a válasz, többet ártottak vele az UPDATE márkának, mint amennyit használt.
  • A másik oldalon állók meg azt mondják, hogyha valakinek nincs pénze egy jól bevezetett márkát megfizetni, az ne reklamáljon a márka képviseleténél az árak miatt, hanem egyszerűen fogadja el, hogy arra nem telik (vagy gyűjtsön rá).

Mindenki döntse el maga, hogy kinek ad igazat. Lehet mondani, hogy drága a termék, de akár utána is lehet csinálni, hogy a semmiből így felépít egy ilyen erősen pozicionált és megfizetett márkát.

A kép és a példa válasz forrása

UPDATE: reggel Norbi reagált az ominózus hozzászólásra a saját Facebook oldalán, hogy teljes legyen a példának hozott sztori, megosztom ezt is:

 

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

“122. weboldal készítés hiba – nem megfelelő kommunikáció” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Épp tegnap láttam egy listát arról, hogy mely szaloncukrok voltak egészségtelenek. N.U.d. köztük volt. És máris összekapcsoltam a dolgot ezzel a kommunikációval. Kíváncsi lennék arra, hogy meglátszik-e a forgalmán.

  2. Meg lehet két oldalról is közelíteni:

    – Meglátszik, mert nem volt túl empatikus, és nagyon felkapta az online média a hírt, és ez negatív hatással bír.
    – Nem látszik meg, mert akik hisznek benne, elítélik a panaszkodót, és ugyanúgy vásárolnak tovább. Emellett a negatív reklám is reklám elve alapján még ismertebb lett a márka, és új vevőket is vonz a kommunikáció.

    Kérdés, hogy melyik elv érvényesül jobban. Véleményem szerint bármerre is mozdult a mérleg, az összforgalmon nem sokat változtat.

    Szűcs Ádám

Szólj hozzá!