A keresőoptimalizálás egy lépése, hogy a weboldalunk minden egyes oldalánál, minden egyes cikkénél adunk a tartalomnak egy címet, egy rövid leírást, illetve néhány fontos kulcsszóval megjelöljük.
Hogyan töltsük ki ezeket a mezőket?
Technikailag:
Ha statikus oldalt szerkesztünk, akkor manuálisan kell a forráskódba betenni az alábbi képen látható 3 sort, ha pedig tartalomkezelő rendszert használunk – mint pl. WordPress – akkor egy bővítmény segítségével lehet megadni ezeket az értékeket.
Tartalmilag:
- A cím (title) maximum 60 karakter legyen, és az adott oldal tartalmára utaljon.
- A leírás (description) maximum 160 karakter legyen, teljes, kerek mondat formában, és szintén az oldal tartalmát tükrözze.
- A kulcsszavak (keywords) részhez 4-5 kulcsszót írjunk, olyan szavakat, témaköröket, amelyekről az adott oldal íródott.
Fontos!
Minden külön url-el rendelkező tartalomhoz egyedi címet, leírást és kulcsszavakat adjunk meg!
Ellenőrzés
Vajon jól adtak meg a fenti értékeket? Könnyen ellenőrizhetjük ezen az oldalon. Adjuk meg az url-ünket, és nyomjuk meg a meta tagek ellenőrzése gombot, majd a rendszer %-os formában megmutatja mennyire jól végeztük a dolgunkat. Érdemes mindhárom értéket 90% fölé vinni. Kattintásra nagyobb lesz a mellékelt kép!
Tévhitek
Tévhit 1.
A kulcsszavak megadása fontos. Már sokkal kevésbé számít a Google-nek, hogy megvannak-e adva kulcsszavak.
Tévhit 2.
A leírásnál megadott rész fog látszódni a keresőben, amikor az adott oldal megjelenik egy-egy kifejezésre, kulcsszóra. Ez nem feltétlenül igaz, a Google ezt testreszab(hat)ja a keresésnek megfelelően.