Keresőoptimalizálás – cím és meta tagek

A keresőoptimalizálás egy lépése, hogy a weboldalunk minden egyes oldalánál, minden egyes cikkénél adunk a tartalomnak egy címet, egy rövid leírást, illetve néhány fontos kulcsszóval megjelöljük.

Hogyan töltsük ki ezeket a mezőket?

Technikailag:
Ha statikus oldalt szerkesztünk, akkor manuálisan kell a forráskódba betenni az alábbi képen látható 3 sort, ha pedig tartalomkezelő rendszert használunk – mint pl. WordPress – akkor egy bővítmény segítségével lehet megadni ezeket az értékeket.

meta

Tartalmilag:

  • A cím (title) maximum 60 karakter legyen, és az adott oldal tartalmára utaljon.
  • A leírás (description) maximum 160 karakter legyen, teljes, kerek mondat formában, és szintén az oldal tartalmát tükrözze.
  • A kulcsszavak (keywords) részhez 4-5 kulcsszót írjunk, olyan szavakat, témaköröket, amelyekről az adott oldal íródott.

Fontos!
Minden külön url-el rendelkező tartalomhoz egyedi címet, leírást és kulcsszavakat adjunk meg!

Ellenőrzés
Vajon jól adtak meg a fenti értékeket? Könnyen ellenőrizhetjük ezen az oldalon. Adjuk meg az url-ünket, és nyomjuk meg a meta tagek ellenőrzése gombot, majd a rendszer %-os formában megmutatja mennyire jól végeztük a dolgunkat. Érdemes mindhárom értéket 90% fölé vinni. Kattintásra nagyobb lesz a mellékelt kép!

meta-2

Tévhitek

Tévhit 1.
A kulcsszavak megadása fontos. Már sokkal kevésbé számít a Google-nek, hogy megvannak-e adva kulcsszavak.

Tévhit 2.
A leírásnál megadott rész fog látszódni a keresőben, amikor az adott oldal megjelenik egy-egy kifejezésre, kulcsszóra. Ez nem feltétlenül igaz, a Google ezt testreszab(hat)ja a keresésnek megfelelően.

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!