Ritkábban használt funkció a Google Analytics-ben az egyéni irányítópult, illetve jelentések, statisztikai adatok e-mailben való elküldése (akár rendszeresen, automatizáltan).
Google Analytics Irányítópultok
A Google Analytics számtalan hasznos funkciója egymástól „szétszórva” van a kezelőfelületen, és az Irányítópult funkció pont azt a célt szolgálja, hogy a számunkra fontos mutatók, információk egy helyen megtalálhatóak legyenek. A funkció itt található:
A létrehozás gombbal lehet új irányítópultot létrehozni:
Az „Üres nézet” választása esetén nem lesz rajta semmi, a „Kezdő irányítópult” ad egy alapértelmezett elrendezést:
Amit itt lehet csinálni:
- A „+ Modul felvétele” gombbal új elemeket fel lehet venni.
- Bármelyik elem fölé víve az egeret megjelenik egy szerkesztés és törlés gomb.
- Az egész irányítópult megjelenése (oszlopszámok) változtatható.
- Az irányítópult törölhető.
- Változtatható a dátumtartomány.
- Az irányítópult felépítését meg lehet osztani mással. Ha valaki erre a linkre kattint, akkor a saját kiválasztott weboldalához megjelenik egy ugyanolyan felépítésű irányítópult. A saját használt irányítópultom ide kattintva importálható. Mit tartalmaz ez az irányítópult? Minta az irányítópultról (megszűnt weboldalról).
- Az „E-mail” funkcióval be lehet állítani, hogy elküldjük valakinek e-mailben az irányítópult aktuális adatait. Akár rendszeresen is (én hetente kapom a riportokat).
- Az „Exportálás” funkcióval azonnal le tudjuk pdf-ben menteni a látott adatokat.
Hasznos tippek:
- Az e-mailben való (rendszeres) megosztás funkció minden nézetben elérhető a Google Analytics-ben, nem csak az Irányítópult funkciónál!
- Több irányítópultot is létre lehet hozni.